Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: hobby-och-fritid
Läst 20261 ggr
Slyngel
3

Fler hål i öronen hjälp!!

Funderar på att ta ett till hål i ena örat (har ett i vardera öra) är det värt? Alltså är det enligt er snyggt på tjejer? Om ja, har valet av vilket öra någon betydelse???? :)

Carrosh
0

Gör det bara om du själv tycker att det är snyggt. Tänk på att den ju också ska tas om hand under hela läktiden. Ska du göra det, gör det hos en riktig piercare, då håltagningspistol inte är att rekommendera på något vis. Finns en artikel om det på Bodyart i fokus, som förklarar varför man bör göra det hos en pierciare, ifall du är intresserad.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Lia
0

För det första: Ta med kanyl och inte pistol, då läker det bättre. För det andra: Det är inte så dyrt, så skulle du ångra dig så läker det fint, speciellt med kanyl.

Med den faktan (baserad på mina åsikter och vad jag hört från andra) så kan jag säga att jag älskade att ha 3 hål när jag hade det. Jag hade först två, och satte dit en tredje. Vad gäller vilket öra man ska ta det i så tycker jag det kvittar. "Regeln" om i vilket öra man tar det går tillbaka i om man är homosexuell kille eller inte (alltså har det inget med tjejer att göra), men eftersom vissa säger höger och andra vänster så är det en dum idé av två anledningar. Korkat.

Anledningen till att jag inte har 3 längre är för att jag har 8 nu :) Jag tyckte det var så fint att jag skaffade 4 på raken på varje till slut. Hade jag inte tagit det tredje så hade jag kanske inte insett hur fint det är, och hade nog gått miste om det.

Så jag tycker absolut du ska göra det!

[rumelle]
0

Strunta i vad andra tycker! Om du vill ha det så ska du ju inte låta bli bara för att det finns andra som inte tycker det är snyggt. 

Själv har jag 7 piercingar i ena örat och två i det andra. Har planer på att skaffa åtminstone en till. :)

Hamsterlycka
0

Som de andra säger, gör som du känner! Jag tycker det är fint när man har två i det ena och ett i det andra. 🙂

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[Tilde]
0

Jag tycker det är fint, så jag har tre i höger öra och ett i vänster. 🙂 Sen har jag oftast inte alla fyra örhängen i, men det är kul att kunna variera! Så om du tycker det är fint så tycker jag att du ska göra det. :)

Afturelding
5

Gör som du vill!

Jag är kvinna och har 22 sammanlagt 😃 Och fler ska de bli. Det är lite ojämt med 8 i vänster och 14 i höger.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se