Masksegment!?!?
Hur ser masksegment i avföringen ut, kan någon snälla beskriva!?! Edit: Jag ser små vita lite ovala prickar i mitt bajs, det har minskat när jag tig maskmedicim men idag såg jag en och jag är jätterädd att jag har binnikemask dendär masken som kan bli tio meter och sprida sigg i hela kroppen och jag har gått ner några kilo och jag mår jättedåligt för jag kommer inte ihåg senast jag var frisk och glad, igår grät jag migg till sömns av låten Lonely och jag mår verkligen inte bra, kan någon snäll människa därute hjälpa mig?
JAG TROR ATT JAG HAR EN TIOMETER LÅNG MASK I TARMEN SNÄLLA HJÄLP
Snällaa jag klarar inte mer, kan nån snäll människa hjälpa mig?:'(
Snällaa :'(
Okej jag ska ge en bättre förklaring:
Jag ser små vita lite ovala prickar i mitt bajs, det har minskat när jag tig maskmedicim men idag såg jag en och jag är jätterädd att jag har binnikemask dendär masken som kan bli tio meter och sprida sigg i hela kroppen och jag har gått ner några kilo och jag mår jättedåligt för jag kommer inte ihåg senast jag var frisk och glad, igår grät jag migg till sömns av låten Lonely och jag mår verkligen inte bra, kan någon snäll människa därute hjälpa mig?
kanske gå till doktorn?:(
Om du tror att du har en jätte mask i dig så gå till doktorn!?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Först: Läs detta. http://www.1177.se/Skane/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Hur-vet-man-om-man-har-binnikemask/
Sen, rör det sig?
Det typ bubblar i magen efter att jag har ätit
#9 Det kan det ju göra ändå… Läs artikeln jag skickade så ser du så ovanligt det är. Sen menade jag såklart öm det rör sig i avföringen.
Ja, jag läste den, nej det rör sig inte
Då kanske det kan vara mat? Tex sesamfrön eller majs går ju igenom kroppen ganska intakt. Prova att äta endast soppa i 3 dagar om du vägrar sjukvård, så ska du se att det kanske är borta. Är inte mediciner i onödan!
Men kan det vara masksegment?
Det enda det skulle kunna vara om du inte suttit och ätit rått kött är i så fall springmask, vad jag tror. Men eftersom ingenting lever så känns det lite misstänksamt. Vad för sorts maskmedicin tog du?
Eller nu när jag tönker efter är dem ganska tunna men små vita saker, dem rörde sig inte innan jag tog medicinen heller, jag tog Vanquin och har inte tagit andra dosen än
När tog du första dosen? Tog du 1 tablett/10 kilo?
Ja det gjorde jag, jag tog den i söndags
Okej! Jag tog nämligen också samma medicin i söndags. Hur långa är de?
Okej :) Jag vet inte, väldigt små, kanske en halv centimeter eller nåt
Av erfarenhet brukar de vara 1 cm. Väldigt vita, och svårt att ta miste. De har lite spetsiga ändar. Kliar det, och i så fall var? (eller har det kliat?)
Nej, det kliade bara ibland men det var liksom på sidan, jag tror att det var för att jag inte tvättat mig tillräckligt bra, det ser typ ut som om sakerna gömmer sig i avföringen man skymtar bara ngåot vitt och ibland är de utanpå
Har man mask så kliar det delvis innanför analöppningen, och delvis utanför. Detta mest under kvällen/natten då honan lägger ägg. Om du har så mycket mask som det låter så skulle det i så fall klia något fruktansvärt.
Man har normalt slem i avföringen. Skulle det kunna vara något sånt?
Man går inte ner i vikt av binnikemask, så det betyder ingenting.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
http://nyheter24.se/nyheter/udda/751597-nya-diettrenden-ata-binnikemask
Inget snack från läkaren att man INTE går ner i vikt.
Det är alltså fullt möjligt, om man inte äter extremt mycket. Det handlar om att masken tar det man trycker ner, vilket resulterar i att man "inte ätit". Antingen äter man då mer, eller så går man ner i vikt.
Fast jom i min NO bok stod det att man går ner i vikt. Om masken ska kunna leva där inne måste den ha näring, och då äter den upp maten vi äter.
Jag läste även att den suger blod :(
Vad är slem?
#27 Slem kan ibland se ut som mask. Det kan vara avlånga, smala remsor ibland, speciellt om man är lite hård i magen.
#25 Det stämmer inte riktigt. Det är en seglivad myt, som t:ex ledde till att många ville skaffa binnikemask på typ 80-talet eller nåt sånt för att gå ner i vikt. Som bantningsmetod. Helt befängt.
#29 det stämmer faktiskt för att masken äter upp maten man själv äter och då får man inte tillräckligt med näring och går ner i vikt,
#28 så slem är från mask?
#29 Kan du hitta en källa för dina uttalanden? Det finns många myter om det mesta, men detta är ingen sån eftersom det räcker att man tänker lite logiskt för att förstå.
#31 Nej, slem har alla mer eller mindre, men det kan se UT som mask. Lätt att blanda ihop om man aldrig haft mask tidigare, eller bara kollar lite snabbt.
#30 Host. Nej.
Tapeworm Diet Review - Risks and Critics
- Ingesting a tapeworm is basically infecting your body with a foreign living organism which the body will try and fight off. Tapeworms are not intelligent or obedient, they won’t stay in your stomach just because you tell them too, it is possible for tapeworm to deviate into other parts of your body through your blood system, even your brain, where of course it can have deadly results
- Tapeworms do not just eat calories they are nutrient hungry. Remember, you are the host and the tapeworm is a parasite, using you as nourishment. This means that the tapeworm can actually result in vitamin deficiencies.
