Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 856 ggr
diamantsorg
0

Hjälp bilduppgift?

Hej, vi ska göra ett kollage i bilden och varje kollage ska representera en känsla typ. Känslan jag ska göra ett kollage om är "mentalt sjuk", men kommer inte på vad jag ska göra. Vi ska ha minst tre utklipp/utskrifter och använda minst två andra material, som text, glittriga paletter eller sånt. Har någon något tips på vad jag kan göra? c:

Odd
0

Testa att fråga här eller här

Eftersom du har temat "Mentalt Sjuk" har du ju väldigt mycket frihet, du kan göra nästan vad som helst utan att det blir "fel".

Du skulle kunna ha något friskt (växt/människa/insekt vad som helst för att symbolisera friska tankar) som bryter sig ur, eller är instängd i, ett hav av sjuka tankar, t.ex.

Sen kan du använda dig av texten för att "rita" bilder (kan inte komma på vad det heter just nu), så att på nära håll ser man bara ord och meningar, men tar man några steg bak och tittar på hela bilden ser man själva motivet.

Det blir alltid bättre om man funderar ut något sånt här själv, alla har olika stilar och det är inte säkert att din stil passar med någon annans koncept.

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~