Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 4628 ggr
Vemärjag
1

Underviktig 12 åring

Hej jag är 12 år , 154 cm lång och väger 40 kilo. Jag kollade upp på BMI och tydligen är jag underviktig. Jag äter hela tiden, tränar 3 ggr i vecken. Hur gör jag för att gå upp i vikt, utan att bli fet eller ohälsosam. Jag vill inte få något mag fett eller så, utan vill bara gå upp i vikt. Hur ska jag göra? :'(

Vemärjag
0

Ingen?

[einstein99]
0

Jag är 165 o väger 44 kg men är inte farligt underviktig för de utan vissa ligger på gränsen till undervikt utan att de e "farligt" ;) vet inte hur de e med dig men gå till skolsköterskan så kan hon nog hjälpa dig

Vickyy
1

Se till att få i dig mycket protein efter att du har tränat, på så sätt kommer du att få mer muskler > öka i vikt 🙂

[Starfish12345]
0

samma med mig, förutom att jag e 2 år äldre…hmm…

[Tilde]
0

Jag tycker inte det är underviktigt. Jag väger bara 10 kg mer och är 15 cm längre och vuxen. :)

linn8
1

Jag är 12 158 cm och väger bara 29….

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

FlutterShy
0

Alltså så länge du mår bra och är sund spelar vikt ej roll.

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

fsigge
0

#7 presic som FlutterShy skriver :)

Frida

claravincent
2

BMI stämmer inte på barn! :)

Fridaaaa
1

#9 Finns BMI för barn också.

Bmi är bara riktlinjer. Man får själv kolla hur man mår, hur ens kroppsform är osv. Två med samma längd och vikt kan ha två helt olika kroppsformer.
Så länge du äter, mår bra osv är det ingen fara eller något att tänka på. Du växer och utvecklas med, du är ung än🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linnealg
0

Själv är jag 14, 1.55 och väger 36 kg. Det är nog ingen fara med dig. :)

claravincent
0

Jo jag vet men då heter det isobmi och det skrev hon inte. #10

Thildalulu
0

Jag är 3 år äldre, 6cm längre och väger lika mycket som dig. Jag är smal men inte underviktig även om de räknas som de enligt bmi, bmi stämmer inte för alla :) När jag var i din ålder var jag nog smalare, tror jag var väl typ 150 och vägde 35.

conadrie
0

Jag skulle inte säga att du är underviktig. Det är normal :) 

Jag är underviktig i sådana fall, då jag är 170 och väger ca 52kg.