tips till en sjukling ?
Nu har jag gått och blivit sjuk.. Så någon som har dom bästa tipsen på att bli frisk snabbare ?? Är förkyld. Och sist var jag de i 4 veckor..
Att vara förkyld är ju inget allvarligt alls och förstår inte hur man kan anse sig själv som en "sjukling"
De e fett jobbigt ? Jag anser att man är en sjukling är om man är sjuk. på något sätt.
Och de e inget allvarligt nej, men de e riktigt drygt.
#1 Man kan bli riktigt sjuk när man är förkyld, få feber och värk, bli trött och hängig, så täppt att man inte kan andas, halsont så man knappt kan äta, osv. Beror ju helt på. 😛
Är själv förkyld nu och har ont i halsen och i ögonen/huvudet, samt är täppt och hängig. Mår inte alls bra och skulle gärna ligga hemma och slappa hela veckan… Men ja, för att bli frisk snabbt ska man äta bra mat, sova mycket och dricka mycket vatten. Tror inte det finns någon riktig huskur som "botar" en.. :/
#1 när jag är förkyld är jag riktigt förkyld. Tar mig knappt ur sängen och ser allmänt döende ut. (Fått höra det själv). Plus att är man förkyld så är man sjuk, så jag ser inga problem med att kalla sig sjukling då. När jag är förkyld är det enda gången jag kallar mig sjukling…
MEN TILL ÄMNET! Drck te? Kanelte ska hjälpa mot infektioner tror jag. Mamma dricker det för nåt kroniskt hon har i bröstbenet/revbenen. Annars kanske c-vitamin funkar?
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
1. Det jag menar är att folk oftast säger "jag är sjuk. Jag är förkyld" och så mår dem jätte bra och har ingen anledning att klaga förutom att lite snor rinner ur näsan. 2. Håller med #4 . Drick te .
Drick te med honung om du har ont i halsen, koka upp vattnet med Anis (hjälper mot hosta)
Håll dej varm. Vila.
#1 det beror väl på hur förkyld man är? om man har feber/ont i huvudet/orklös osv..
De enda är att man ska lyssna på sin egna kropp och inte anstränga kroppen för mycket vid förkylning, det kan till och med vara farligt!
Men känner man att man orkar vara i skolan eller på jobbet så bestämmer man väl de själv :)
// Michis
#2 Det är inte "e" utan "är". Sen så ska det inte stå ett "?" Efter det som du skrev
#5 Alla är ju olika. Som sagt, när jag är förkyld är det sängvila som gäller för mig, för gud nåde mig om jag rör på mig. Varenda liten muskel i kroppen gör ont, jag har oftast ont i halsen så jag knappt ens kan dricka och ser som sagt allmänt döende ut. Detta håller i sig som värst i en vecka, oftast några dagar. Det är dessutom sällan jag blir förkyld, men då är det som sagt rejält.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
#7 Snälla du. Skriv inte om du inte kan ha en schysst ton. Du bara klagar ju. Skriv inte istället då.
Jo ett frågetecken där efter jo. För de var en från till dig. För du tycker nog de är hur enkelt som helst att vara förkyld. Jaja. Skriv inte i mina trådar.
Jag kan säga att att jag mår piss! Jag är förkyld! Jag har ont i ryggen, huvudet, är trött, mår illa, snorig, blir andfådd om jag överanstränger mig. Så jag har ont i hela kroppen även om jag är förkyld och det klassas som att man är sjuk. Så jag förstår TS till fullo! Ts, Jag kollar på filmer, spelar på mobilen, inne på iFokus, försöker att pyssla med hamstrarna så mycket jag orkar. Det finns en del men hoppas att du blir bättre
#9 Du kan inte förbjuda någon att skriva i dina trådar. Om man gör en tråd får man förvänta sig att någon kommenterar i den. Men det som jag skrev till dig skulle inte vara otrevligt utan konstruktiv kritik .
#11 Men det var ändå elakt sagt!
#12 Så man får inte rätta andras stav fel?
#13 Om jag är förkyld så klassas det som sjuk. Vad är problemet? Bara för att du kanske aldrig är sjuk så behöver du inte skriva på ett elakt sätt mot oss som är drabbade
Singers tea, smakar bajs, men gör susen!!
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Är också jätteförkyld och varit hemma tisdag och onsdag. Har ätit ipren, glass och te mest hela dagarna! Gjorde nog susen, ska till skolan snart haha. 🙂 (Kan också skriva med att jag har haft feber, värk i hela kroppen osv så det har inte varit nån "oj-lite-snorig-förkylning".
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag boostar med allt möjligt. C-vitamin(citrusfrukter är bra), massa vatten, vitlök, ingefära, honung, diverse andra huskurer som jag upplever dämpar vissa symptom väldigt bra. 🙂 Ett exempel är att koka upp vatten som man låter ingefärsskivor dra i ungefär 10 minuter, tillsätt rikligt med honung (när det svalnat lite, annars försvinner de verksamma ämnena) och en skiva citron. Kanske inte det godaste, men det fungerar jättebra och smakar helt okej!
#16 Man ska inte äta glass när man är förkyld det gör bara allt värre. Man ska äta glass när man har ont i halsen.
#18 Ja socker göder ju bakterierna och det. Men att unna sig någon gång gör nog inget - däremot att äta det hela tiden är nog inte att rekommendera. 😉
Min förkylning är knappt bättre, trots att jag sover ca 9 h varje natt och dricker mycket. Har ätit ipren för att få ner febern och vilar mycket. :(
#13 Stavfel*
#13 Du är inte perfekt du heller hjärtat.
#20 Ooooh snap!!
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.