Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1007 ggr
Wezza
0

Lära sig japanska

Finns det något sätt som man kan lära sig japanska på, förutom att gå på såna dyra kurser…?

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Tavern
1

Det finns massor med jättebra appar för att lära sig språk om du har en smartphone eller dylikt :) Jag har 4st olika för koreanska

Yen-Chan
0

att kolla mycket på filmer med det språket man vill lära sig gör det lättare! Ett tips att studera "roligt" :P

#1 Är oxå intresserad av koreanska! ^^ Får jag fråga vilka appar du har? :)

Sajtvärd SydKorea Ifokus

CupcakeGod
3

Flytta till Japan.

[RedHood]
0

Gå till biblioteket och kolla eller försök hitta hemsidor på internet. Även tvkanaler på internet med text.

[Tilde]
2

www.interpals.net är en hemsida där man kan prata med folk från hela världen. Finns massa japaner där som gärna hjälper en med japanska :)

Att studera på egen hand blir oftast helt fel då japanskan har en väldigt speciell uppbyggnad och är man inte bra på uttal av främmande språk så bör man höra en japan prata och hjälpa med det. 

Jag lärde mig lite på egen hand innan jag studerade japanska på gymnasiet under två år. Allt jag själv hade lärt mig var ju inte rätt, så jag rekommenderar verkligen att faktiskt gå en riktig kurs om du verkligen vill lära dig språket väl.

Michaela-N
0

I min skola kan man ha japanska som val i moderna språk :-)

Tavern
0

#2 Har Learn Korean av Bravolol (favoriten än så länge!), Korean Vocabulary/Flashcards av Bravolol, Korean English Dictionary av Barvolol, Learn Korean Phrasebook av Codegent (inte testat än dock) och Learn Korean Words av Boreumdal (bara checkat lite vad den är, inte kommit så långt än att jag använder appen 😛).

#5 Vill ge tummen upp för interpals jag med! Var med där för några år sedan, man hittar massor med roligt folk 🙂

Tina-A
0

Jag håller också på att lära mig japanska på egen hand. PMa så kan vi kanske hjälpa varandra ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

lisora
0

http://www.itguppsala.se/ länkar min skolas hemsida, läser japanska steg 2 atm. Klicka på "alexander takakusagi" så kommer du till kurssidan, finns säkert några filer som kan vara till hjälp :p

KaiPon
0

Online, lära sig själv, och genom gamla skolböcker är hur jag lär mg just nu ^_^

Slår även ett slag för Japan i Fokus här på sidan, där kan man också få hjälp.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/