Klotterplank #36
Dags för nytt plank! 😃
Hur spenderar ni denna fredagkväll?
Själv ska jag på bal med några vänner från min parallellklass!
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Jag ska ta det lugnt hela kvällen! Varit mycket hela veckan och stor tentam på fredag nästa vecka så känner att jag behöver det xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Musik <3
Spelar :3
Musik och mys med min älskade Chester ♥
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Tillbringar*, Jesper, TILLBRINGAR! (Man spenderar pengar och tillbringar tid) 🚬
Jag ska snart lägga mig faktiskt. Var ute i Köpenhamn hela dagen med mina föräldrar som är på besök, åt sushi och supergoda muffins! De åker dock tillbaka till Västerås imorgon bitti, så vi ska upp tidigt.
Imorgon ska jag nog Halloween-sminka mig och på söndag kommer älsklingen hem från Afrika! 😃
#3 Vad för spel? x)
MIN KANIN ÅT MIN PIGGELIN :O
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
Sims :3
Kan inte sluta tänka på den söta killen på jobbet som jag så gärna vill lära känna 😍
Sims <3 x) älskar det spelet :P
#10 ja, det e ett jättekul spel!! :D
Min katt är jobbig :C
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Nu ska jag berätta om balen allihopa!
Det var en gång en pojke som åkte hemifrån klockan 18:51 för att sedan stanna på Lund C och vänta i en halvtimme, väl på Lund C är där en idiot som springer över spåret, och ett tåg börjat tuta. Så han nästan börja gråta (Ni som hört en tågtuta förstår). När Jesper, som pojken då hette, anlände till Malmlö C satt han med sin vän och väntade i en timme på sina andra vänner, när alla väl träffats går dom på en stadsbuss som ska ta dom till stället där limousinerna ska hämta dem.
Dom hoppar av bussen, och en halvtimme senare kommer där 2 limousiner för att hämta upp ca 200 ungdomar, det slutade med att Jesper och hans vänner, efter 2 timmar, gick till stället där balen var.
När dom kom fram till balen, så fick dom stå i ännu en kö. Till sist fick Jesper och hans ena vän nog, för att arrangörerna hade tydligen sålt fler biljetter än vad det fanns plats för. Så Jesper och hans kompis åkte hem. Dagen därpå fick han reda på att folk på balen fick till och med vänta på att bli utsläppta från balen.
På toppen av det hela, så var jättemånga fulla, och där var poliser överallt.
EDIT: Vi kom alltså aldrig in på balen, 150:- bortkastat!!
- Darren Criss
Funderar på att beställa ett par Vans från EBay. 700kr i affär ellr knappt 300kr på internet? ;)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Nån som har lust att kika? Är en tjej på 14 år, kan snacka om allt om ni är deppiga eller så , kika mig! :) kik : Ailarosselhart
Varit på fest o träffat massa killar från min gamla skola på vägen hem, ouff skulle inte banga på att bli tryckt av nån av dom asså. peace im out ska sleepa nu älskar livet puss
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Vissa nätter är det att dåligt ös i. Nu går jag v Hem

ÅH ÄR SÅ ARG HATAR ATT HA TIK.
Skulle tävla på söndag.. sista tävlingen för i år och våran debut i Lydnadsklass 3. men neeej idag började min hund att löpa… jävla skit…
Alltså. Den här utbildningen som jag går på är fullkomligt onödig och jag hatar den just nu mest av allt på hela jorden, när jag hade kunnat vara hemma och myst med katterna, då sitter jag här och lär mig absolut ingenting, det kan jag ju göra lika bra hemma?
Värdelöst!
Tack för mig😊
#19 segt!!! Vad är det för utbildning?
#20 Jaa! En serviceutbildning på stället som heter Lernia, det är genom arbetsförmedlingen.🥵 Totalt värdelöst! Man bara sitter framför sin dator och ska jobba med sitt, men efter flera timmars konstant sittandes framför datorn blir jag rastlös och orkar inte jobba.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan inte sluta skratta. xD
Portal Is Love, Portal Is Life.
