Sjuk väldigt ofta
Hej! Ja rubriken säger det mesta, vet inte om det hör till här men iallafall jag är sjuk väldigt ofta. Jag var sjuk hela förr förra veckan då jag var förkyld. Sen gick jag hela veckan, veckan efter jag varit sjuk. Sen igår på natten så gick jag på toa och kräktes… :( idag så får jag då såklart vara hemma…. Men jag brukar aldrig vara sjuk så ofta, jag är sån som inte blir så lätt smittad så jag tycker det är väldigt konstigt. Och jag vill vara i skolan för jag missar så mycket,vilket jag inte vill… Jag är sån som bryr mig om skolan väldigt mycket och vill få så bra betyg som möjligt. Men bara det är godkänt för det är ju såklart det viktigaste! Och alla vet att jag är sån som vet alla läxor så alla frågar ju såklart mig på sms vilka läxor vi har, till och med såna som jag inte umgås med. Vilket jag blir väldigt irriterad på… Alla tror liksom att jag är nån plugghäst eller nåt men jag kan faktiskt också ha roligt vilket alla tror att jag inte vet. Ja om ni undrar så är jag 13 år gammal och går i sjuan. Men som sagt ni kanske vet vad det kan bero på att jag är sjuk så ofta? Och förlåt om det blev mycket text men jag var tvungen att skriva av mig, för jag mår nästan lite dåligt av vad alla tror om mig… Och jag tycker att ni på i fokus är så snälla. Så kanske nån som kan muntra upp mig lite? Hahah.
Jag hade också en sån där period när jag gick på högstadiet. Min personliga gissning är att efter en sjukdomsperiod är immunförsvaret ganska överarbetat och därtill lite känsligare än vanligt och man har då lättare för att dra på sig t ex ett nytt förkylningsvirus. Jag skulle råda dig till att ta det lugnt, vila och försöka återhämta dig de närmaste dagarna och sedan hoppas på att ditt immunförsvar får vara "i fred" och reparera sig lite. Håller det i sig länge med dessa återkommande sjukdomsepisoder skulle jag råda dig till att gå till vårdcentralen för att kolla så det inte är något bakomliggande som spökar. Krya på dig & lycka till!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Ja, det kanske det är! Jag ska nog göra som du sa vila och sånt. Tack så jättemycket! :))
Själv är mitt immunförsvar löjligt bra…. Kan ta några av dina sjukdagar haha ;)
de senaste 6 åren har jag bara haft urinvägsinfektion. Typ aldrig förkyld eller feber eller någonting..
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Jag är sjuk MINST en gång i veckan med feber, vet inte heller vad de kan bero på.. Men min doktor säger att de kan vara pga sömnen. Jag somnar runt 5 på natten och sen ska jag upp halv 7 så de är väldigt jobbigt.. Men tänk på att sömnen är viktig:)
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Okej! tack för alla bra svar. <3
#4 Vad räknar du som feber? Det är normalt att ha lite förhöjd kroppstemperatur ibland, men har man feber betyder det att man har en infektion/inflammation i kroppen, vilket kan ge permanenta skador om det håller på länge. Det kan också bero på en sjukdom, exempelvis en autoimmun sjukdom.