Adventskalender
Vad ska/har ni för adventskalender? Är det jobbigt att vänta till att öppna? Vad kosta den?
Jag har en godisadventskalender med gott godis!
Hehe.. Jag öppnade 1a lucka och det var en minimentosrulle.
Men jag har nt ätit den än. Den kostade 40 kr på Maxi.
Jag ska göra en vanlig hemmagjord också :)
Chokladkalender… En bra ursäkt för att börja dagen med choklad :3 Jag och min lillasyrra har det som tradition.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
ok, nu är jag inte tonåring längre så jag får nog inte vara inne på denna tråden. Men åååååh vad du förstörde morgondagens överraskning! :( Tror jag har likadan julkalender som du. Man blir aldrig för gammal för sånt, jag och min sambo har två var. En sån med godis och en med choklad. Det finns ingen godare choklad än den i chokladkalendrarna. De billiga! De dyra kalendrarna (typ hello kitty och disney) har äckelpäckelchoklad.
http://aekitsune.blogg.se
Jaha #1 Vad kostade den?
Jag mår inte bra av att äta godis på morgonen + att jag inte får det men jag längtar altid efter att gå hem för att äta godis xP
Hahaha! Ojsan förlåt! Vad heter din godiskalender?
#3 ingen aning, inte jag som köper 👍
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jaha okej :) #5
Förut så hade vi en chocklad kalender och en leksakskalender men nu är det godis!!!
#4 Ingen aning vad den heter…? Det står christmas calendar på.
Ooooh fel av mig!!! Det är Lookolook!!!! Mitt favoritgodis!! åååh <3 Kärlek. Melovelookolooklongtime
Shit! Min med! Sorry!
Har ingen alls 🙂
Svårt att hitta med choklad som är god, samt ska inte äta godis på vardagar så 🙂 Finns inga andra intressanta hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Ingen fara ;D Men du får INTE meddela mig om i vilka luckor det godaste godiset finns. Alltså det som är gjort av samma "material" som godishalsband och pex :P
#10 Då har du letat dåligt! Det finns ju med smink och leksaker och allt möjligt! Du måste skaffa dig en adventskalender :(
#12 Haha nej det har jag inte gjort 😉
Jag vill inte ha med smink eller leksaker, så för mig är de inte bra 🙂
Och godis blir det inte eftersom jag inte ska ha på vardagarna 😛
Ev med god choklad som kan sparas till helgen men svårt att finna de med god choklad, fått med choklad som inte varit god.
Sedan tänker jag inte lägga massa pengar på en kalender heller (sett de som kostat 60 kr och uppåt)
Har också choklad haha, älskar den chokladen som är i sånna adventskalendrar <3
Två av mina kompisar fick kalendrar från the body shop (ni vet sånna som e sjukt dyra, typ 1000 spänn) min ena kompis har redan öppnat den första luckan och det va en jätte stor shower gel i. Jag är super avundsjuk på dom haha xD 😍
Jag har chokladkalender, icakalender, citycrosskalender och slå sliter jag med att göra en vanlig.
Fridaakesson, i min affär kostar en chockladkalender 9 kr :P
#17 Ja jag vet att det finns så billiga men läs vad jag skrivit 😉 Skrev att det är svårt att hitta med god choklad i, är ju inte samma i alla 🙂
Gör en hemmagjord där du lägger i ditt favorit godis 🙂
Just nu håler jag på med en vanlig kalender 😃
#19 Menar du mig?
Jag är inte så pysslig av mig, vet inte hur jag skulle göra det 😉
Förlåt, glömde tagga dig 😛
Du kan kolla på youtube.
Det viktigaste att ha är:
Papper
Kartong (om man vill)
Lim
Pennor
Nån grej att skära med
Chocklad :)
Jag vet inte riktigt hur man gör en chocladkalender, bara vanliga kalendrar #20 😎
#21 Som sagt, tycker sånt är tråkigt att greja med 😉 Ingen pysslare eller vad man ska säga 😛 Inte tålamod eller engagemang till sånt hehe
Jaha okej, det var ju synd.
Då kan du väl skaffa en vanlig? Ifall du vill? :)
#23 Men, har du inte läst vad jag skrivit? 😉 Gör det så ser du…
Nej, men asså en vanlig med text #24 :)
Jag har en från the body shop som kosta 1200 kr. Äter inga sötsaker just nu och det är alltid kul att få lite mer "ordentliga" saker än någon äcklig choklad :)
#26 Den var inte billig. Vad får man i en sån?
Jag har en med choklad (egentligen har vi typ tre chokladkakor hemma men jag brukar köpa minst en kalender varje år så ville inte förstöra "traditionen", dessutom smakar det annorlunda). 😃
//Flöffo
#25 återigen, läs vad jag skrivit ;) De är ju jättetråkiga xD tycker ialla fall jag ;)
#27, man får kroppsprodukter, som tex krämer, body butter, scrub, tvål osv. Även smink förekommer. Tredje året i rad som jag har en kalender därifrån :)
Jag har ingen D: Men jag har alltid velat göra en, men Gud vad tråkigt när man redan vet vad som finns i xD Men jag är med i "en-teckning-per-dag"-utmaningen så det får väl bli min julkalender haha.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Tack för att du avslöjade vad som fanns i, tror att vi har exakt samma :(
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Nääää, jag skiter i sånt i år. Kan ha dubbla nästa år istället.