- The amount of actual calories ingested by the tapeworm is not significant enough to allow a dieter to ignore other healthy lifestyle habits made up of good eating and exercise.
- Remember that the tapeworm is a living organism and as such maybe felt inside the digestive system and one its way out.
Källa: http://www.healthyweightforum.org/eng/diets/tapeworm-diet/
Kort och gott. En binnikemask behöver inte nödvändigtvis stanna i din mage. Och den äter absolut inte bara kalorier eller fett. Den äter absolut inte tillräckligt mycket för att man ska faktiskt tappa vikt. Så att du gått ner i vikt är inte relevant i din rädsla att ha binnikemask.
Det är en urban myth som funnits sjukt länge. Nej, att skaffa binnikemask kommer inte få en att gå ner i vikt. Absolut inte så pass att det märks. Kanske att man tappar ett gram per halvår eller nåt annat omärkbart. Men man dör förmodligen av vitaminbrist eller att masken tagit sig till t:ex hjärnan långt innan man märker att byxorna sitter lösare.
Jag blir helt chockad över att det finns folk som fortfarande på allvar tror att man ska gå ner i vikt av binnikemask.
http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/bandmask/
"Ibland ses avmagring och viktförlust."
Smittskyddsinstitutet känns som en rimligare källa än något forum!
"Ibland ses". Lite skillnad på "ibland ses" och "så här är det". Mest för att de övriga saker man klagat på t:ex är magsmärtor etc. Om man har mycket magsmärtor tror du man äter som vanligt då eller möjligen äter mindre? Logiken säger sig självt att det snarare är allt kring masken som gör att man i så fall tappar vikt än att masken sitter inom en och käkar allt man äter.
Jag har bestämt mig för att sluta äta. Jag vägrar. Jag bryr mig inte om jag dör. Bara masken dör.
#36 Oavsett vilket är det ett faktum. Dessutom sa jag aldrig att det alltid är så. Jag bara förklarade att det KAN vara så, medan du rakt av gjorde fel i att säga att inte INTE kan bli så. DET är i detta fall helt fel.
#37 Och där har vi ett till exempel på hur man tappar vikt från att ha binnikemask… -.-
För det första kommer det inte fungera, för det andra vet du inte ens att du har binnikemask, för det tredje lugna ner dig. Gå till läkare så de får ta prover för att se om du har binnikemask om du är så rädd för det. Att svälta dig själv till döds är lite väl dramatiskt.
#37 I alla fall TS, eftersom du aldrig sett en levande "mask" så tror jag inte att det är det. Oavsett är det bra att gå till vc så att de får avgöra hur det ligger till. Man ska inte ställa diagnoser via internet.
#38 En viktminskning pga binnikemask beror inte på att binnikemasken sitter i en och käkar allt fett och kalorier man äter, således är att man tappat vikt ingenting som behöver ha något som helst med binnikemask att göra. Jag motsäger mig att det är vetenskapligt bevisat att man går ner i vikt som direkt orsak till binnikemasken och ingenting annat.
Nej det är inte dramatisk. Det är en stillsam död för mig. Hur lång tid tar det att dö om man inte äter?
#41 Om det nu är som du säger att man får ont i magen av MASKEN och inte äter, så gör man ju inte det på grund av den. Alltså är orsaken till att man inte äter och smalnar helt p.g.a. masken! Hade inte masken varit där, hade man inte heller avmagrat. Det säger ju sig själv med lite tankeverksamhet ;)
#42 Om du är normalviktig så tar det MINST 3 veckor av plågor. Förmodligen skickar någon vettig person dig till läkaren innan dess, eller att du ger upp. Så det är nog det mest dumma du kan göra.
#44 jag väger redan för lite. O jag kommer inte ge upp. Jag orkar inte mer, inte bara pga av masken, det var liksom masken som var droppen. Var ledsen redan innan
#45 Det finns många anledningar till att inte vilja leva mer. Men inte många som är tillräckligt bra. Vill du prata så skicka iväg ett meddelande :) Jag har erfarenheten av det mesta psykiskt jobbiga, och jag pratar gärna med dig :)
#44 Jag har bra tankeverksamhet, tack. Däremot är det inte masken som sitter i magen på en och äter det man äter så pass att man tappar vikt. Och det var det som påstods tidigare i tråden. Det stämmer inte. Man går ner i vikt av magsjuka också, men det är inte viruset som äter upp allt man stoppar i sig utan man mår så pass dåligt att man inte vill äta. Det är rätt stor skillnad.
#42 Jo det är dramatiskt att vilja svälta sig själv till döds för att man möjligen kanske har fått binnikemask. Misstänker du att du har det så prata med dina föräldrar så får du gå till vårdcentralen. Dessutom är det nästintill omöjligt att svälta sig själv till döds för att vara ärlig. Långt innan du dör kommer du förmodligen bli skickad till en ätstörningsklinik eller sjukhuset eller psyket eller något dylikt. De som dör av anorexia gör det oftast efter flera år av svält.
#47 I vilket fall som helst kvittar det hur vi båda ser på saken, nu när tråden inte riktigt handlar om varför man går ner av mask eller ej. Tack för diskussionen, men nu får vi gå tillbaka till att hjälpa TS tycker jag.
#49 Jag är okej, men tack för hjälpen 🙂❤️
#50 Hej TS! Hur har det gått för dig nu? Var det något farligt? :)
#50 Lycka till i framtiden om du får liknande problem i alla fall! :D