Cerazette
Hej!
Jag har haft minipillrerna Cerazette i 5 dagar och dem funkar rätt så bra för mig men jag har märkt nu att jag börjar få biverkningar som humörförändringar.
Jag märkte det idag för min bästa kompis sa att jag var jättesur.
Jag undrar om jag ska sluta med dem eller kontakta ungdomsmottagningen och byta till ett annat recept??
Vill gärna ha hjälp!!
Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden
Jag har ätit Cerazette i typ 2 år och de funkar perfekt på mig. Men i början är det lite svajigt och jag tycker att du ska prova att ha dem längre än bara några dagar. För oftast så försvinner biverkningarna.
Men det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid dem.
Så prova att ha dem ett tag till. Några månader, skulle jag vilja säga, för att kunna säga om de funkar på dig eller inte.
Lite humörsvängningar har ingen dött av! :)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Jag håller med #1, har ätit det i 2,5 år och ÄLSKAR Cerazette! 😍 Jag slipper mens och har inga som helst biverkningar. Det tar som sagt tid för kroppen att vänja sig vid alla nya hormoner, så man måste ge det tid.
#1 o #2 Tack för svaren.
Skönt att jag inte är den enda som äter Cerazette ❤️
Okej, jag förstår. Jag ska låta mig kropp få vänja sig i några månader.
Hoppas biverkningarna försvinner för jag märker att i början så har jag varit mer känsligare och irriterad på saker!(?)
Men om det får ta sin tid och jag ska låta kroppen få vänja sig, tack så mycket 😃🙂
Jag har också cerazette. Jag hade personligen gett det minst 1 månad. Man brukar märka ev bieffekter osv mellan 1-3 månaders användning sa dem till mig på UMO 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Tack för svaret!
Jag märkte av biverkningar redan efter 5 dagar och det var humörförändringar.
Men jag ska använda det någon månad och se vad som händer 🙂
Hej, har ätit Cerazette i 3 månader och 2 dagar och min kropp har börjat vant sig. Har inte fått någon mens, superskönt, inte ens mensvärk. Har inte lika mycket biverkningar längre som i början.
Är glad att jag lät kroppen vänja sig och jag är en person med ganska dåligt tålamod, hehe! 🙂🌺
Mina biverkningar försvann efter någon månad, nu är jag helt fri från dem och tabletterna är underbara 😃
#6 och #7
Härligt att det funkat för er också! :)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Käkar också cerazette, gjort det lite över 4 månader nu och de funkar jättebra :) ingen mens&inga humörsvängningar. Det enda negativa är att orka ta dom varje dag :p
Är det inte så att man inte får byta förrän man provat i typ 1 månad eller så?
cerazette funkar för mig med. 🙂 Har dock bara tagit det i 1 månad och drygt 1 vecka. Dock har jag haft lite problem. För jag har haft mens under hela den här tiden jag ätit cerazette. Alltså i 1 månad och drygt 1 vecka. Väldigt mycket mensvärk också, men jag får väll stå ut, så kan det vara. 😛 Härligt att se att det går så bra för alla andra med cerazette, då har jag förhoppningar att det blir bra för mig med! 👍
Jag brukar ge nya piller minst 2 månader, då kan man få en bra uppfattning om dom fungerar bra eller ej. Men har också Cerazette nu och har haft dom i över 2 år och det är dom som funkar bäst för mig. I början fick jag biverkningar som illamående och humörsvängningar men det gick över.
på ungdomsmottagningen här där jag bor brukar dom inte skriva ut nya p-piller om man inte testat dom gamla i minst tre månader eftersom att kroppen inte anpassats sig helt till de nya hormonnivåerna helt innan dess. för nästan ett år sen började jag med ett par p-piller som gav mig hemska humörsvängningar och jag var ledsen konstant men det blev bättre dock inte helt bra så efter 5 månader gick jag till umo och fick nya.
Jag tycker personligen du ska äta dom minst 2 månader iallafall innan du kan dra någon slutsats :)