Ljuga för föräldrar
Alla har vi ljugit men hur ofta är det för föräldrarna?
Vad ljuger ni om för era päron?
Brukar ni t.ex. säga att ni ska sova hos en kompis när ni egentligen åker på fest eller kanske till en kille?
Lyckas alltid eller kanske aldrig era lögner?
Betätta! 😃
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Jag ljuger aldrig för mina föräldrar, det värsta jag kan komma med är väl när dom frågar om det varit bra i skolan och jag svarar ja. 😉
Jag får extrema skuldkänslor, så kan inte ljuga över huvudtaget.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jag brukar aldrig ljuga. Har ksk gjort det 4 ggr? (förutom när jag var liten och ljög om saker hanredan visste var på låtsas m.m)
Men detta är ett av dem, inte så farligt.
Jag fick 100kr för att gå på MyDog och fika med kompisen. Jag la 100 lappen i min sko och kollade sedan på söta hundar m.m (kompisens pappa betalade fikan i inträde) sedan när jag kom hem frågade pappa vart hundralappen var. Jag sa att jag hade slösat allt.
Då satte han dit mig, han sa: Du ljög för mig, A's pappa hade betalat för allt.
Jag blev röd i ansiktet och visste inte vad jag skulle säga.
Sedan efter lite prat sa jag: Okej, jag tappade bort hundringen men du kan få pengarna tillbaka!
Han ville inte få pengarna men sa: Jag vet inte om jag kan lita på dig…
Men efter det brukar han säga att han litar på mig för jag ljuger nästan aldrig för föräldrarna
Jag ljög om en annan grej som var värre också men det vill int ejga säga xD
Jag har ljugit för mina föräldrar, men jag orkade inte med skuldkänslan särskilt länge. Nu kan jag inte ljuga längre.
ojojoj! Jag ljuger ofta för mina föräldrar. De skulle få en svår hjärtinfarkt om de visste vad jag gör varje gång jag "sover över hos en vän". Men annars ljuger jag inte så värst mycket. Men jag vill ju festa lite och så, är ung, det går bra i skolan och röker inte på. Men som sagt skulle jag aldrig säga sanning om att jag går på fest till mina föräldrar :)
jag ljuger mkt för mina föräldrar :P
jag kan helt enkelt inte ljuga… lyser igenom på en gång xD Så jag ljuger aldrig eftersom det ändå inte lönar sig,
däremot kan jag ju ibland strunta i att säga något i huvudtaget…
Jag behöver inte ljuga för mina föräldrar längre för jag får göra i princip vad jag vill. Om inte annat så kanske jag måste fråga först. Jag får festa om jag vill, skulle jag däremot dra ut och festa och ljuga om att jag varit hos en kompis så skulle jag inte få festa mer.
Nyckeln till era föräldrar är ärlighet.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#4 Samma här! Inte ofta man faktiskt sover hos en kompis haha..
alltså jag ljuger och döljer alldeles för mycket. De skulle få en hjärtattack och antagligen sälja mig till närmaste person om de visste en fjärdedel vad jag gjort/gör hahaha..
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#9 Haha, kan inte förneka att jag blir väldigt nyfiken. 😃
Ni som ljuger och säger att ni ska någon stans och sen åker till något annat ställe, vad brukar ni säga?
Jag har kört sova hos en kompis och filmkväll för många gånger..
#10 Haha är rädd att du också skulle få en chock 🤐 😂
bio, sova över och allt såntdär haha.
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Ljuger inte för mina föräldrar. Jag är vuxen och ser ingen anledning till det då mamma inte kan bestämma över mig ändå. Nja, vita lögner kan jag dra, typ säger "jo det är bra" när hon frågar hur jag mår även om jag kanske är lite ledsen, om situationen är sådan att vi kommer inte hinna prata om det ändå och hon bara kommer oroa sig i onödan.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#10 hahahahah filmkväll.. vilken riktig klassiker!😂
Mina föräldrar skulle nog oxå få en hjärtinfarkt om de visste vad jag gjorde ibland när jag och mina vänner ska sova över eller ha filmkväll osv..
Annars ljuger man väl över hur man mår då och då när man inte orkar förklara bara men det gör väl de flesta :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Alltså, njae… Jag ljög mer förut, när jag var lite yngre. Då kunde jag säga sådant som att jag skulle på filmkväll eller sova hos en kompis.
Nu gör jag det väldigt sällan - ska jag på fest säger jag det, haha. Med andra ord säger jag allt som oftast var jag är och vad jag gör, det blir bäst så. Och det brukar aldrig vara några problem. :) Däremot händer det ju att det finns saker jag inte berättar för dem…
Men alltså, jag märker hur mycket bättre relation jag har till mina föräldrar nu jämfört med hur det var för två-tre år sedan. Nu tvivlar de inte på om jag talar sanning eller inte, och därför är de mycket lugnare och låter mig göra vad jag vill. Och det är suveränt att kunna få skjuts lite varstans. ;)
Tycker det är dåligt att så många ljuger för sina föräldrar, speciellt om fester m.m. Fast jag tycker att folk under femtonår inte borde festa/dricka och det tycker nog inte era föräldrar heller så förstår ju att ni måste ljuga. (Eftersom ni måååste dricka.)
Jag är fullt ärlig med min mamma, även om jag lämnar finare detaljer ute. Men berättar alltid vad jag har druckit och var jag är. Har för många skräck exempel bland kompisarna som går över styr och föräldrarna inte vet något och det tycker jag är läskigt och sorgligt att se på.
Jag ljuger inte precis för min mamma, snarare vita lögner nån gång ibland om det är något jag inte vill prata om bara, men inget stort. Om jag ska nånstans brukar hon vara helt ok med det i dom flesta fallen, så ser ingen anledning att ljuga om sånt. 🙂