(X) ? Jag har inget liv :P
nu kommer ni säkert tänka, omg inte hon igen hur många trådar gör hon på en vecka egentligen? Jag är väldigt pratsam okej? 😃 Och så måste jag skriva av mig.
Jag har verkligen inget liv. Nu ska jag beskriva mina dagar: Jag vaknar o tänker: nej, inte skola jag HATAR skolan (varje morgon) sen gör jag mig iordning och bla bla bla och sen SKOLAN usch. Lektionerna är de tråkigaste lektionerna i världshistorien, allt är så flummigt, jag försöker verkligen förstå vad lärarna pratar om, men det slutar bara med att jag dagdrömmer mig bort och helt plötsligt är lektionen slut och jag har inte gjort nåt (men jag försöker verkligen!) Sen efter typ 6 timmars skola åker jag hem och gör läxorna, vilket inte går särkilt bra, efter cirka en timme beroende på hur mkt läxor jag haft sätter jag mig vid datorn och stänger in mig i mitt rum tills det blir middag, jag har försökt att göra annat typ som att måla, läsa mm. men det slutar alltid med att jag tröttnar på det och går tillbaka till datorn eller mobilen eller någon slags skärm, om jag inte har en skärm sitter jag bara och stirrar i tomma intet :P Sen när dagen är över somnar jag (såklart ;P) och samma sak om och om igen.
En helg för mig är ännu tråkigare, jag går upp, äter, sätter mig vid datorn. Nämen oj, är det redan natt? Jag har visst glömt att äta både lunch och middag.
Livet känns verkligen hopplöst just nu, bara samma dagar ut och in, alltså det finns verkligen ingen mening med livet för mig (Ja, jag funderar på självmord, men det kommer jag aldrig kunna ta eftersom jag har vänner och familj och jag skulle aldrig kunna göra så mot dem) Vad jag än gör kommer jag ändå att dö, vad är vitsen? det känns så tomt inom mig, det ända som finns är en stor klump i mitt hjärta.
Denhär tråden blev verkligen helt rörig och kanske lite för mycket privatliv men jag måste skriva av mig, jag måste göra nåt med mitt liv, annars känns det verkligen inte som om det är nån vits med det. Tack för att du tog dig tid att läsa denhär märkliga tråden och varje tips och hjälp betyder jättemycket för mig ^_^
Vet själv hur beroende det kan vara vad mobiler/datorer, men första steget att "få ett liv" är att släppa lite på greppet :)
Gå ut, träffa kompisar? :) Man måste bara ta initiativet ;)
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Jag tror att alla känner sig som du nån gång eller flera i livet. Särskilt det där med att inget egentligen spelar roll eftersom vi alla kommer dö. Brukar känna så med tillägget "eftersom vi människor lever så ohållbart kommer nog världen sluta fungera som den gör nu och har gjort, kanske redan under min livstid". Med det menar jag att jag känner extrem ångest, jag vill inte leva i nån apokalypsvärld. Samtidigt tror jag att mycket känns bättre ifall du har en hobby och gemenskap med andra som skapar nåt viktigt för dig. :) En hobby jag börjat med på allvar fastän jag inte trodde jag skulle hålla på så mycket med detta för några år sedan är katter. Jätteintressant och mycket gemenskap. Man gör skillnad på ett märkbart sätt etc. Hoppas du hittar ett intresse som du känner ger dig mycket tillbaka. :)
Ja, jag har hobbys och så men det blir liksom inget av det..det är så mycket jag vill berätta men inte kan skriva här pga för mycket privat information och så, det hade varit så mycket lättare om jag kunde skriva allt jag ville säga här, det jag skrev är inte ens hälften :/ det är ingen person som känner mig fullt ut, det är alltid något som jag måste hålla hemligt pågrund av väldigt mycket…detta börjar blir riktigt jobbigt :(
#3 Det är inte riktigt samma sak men om jag inte träffar min pojkvän (vilket är flera dagar i veckan när han träningar och massa annat) så vet jag inte vad jag ska göra. Jag sätter mig i köket när jag kommer hem, tar en macka och rullar tummarna på rygg i min säng typ. I minst två år så har jag mått illa varje dag och ingen vet vad som är fel. Det har gjort mig skygg för folk och jag går bara ut korta stunder (och till skolan) för det är min mardröm att spy hemma hos någon. Det i sin tur har resulterat i att jag har hyfsat med kompisar i skolan men man blir aldrig riktigt bäst vänner utan mer "skolkompisar" och dom tröttnar ganska fort eftersom jag låtsas att jg aldrig kan träffas. Min iPad är min bästa vän och me den spenderar jag hela dagarna! :)
Starfish12345- Jag känner igen mig i det du skrivit. Att bara slösa bort mina dagar framför datorn. Oftast skippar jag läxorna helt för att bara spela. Jag har även svårt att få vänner och dem jag har är mestadels i skolan bara. Så det jag gjorde var att jag satte upp lappar i området att jag kunde ta ut hundar(detta är effektivt om du gillar hundar) Du kan ta betalt om du vill men det gör inte jag. Det är super att kunna gå ut och rasta hundar. Man kommer ut och rör sig och man har trevligt sällskap av hunden(om man som jag inte har en egen hund)
Jag håller med dig men på fredagar och på helgen brukar jag träffa mina kompisar för då jag har tid, annars är det massa läxor..
