Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1973 ggr
CupcakeGod
0

(X) sex...

Hur länge ska man vänta innan man har sex med en kille? Många tjejer jag känner byter killar lika ofta som de byter sina kläder. Samma med sex, de har sex så fort de träffas. Jag är inte sådan… Första gången var så och det kändes inte rätt. 

Jag har väldigt mycket respekt för mig själv, kanske därför jag inte är lika öppen som många andra. Men hur länge kan man vänta för att ha sex? 

Det kan ta lite tid innan jag känner mig helt trygg med en kille, vissa har inte tålamod…

Scorpio97
22

Har inte killen tillräckligt med tålamod att han kan vänta tills du är redo, så är det inte rätt kille. 

Det är inget fel med att vänta. Det är mycket större chans att du ångrar dig om du har sex tidigare än vad du egentligen vill, än om du väntar tills du är redo. Vänta så länge du vill, tills det känns rätt för dig.

//Jessie

[Tilde]
9

Jag tycker personligen att man ska vänta tills det faktiskt är något seriöst på gång mellan personerna (såvida man inte bara är ute efter sex, men det tar jag det inte som i detta fall). :)

[Glitterregn]
0

Jag väntade tre månader med min pojkvän. Vi hade sex för första gången för ganska precis ett år sen och det är det bästa jag har gjort att vänta. Jag har inte ångrat mig en enda gång och vi är fortfarande tillsammans :)

Felliiis
0

För mig har sex aldrig varit någon stor sak. Jag kände inte att min första gång va så himla viktigt som många andra tycker. Du ska helt och hållet göra precis som du känner för. Vänta så länge du känner för. Du ska vara redo och det ska killen respektera. Gör han inte det så är han verkligen inte värd att ha.

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

[MikeW]
0

Jag skulle vänta minst två tre månader.

imsuchadiva
14

"Ångra aldrig de som en gång fått dig att le". Det är bara att köra på. Sex är inte så himla allvarligt, det är roligt!

[Siffran2]
6

Jag vet inte varför men sex har alltid varit en väldigt stor sak för mig. Så min kille fick vänta månad in och månad ut för jag kände mig inte redo för sex då jag tyckte det var så stort. Han är nästan 2 år äldre än mig och var oskuld. Han ville ju såklart ha sex redan när vi varit ihop 2 två månader men han respekterade när jag sa att jag inte var redo. När vi varit ihop i ett halvår så kände jag mig till sist redo. Det är inget jag ångrar! 🙂