Kom nyss hem efter 6 dagar i Tyskland, många inlägg att gå igenom imorgon 🤦♂️
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Sjuk.. 🤢
Jag går bara i sexan än, så vi har inte jättesvåra glosor. 😛
*tar mod till mig och lägger upp en bild på mig trots kommentaren om mina ögon*
Kul liv man har som har ägnat rätt lång tid till att försöka få en vettig bild på mig själv.😂 har då inte lyckats än så länge *ger upp*.
Edit; Vi kan väl ignorera att jag var trött en morgon och råkade göra värsta hacket i ögonbrynet?😊
#27 Du har så himla snygga ögon! *avis*
#27 jättefin!! Det är bra att du struntar i sådana spydiga kommentarer!👍
#27 Du har jätte fina ögon!! Är skit avis, bry dig inte om vad en person sa.. Du har dem vackraste ögonen jag har någonsin sett! =)
#28-30 Tackar, så snälla ni är😊🤗
Körkort!
#32 Grattis!🎈
#33 Tack!
#0 fin profilbild..xD
…Hur blir man av med blomflugor..?😡
#36 Dammsuger upp dem, haha nej men har aldrig hört om något som faktiskt fungerar bra och är effektivt :0
#37 Synd! Samma här :o
Dom kom hit i samma veva som jag köpte vindruvor -.-
#38 jag brukar blanda ättika, olja och diskmedel. Där hamnar dem, inte alla men en del :) Ååh fredag imorgon!
#39 Okej :D
Sitter i bibloteket och ''gör min svenskauppgift'', det går inte s bra om man säger så, haha 😐
- Darren Criss
#41 men jesper! Haha inte braaaa
#42 Scchh… nobody sees, nobody knows….
- Darren Criss
Youtube… -.-''
Ah, förlåt, jag skulle förstås ha infogat den. Så dum man kan vara. ^^
Yeey, jag har 46 Guldmynt!!:D
Christina Perri - A Thousand Years, alltså ja jag dör inombords varje gång jag hör den haha :(
#27 Fiin!!:)
Idag kom de nya ninerna :D
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP
Min klasskamrat påstår att min laddare är hennes… Hon är känd för att ljuga om exakt allt och jag är för snäll så jag tänker inte bråka med henne. WAT DO?
#53 Säg att hon kan draaaaaaaaa :D
#54 Men jag är den enda som är snäll mot henne ';(
Hade en läskig dröm. :/
Dagen efter-ångesten sitter som den ska haha…
8/5-13 & 1/6-13
#56 Man kan vara snäll mot någon utan att ge dem vad de vill ha hela tiden. Bara säg att det är din mobilladdare (om det nu är din) och börjar hon gnälla säger du bara som det är.
Alla som inte har lyssnat på Michaela & Dashas podcast - gå in på itunes' podcastapp och ladda ner den nu!! När ni ändå håller på kan ni passa på och ladda ner Ajne & Stachs podcast också, det är två 18-åriga killar från min ort som är assköna 😃
8/5-13 & 1/6-13
☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over
☻/ This is Bob. Copy and paste him /▌ all over iFokus / \ so he can take over
☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over
SE UPP! BOB TAR ÖVER iFokus!
Inga fler Bob-inlägg! Det är spam och är bryter mot skrivreglerna - tyvärr! ;) Ni får gärna ha honom i er signatur, men att skriva Bob-inlägg är inte roligt eller tillåtet… 🤓
#64 okej:( men får man skriva det i bob-tråden?:)
20 dagar.
I can't drown my demons, they know how to swim.