Men jag ska nog börja på dans och skaffa en hobby :)
Känner igen mej en hel del i dedär med att vakna, sätta mig vid datorn och inse att det plötsligt vart natt och att jag glömt att äta typ något över huvudtaget :P
Menmen, att du får självmordstankar över en sån här sak känns ju rätt dramatiskt. Du får väl försöka hitta någon mer mening med livet.
Jag är själv ofta negativ och ser ibland bara dåliga saker men en sak man kan tänka på är att om du börjar dagen med att tänka på hur något är hopplöst så lovar jag att om en stund har du hittat 10 till saker som är dåliga och då är det kanske inte så lätt att känna sig glad och ta sig samman och göra något. Lättare sagt en gjort kanske men försök att se de positiva sakerna istället, det kan vara småsaker till att börja med men det är ju bättre än inget.
Du är så lik mig. (Förutom det med dagdrömmer m.m)
Men nästan allt annat stämmer i mig, jag har inget liv heller.
Känner igen mig lite i vad du skriver, även om jag nu till viss del lyckats ta mig ur det. För mig hjälpte det mycket att tänka på att när jag kollar på tv:n eller datorn läser/kollar jag på andra människors liv och det handlar om att drömma sig bort. Jag ville inte ägna mitt eget liv åt att drömma mig bort, och när jag är 80 vill jag inte minnas att allt jag gjorde som tonåring var att sitta vid datorn. Du kan försöka att vara ute när det är dagsljus, det gör att du blir allmänt piggare och mår bättre, samt att du kan koncentrera dig bättre. Du kan tex fota, springa, lära dig träd-, växt- eller svampsorter, eller försöka se spår av olika djur om du är i en skog när du är ute. Om du inte har någon kompis du känner att du vill umgås med kanske du har något syskon som kan gå med dig? Eller som någon ovan skrev, en grannhund? Saker du kan göra inomhus istället för att sitta vid datorn är att skriva dagbok, läsa, rita, virka, göra egengjorda julklappar nu i juletider, laga mat, sy (kläder tex) och pyssla i ditt rum. Ett annat tips är att börja på någon aktivitet. Om du tror att det är en bra idé kanske du kan fråga din pappa/mamma om de kan hjälpa till att hålla koll så att du inte sitter för mycket. Du kan radera de appar och spel du är mest beroende av så blir det kanske lite lättare att avstå. Det var mina tips, hoppas du känner att det blir bättre! :)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Känner igen mig <3 Bara typ tycker skolan är astråkig just nu och känner igen det där med lektionerna och läxorna…förstår!
känner igen mig rätt så bra! :)
Gå ut med vänner och hitta på saker. Filmkvällar, fika på stan, sommarcampa någonstans, baka ihop. Eller skaffa en altivitet. Går personligen på gym så ofta jag kan. Eller gå ut och undersöj världen - utveckla lokalsinnet.
Okej, tack för svaren alla!:D