Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1014 ggr
hund_katt
2

...denna kälrek...

har ett förhållande med en kille jag varit ihop med sedan slutet av trean(går i sjuan nu) och vårat förhållande har varit lite 'onormalt'…

vi tänkte ha det hemligt först, vi berättade för någon, typ bff osv. sedan visste typ alla det. några säger till mig 'han säger att ni inte är ihop' osv… jag vet att han säger det, men jag vet ju själv om vi är ihop eller inte, då skulle någon av oss ha gjort slut, liksom, vilket inte hänt.

vi pratar inte så ofta med varandra, då vi går i olika klasser nu. vi träffas bara på scouterna nu. och då pratar vi inte så mycket häller. eller, vi pratar mer än vad vi gör i skolan, i skolan säger vi knappt hej till varandra…

såhär har det varit i flera år. det blev värre när vi började i högstadiet då vi aldrig träffar varandra. vi sov över förra året, och det var första och enda gången vi sovit över. och en gång har vi varit hos han. tror det var i femman…

när vi sov över så sa vi till varandra att vi älskade varandra. han pussade mig när jag sov. jag skulle nästan precis vakna så halvsov lite. så kände jag nånting vid läpparna. jag sov räv en liten stund till innan jag 'vaknade'.

aja, detta var förr…det jag tänkte berätta var att, vi har ju inte så bra 'kontakt' eller så, och jag chattade med han på skype förra veckan. jag tänkte att jag måste prata med honom, bara om något… så jag frågade vad han önskade sig i julklapp. han sa att han önskade sig en kärnvapen fabrik. han skojade ju såklart. jag 'skrattade' med och skrev' haha, inget annat som är lättare att köpa och slå in? biobiljett eller nåt?' men det skrev jag på min surfplatta som cpade sig. så vet inte om det kom fram. syntes inte på skype på datorn i alla fall när jag loggade in där.

men det kändes skönt att prata med honom. men vet inte vad jag ska köpa… det kan ni ge tips på :) nånting som inte är så 'gulligt' typ som en choklad ask eller nåt. utan t.ex. biobiljett. kanske gå på the hobbit? den gillar han och vill nog se. jo, ska kolla med han om han inte ska gå med någon annan på den. så kan vi gå.

tycker ni det är en bra 'början'?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Zorro_Tiger
12

Ni har varit ihop i 4 år men knappt pratat med varandra?..

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

hund_katt
1

ja?

[Kakanbieber]
0

Biobiljett , Picknick eller dejt xD

hund_katt
0

okej. jag ska fråga om han ska gå med någon på the hobbit nu. han är inte online på skype, men han får svara när han loggar in :)

hund_katt
0

' du ska inte gå på The Hobbit med någon? om du inte redan ska gå med någon så kan vi gå? om du vill se den då. '

såhär skrev jag. hoppas :)

Calcifer
13

Alltså, nä, ni är inte tillsammans. Man behöver inte alltid göra slut för att ett förhållande ska vara över. Ni verkar helt enkelt ha glidit ifrån varandra. Är man tillsammans vet man det, för man träffas, pratar om det, gör saker, pratar, osv.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Thatgirl
7

Det låter som att ni har ett väldigt oseriöst förhållande i typ fråga chans-göra slut stadiet. Känns inte som att ni är tillsammans längre, om ni ens var det. Vill bara fråga, känns det inte lite barnsligt att ha ett sådant förhållande när man går i 7an? Liksom på lågstadiet, okej. Men högstadiet?

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

hund_katt
0

vi har inte tid att träffas. vi båda älskar varandra.

det är bara ingen av oss som vågat ta 'steget'. eftersom vi var rätt små när vi blev ihop så hade vi inte fattat det där med 'pussar och kramar' och vi har inte vågat ta steget.

det är även de som har retat oss(mig i alla fall) typ 'hur går det med din pv?' 'vad gjorde ni igår då, hände det något?'

sånt 'elakt' som folk inte förstår att det kan vara jobbigt när folk retas så. och det är även därför det blivit lite sådär…

jag känner honom. han skulle aldrig 'dissa' mig bara sådär. om han skulle göra slut skulle han sagt det öga mot öga. och inte skriva på t.ex. skype, eller säga till någon kompis att göra slut åt honom.

hund_katt
0

Jag har pratat med honom på skype. han ville gå pp bion. Jag frågade efter en stund när vi pratat lite 'tycker du att jag pratar mycket?' Han sa nej. 'Många säger det. Men kanske för vi inte träffas så ofta' skrev jag. 'Ja, jag hinner knappt inte se dig längre. Har knappt några raster och när jag har rast så 'själ' mina kompisar mig.' Hans kompisar känner jag och jag har sett hans shema. Spvhan ljuger inte. Och han skulle aldrig ljuga. Litar mer pp honom än min mamma om jag skabvara ärlig… Om det blev konstigt närbjag skrev, felstav, slarvtext, så är det för jag är inne på surfplattan och både den och iFokus laggar.

mikkan01
1

#6 Fast alla sköter sina förhållanden olika, inget förhållande är det andre likt 🙂

~mikkan

mrnobady
0

Ta inte detta för seriöst bara. Både för att du inte ska vara för på eller bli för besviken och ledsen om han inte känner samma sak. Träffa honom, försök vara naturlig och bara vara i stunden så kan ni ju se när det har gått ett tag om ni fortfarande tycker om varandra och då börja tala om en djupare relation.

hund_katt
0

skulle aldrig kunna vara för 'på'. skulle vara mardröm om jag skulle göra något som inte är jag.