Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 4004 ggr
Emshify
1

Lägga till kille på Facebook?

Är det skumt att lägga till en kille på Facebook om man varit på samma fest men inte pratat med varann? Jag tyckte att han såg väldigt bra ut och verkade trevlig, så jag skulle så gärna vela lära känna honom bättre… Han går i trean och jag i ettan på samma gymnasium, men det är en väldigt stor skola så jag hade inte ens sett honom innan vi gick på den här festen. Därför tror jag också att det kanske inte blir så enkelt att träffa honom igen, bara sådär.
Han har ju liksom sett mig och sådär men vi har som sagt inte pratat något, för jag var för feg för att göra något där och då. x)

Så ja, vad säger ni? Kan jag lägga till honom på FB eller har ni nåt annat förslag?

Fizzy
8

Inget fel på det. Lägg till honom. Skriv och säg Hej. Skriv att du tyckte han verkade vara en schysst person.

May the Gerbils be with you :3

[Ympulse]
1

Säger som #1, kör på! Hellre ta en chans när det kanske ändå inte blir något i slutändan, än att inte göra något alls :)

Thatgirl
3

Jag hade inte gjort det, hade hellre försökt stött på honom och sagt hej IRL eller börjat följa honom på instagram. Känns mer påträngande att lägga till någon på facebook. Vet flera som tycker som jag, att facebook är mer för sånna man känner bra men instagram är mer oskyldigt. Jag hade tyckt det varit skumt och obehagligt om en okänd person la till mig på facebook och han kanske tycker samma sak? Fast du väljer ju själv.

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

[Kakanbieber]
0

Många okända/sånna jag sett frågar om att blir vän, jag accepterar inte för jag har ingen kontakt med de så.. aa!

Emshify
0

#1 och #2 Tack snälla för svar! :D

#3 Jo, jag förstår vad du menar och jag hade hellre också försökt få kontakt IRL, såklart. Men så är det ju som jag skrev i #0, att det är väldigt svårt att få kontakt med någon bara sådär på våran skola eftersom den är så enormt stor och så. Och nackdelen med Instagram är ju att man inte kan chatta privat som på Facebook, så blir liksom svårare att "få igång" nåt där.

Men jag venne. Kanske är bättre att vänta och se vad som händer.

[Kakanbieber]
0

Oj jag glömde skriva att ni nog kan bli vänner.

Jag skrev bara om vad jag gjorde xD Förlåt

Klart du kan accepta, bara han inte är farlig :)

Hoppas det går bra :)

CupcakeGod
3

Nej det är inte skumt. Jag gör så hela tiden, folk gör så mot mig hela tiden. Det värsta som kan hända är att ni bli vänner ;D

Clementinbarn
0

Lägg till honom, värt ett försök liksom! 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Inaarah
0

Kom igen, klart du ska lägga till honom! :) Annars är det så lätt att det bara passerar.

dermot
2

Lägg till honom! Vill han inte ha med dig att göra så kan han ju faktiskt neka. ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Underbarn
0

Jag har lagt till en kille "bara så där" för jag var nyfiken ;) dagen efter skrev vi med varandra och dagen därpå träffades vi :) varför inte liksom?! Nästan alla jag känner är vän med allt och alla på fb, och jag har ca 40 nära vänner istället haha (förr hade jag 200 men gjorde nytt konto)! Jag accepterar bara dom jag känner men skule det vara en person som lade till mig och jag själv skulle vara nyfiken skulle jag givetvis acceptera. Han jag ladd till hade jag sett en gång i en bil när han satt och prata med en vän som jag var med och därefter en gång på krogen av en slump och då pratade vi en liten stund :)

Gaiezza
0

Körba :)

Bacon, svaret är bacon.