Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 5000 ggr
Kelin
0

Se äldre ut

Blir galen. Är 16 år men blir tagen för 12, blir så sjukt irriterad när man blir behandlad som någon mellanstadiet.

Är 150 lång och har typ ''baby face''. Hur ser man mognare eller äldre ut? haha

Frosstis
0

Smink maybe ?

ChristineL
11

Om inte ens tio år kommer du vara glad för att du ser ung ut, tro mig! Jag är 29 och får fortfarande visa leg på systemet, och en gång på ica när jag köpte en trisslott :D

Aleya
2

Får alltid visa leg.

Blev tagen för 12 också då jag var 16. Så ja det är bara att vara glad. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Kakanbieber]
1

Jag känner en 47 åring som visar leg :) (i min släkt)

Cazzos
3

Sminka dig.. Inte överdrivet dock.

Eyeliner (mascara och allt som hör till) och bronzer på kindbenen för att definera dem räcker tror jag. Du behöver inte spackla en massa i ansiktet 🙂

CupcakeGod
0

Jag ville skriva exakt samma som #5😃

Fizzy
0

Skägg funkar alltid för mig som kille.

Sen handlar det mycket om kroppsspråk för att verka äldre.

May the Gerbils be with you :3

[Kakanbieber]
0

Klä dig mer vuxenaktigt,  sminka dig mer, bete dig mer som en vuxen :)

Juliaskaniner
1

själv är jag 15 och blir ofta tagen för nitton huhu…

känner en som är 22 och jag trodde hon var 11… 

men du har fått bra tips redan :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Tilde]
2

Jag är 22, fick inte komma in på giftdjursavdelningen på Hamm terrariemässa för en kvinnlig vakt (det är 18-årsgräns). 😕 Jag sminkar mig och har en väldigt vuxen kropp, men är ganska "babyface" då jag har gosiga kinder och antar att jag ser pigg ut som ett barn. xD Kan man så är det ju ett alternativ att klä sig mer vuxet också.. skjortor och grejer menar jag då, inte massa urringat och magtröjor.

Finns inget direkt att göra något åt. Ser man ung ut så gör man - och så får man hoppas på att det hänger med när man väl blir gammal också!

stinakkarlsson
1

Själv är jag 13 år men jag får ofta höra att personer tror att jag är mellan 16-19 år, vet inte om jag ska ta det positivt eller negativt ;)

Kelin
0

Jag är oftast mogen till sättet, sminkar mig och klär mig vuxet. Men har babyface; runt ansikte, stora ögon, liten mun och gos kinder :)

Min mormor ser jätte ung ut t.om folk som tror det är min mammas lilla syster.. I den åldern är det skönt! Men just nu är det inte kul när dem kollar leg för att gå på bio -.-

Underbarn
1

Don't worry du kommer uppskatta det när du blivit äldre! ;) och andra kommer bittert vara avundsjuka. Jag är 20, tas som 15, vissa är snäll och säger 17-18. Men jag får alltid visa leg överallt om jag inte känner personalen. Ibland överdriver de och gissar på 12 men dom är fulla (jobbar bakom baren) men seriöst så illa är det inte :) Jag hade mer "babyface" när jag var 16 än 20. Kinderna/huvudet är inte lika runt längre. Min mamma åkte på ungdomsbiljett som 30 åring

Underbarn
0

Tips, jag ser iaf äldre ut om jag har en snygg sotning runt ögonen och långt hår med mittbena än om jag har snelugg eller pannlugg!

Cederin
0

Jag är 18 men tas oftast för att vara över 20, min kille som däremot är 22, har välvuxet skägg och skjorta, behövde visa leg en gång för att köpa en energidricka 😛 Det kan vara så olika med hur folk uppfattar en.

Medarbetare på Naglar och Hår

conadrie
0

Jag är 16 (snart 17, 12 feb) och brukar tas som 18-19.. när jag var 14-15 kunde jag köpa energidricka utan att visa leg, haha.

lizzplace
0

Jag är 20 idag men när jag va ca 13 - 15 trodde dom flesta att jag va 17 - 18. Jag själv tycker inte om smink och använder mig endast av mascara och lite eyeliner ibland. Jag tror att folk trodde att jag va äldre på grund av hur jag betedde mig och klädde mig. Nu menar jag ju inte att klä sig slampigt som väldigt många gör för att se äldre ut utan jag hittade min egen stil och hade ett kroppspråk som visade att jag var mogen. 

jag har aldrig tyckt om smink förutom på min lilla emoperiod när jag var 13 och anser att man inte ska behöva smink för att se äldre ut. Det är klart man känner sig fin när man är fixad med smink och hår men det blir sån skillnad på utseendet från sminkad till osminkad vilket jag inte tycker är kul. Jag vill att folk ska tycka att jag är söt utan smink och inte bara för att jag har smink så mitt tips är att visa att du inte är 12, att du faktiskt är 16. Det är inte alltid lätt men man ska vara trygg i sig själv och inte tänka så mycket på vad andra tycker, DU vet att du är 16 och det är huvudsaken :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

ChristineL
4

#16 - Det är inte lag på åldersgräns på energidryck, så du vet…

lizzplace
0

#18 på senare år har många butiker satt en åldersgräns på energidryck. vet att min kusin inte fick köpa en på willys fast hon är 18 och hade glömt legget. dom flesta har 15 årsgräns på energidryck.

/ Lizette

ChristineL
2

#19 - Det är en rekommendation så det är upp till varje enskild butik, ja. Men som sagt, inte lag på det.

lizzplace
0

#20 nä men som jag skrev har dom flesta butiker den gränsen i Sverige :)

/ Lizette

conadrie
0

#18 Haha jag vet mycket väl att det inte är lag på det. Jag sa aldrig något om det heller. Men de affärer som finns här kräver leg om man är under 15 år. :)

Kelin
0

Gått med klackar i en vecka då mina knän börja bli bättre. Blev tagen för 18 :3 kunde köpa cigg till min kompis utan att visa leg. Dock är det galet mycket skönare med uggs eller boots ;)

KaiPon
0

När jag var i din ålder önskade jag att folk trodde jag var yngre. Sedan jag var 12-18 trodde folk att jag var 22+. Lite läskigt att ha 40-åringar raggandes på en :S

Nu är jag 21, och folk tror jag är 16-18 xD Så vem vet, det kanske vänder för dig med? :)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Zevzi
0

Ser man ung ut kanske man inte blir "gammal" lika fort och du vill väl se ung ut då du ät typ 50 och inte se ur som ett russin?:)