Elevhem
Nästa år ska jag ju börja på gymnasium och jag har inte riktigt valt än, dock är jag intresserad av en skola där det tar ganska långt att åka dit.
Vi sitter nu och kollar på elevhem som jag kanske kan gå på men nu måste jag bara fråga: Är det bra? Lönar det sig? Får man saker gjorda? Försvinner ens sociala liv?
/ Ellen Bajsnåmi
Jag har bott på internat i 3 år och det var verkligen den bästa tiden i mitt liv! Man behövde aldrig vara ensam utan kunde gå in till kompisarna och plugga och träna (gick hund så vi tränade mycket efter skolan) närsomhelst. Vi satt ofta i datasalen och hjälptes åt med arbeten och sånt. Vi fick faktiskt mycket gjort, hade nog inte fått så mycket gjort om jag skulle plugga helt själv.
Tycker verkligen inte ens sociala liv försvinner, man umgås ju hela tiden med folk där. Sen hade jag stadig kontakt med vänner där hemma, åkte ju hem varje helg så träffade dom rätt ofta med.
Som sagt så var detta det bästa som hänt mig, det var verkligen den roligaste tiden i mitt liv och jag har fått vänner för livet. Hade gärna gjort om det 1000 gånger till.
Åååh, låter så himla kul!
Bodde du med någon annan i ditt hus #1 ? Det jag är mest orolig över är att få någon jag verkligen inte kan samarbeta med… eller bodde du helt ensam?
/ Ellen Bajsnåmi
Jag bodde i en korridor tillsammans med en klasskompis dom 2 första åren och 3e året bodde jag ensam. Kom bra överens med rumskompisen men sen var det också ganska skönt att ha ett helt eget rum. Man får byta rumskompis om man känner att det inte funkar, jag gjorde det en gång och det blev jättebra.
Får jag fråga var du bodde? Liksom vilken ort. :)
/ Ellen Bajsnåmi
Bodde på Stora Segerstads internat i Reftele.
Kan bara hålla med #1, jag hade skitkul när jag bodde på internat, det kändes inte som att skolan var skola utan jag tyckte allt blev mycket roligare :) Det var 4,5 år sen jag slutade och jag saknar fortfarande skolan, skulle lätt kunna gå kvar där några år till ^^
~ ♥ fritzzjavel.blogg.se ♥~