Jag är för stor för att ha kalender nu :)
#33 Man blir aldrig förstor för kalender 😉
#34 Joo, någon gång måste man ju bli stor ;)
#35 Det är upp till var och en 😉 Finns ju flera olika sorters adventskalendrar idag, både för vuxna och barn, vilket man vill väja 🙂
#35 stor blir man ja, men inte för stor-speciellt inte för adventskalender!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Gick i affären med mamma idag och Dumlekalendern lockade verkligen.. 30 % bort med då det redan är December, men uppenbarligen var jag för gammal för kalender, haha ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
De va en mini mentosrulle i min med så vi hade samma. Man blir aldrig för stor för att räkna ner till julafton med lite gott;)
Hehehehe! Jag öpande 24an, jag måste säga er: Den är JÄTTEgod!
Sambon och jag fick en skrapkalender var av hans mamma. Man kan vinna upp till 1 miljon danska kronor. 🙂 De kostar 50kr/st, så chansen att vinna stort är tyvärr väldigt liten, men man kan ju alltid hoppas! haha
Mammaköpte en med smartis i till mig! ^-^
Portal Is Love, Portal Is Life.
chokladkalender ftw <3
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
jag laddade ner nån app på ipaden där man får tips på en app varje dag…så himla tråkigt
Chokladkalender! Tycker om klassiska saker och tycker att de andra varianterna är lite för mycket 😃
Såhär ser min kalender ut!
I familjen har vi alltid haft hemmagjorda kalendrar som min mor gjort. Jag valde motivet när jag var 3år. :)
Har endast haft chokladkalendrar när t.ex. farmor eller farbror gett mig, förra året (eller om det var förrförra) lyckades jag tigga till mig en Littlest Pet Shop-kalender, vilket faktiskt var roligt då man fick leksaker, och inte onyttiga godisar som man äter upp på två sekunder.
Tyckte inte jag behövde någon kalender i år egentligen (i.o.m. att jag är 15år och sista barnet som bor i hushållet), men mor tyckte det behövdes så jag valde lite fräsigare godisar att hänga upp (sura patroner och snusklubbor ftw!).
Det är ju bra för att man kan återanvända den år efter år och samtidigt hänga upp sitt favoritgodis!
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Åt upp hela min kalender, får ingen ny :(
#47 Bara att köpa en ny? xD
Jo men de vill inte att jag slösar´mina pengar #48
#47 skyll dig själv. ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
:( #50
#49 Finns nu för 9-15 kr xD
Men säger som #50😉
Jaha då går det nog #52
Min kostade 39, det är inte dyrt. Men de vill nog inte att jag äter up den
#49 Köp bara en chokladkaka? Finns ju typ för 10-20 kr.
//Flöffo
#47 Hahahaha jag åt också upp hela min idag xD Lookolook har bästa godiset! <3 Men har en kvar ^^, Fast med choklad.
Okej, jag faktiskt 2 kvar, godishalsbandet och den halvuppätna minimentos rullen med päronsmak xD
Jag gav det mesta till min pojkvän. Gillar bara godishalsbandsmaterialet. Typ den rund/platta klubban och visselpipan. Och så gillar jag de avlånga grejerna med citrussmak… :P
kladdventskalendern.se ;)
Köpte chokladkalender för 5 kr på Ica maxi! 😃Mamma och jag funderade på om det kunde vara klaendrar från förra året som inte blev sålda.. Haha men chokladen smakar bra iaf och jag lever! Jag har 5 bitar som väntar på mej när jag kommer hem imon 🤤
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
När jag var liten köpte alltid min moster små leksaker, packade i 48 små paket (till mig och min lillebror) och satte upp på en adventskalender och gav oss. 🙂 Det var supermysigt! Nu för tiden får man nöja sig med choklad haha. 😉 Men har köpt den för 1200 (eller fått rättare sagt) på the body shop också, plus att jag har en chokladkalender! Alltid så gott att äta choklad direkt man slår upp ögonen haha. Sen är det jättefina produkter i tbs-kalendern också. :)
we're always chasing that paradise
Kakanbieber och aekktsune, sluta säga vad som finns i! Jag har samma som ni och jag tycker att de är grymt irriterade, de förstör ju allting! #51 fast de va ju dock ditt eget fel om du åt upp den?…
Jag sa bara 1an #61 Var itne så otrevlig helatin!
Ja jag vet!! Men tandläkaren sa att det var bra gjort av mig ^^ (För tänderna)
jag har en chokladkalender som varje år :D vet inte hur mkt den kosta men 40 kanske?
på ullared kan man köpa 4 chokladkalendrar för 10 kr :p
#62 jag var inte otrevlig, bara väldigt irriterad på att ni avslöjar allting! Du måste lära dig att se skillnaden, och tänka lite på vad du själv gör också.
Chokladkalender. Den är slut. Ärvt det från min far. Ha fasen inte godis under mitt tak om det inte ska ätas direkt!
May the Gerbils be with you :3
#64 ag vill inte bråka :)
Men jag sa BARA 1!!!
#66 Fast nu var ju inte du trevligare själv.
Hade med blivit frustrerad om jag vore #61, klart man inte vill veta i förväg vad det är och jag tyckte inte h*n skrev direkt otrevligt.
Men jag var inte otrevlig, jag skrev "BARA" för att hon skulle se det tydligare!
#68 Massa utropstecken samt då "bara" med stora bokstäver,jag tycker inte det ser trevligare ut.
Så du har inte varit trevligare i alla fall. Men men, kanske ska återgå till tråden nu 🙂
.Någon som gjort egen här (tror det nämndes?) som har bild på den? Roligt att se 🙂
jag har redan ätit upp min choklad kalender o.o