Utbildning
Hejsan, jag går i 7:an nu men vill redan veta vad jag vill bli så jag kan satsa extra på de ämenna. Har försökt söka upp saker som bara den om gymnasium m.m men kan inte hitta något…
Finns det några särskilda inriktningar ni tycker jag ska ta?
Bryr mig inte om jag måste studera 12 år eller så ;)
Men jag har:
A i Svenska,Engelska,Matte,Fysik
B i 5 andra ämnen tror det var Biologi,Historia,Bild,So/No relaterade ämnen
C i resten
Har ni några förslag, vill egentligen studera i Oxford men priserna verkar vara skyhöga m.m sedan måste man ha massa papper att fixa
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Du har inte skrivit vad du vill bli . :P Underlättar om du vill ha svar :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Det är det jag inte vet…
Vill något som ger bra lön,
Typ som läkare… Vill bli lärare med men börjar svikta på den tanken. Tandläkare annars.
Tar emot tips om vad andra vill bli
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#2 Okej . Mycket pengar.?
Nja de är ju läkare: men där får man ju också rätt så stora skulder. Sen är där advokat, men där också stora skulder.
VD/chefer kan ju också tjäna bra.
Lärare tjänar inte så bra. Jag har hört att tandläkare kan tjäna. Annars finns ju också forskning.
Du kan ju lägga in samma tråd inne på studier.ifokus.se
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Måste du få bra lön då? Kan du inte hitta något du verkligen brinner för istället? Du lär ju ha några hobbyer…?
/ Ellen Bajsnåmi
Börjar med att rikta in dig på naturlinjen på gymnasiet så får du en bred grund.
Har liksom ingen riktig hobby, om inte djupdykningar i faktabocker, läsning och inlärning går att räka som det… Inget man har till jobb ju
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Jag skulle ha satsat på att gå en bred gymnasielinje (typ natur eller samhäll beroende på vad du är intresserad av) och jobba för att ha bra betyg överlag.
Det är absolut ingen stress med att bestämma sig för yrke och du behöver inte oroa dig nämnvärt för att betygen ska räcka till för att komma in på gymnasiet. Sikta istället på en bred grund så du har alla dörrar öppna sedan, när du bestämt hur du vill göra.
Jag tror jag ska börja på sam
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Du går ju bara i sjuan så du har ett tag på dig att tänka efter. ;)
/ Ellen Bajsnåmi