#65 Ja om ni gör en separat tråd som handlar om Bob så går det väl bra. 😂
Var och tog blodprov idag för utredning av sjukdom och det gick väl inte så bra… Normalt har jag inga problem, bara jag får lägga mig ner lite mer och tar djupa andetag. Idag satt jag dock på en stol och sjuksköterskan stack först fel och "rotade runt" med nålen i armen efter en blodådra, innan hon stack mig igen. Tog "bara" fyra prover den här gången, men blev helt yr! Vi skulle gå så jag fick lägga mig ner och vila, men då svartnade det… Vaknade upp 15 sekunder senare badande i svett. 👍
Tror jag ska äta och dricka innan jag tar blodprov nästa gång! xD
Varför är alla snygga killar hetero? -.- T.T
#69 För att jag ska ha något att välja mellan ;)
Nej men jag undrar tvärtom.
Vad hjälplös man blir av att vara själv hemma… har ingen som helst aning om vad jag ska äta för jag kan inte laga nån slags mat.
Funderar på att ta matlådan som jag ska ha till lunch imorgon men vad ska jag då äta till lunch imorgon? Haha…………
Vad sjutton ska jag rita! Vill RITAAA!! 😢
#71 Hacka lite grönsaker, purjolök och ta bacon, falukorv, kyckling, rester eller skinka, vad som helst går bra (om du nu äter kött). Smörj och sätt plattan på medelvärme, förstek köttet sen slänger du i löken och grönsakerna.
Sätt en kastrull med 2 dl vatten och en nypa salt på en platta med högsta värmen, när det börjar koka häller du i 2.5 dl couscous och tar bort kastrullen från plattan. Häll i ungefär 1 matsked margarin eller olja och rör om sen låter du det bara stå i några minuter.
När köttet och grönsakerna är färdigstekta blandar du i couscousen, knäcker i ett ägg och kryddar. Kan använda vilka kryddor du vill, ta det du tycker smakar gott. Jag brukar ha curry och chili.
Du kan använda ris istället för couscous, men couscous är mycket enklare att tillaga
Tada, snabbt och gott! 😃
Tycker du fortfarande det är för krångligt; stek några ägg, bre ett par mackor, lägg på äggen och toppa med lite salt.
Eller; blanda ägg, purjolök, skinka/bacon, salt och oregano i en skål. Smörj och sätt plattan på medelvärme. När den är varm häller du i inehållet från skålen. Omelett!
Blandar du inte i purjolöken, skinkan/baconet och rör om i pannan istället för att bara låta äggen steka har du scrambledeggs.
Finns mycket enkelt men gott du kan göra 😃
Eller så är du lat och beställer pizza istället 🤪
#73 Komplicerat när man är mig xD vet inte ens om det där finns hemma.. jag åt två mackor, fantastiskt enkelt!😃 gillar tyvärr inte ägg.
Hahahaha finner inga ord för hur kul den här är i min värld.😂
Wohoo jag har skrivit 10k kommentarer :D
Köpte nyss polkagris stänger. mmm…. <3
Kan man färga paljettklänningar ? Hur isåfall ? :p
Drabbades någon av stormen som kom till Sverige igår(?) ?
Suck.. Storm.. Men inget träd på vårt hus alla fall. Dock ström borta lite när som helst. Blåst runt 27 m/sek..
Faktiskt ovanligt lite träd som ramlat, på väg till stallet såg jag bara tre 🤔
Men träden böjde/böjer ju sig som om de vore av gummi. Bara väntar på att få vakna av ett träd som ramlat ner i huset. Men vinden har avtagit nu mot kvällen.
Men vaknade flera gånger i natt av att något flög in i väggen, eller att det kändes som huset skulle rasa sönder/blåsa iväg. 😕
#79 Nix. Visste inte ens om att det skulle vara storm igen. Blåste lite mer igårkväll men inget mer 🙂
Så nere i Blekinge märktes det typ ingenting.
Älskar hur musik kan få mig att sluta vara ledsen och börja dansa i min säng x)

#75 tittade på den minst 20 gånger.. HAHAHA JAG DÖR
#81 Vad bra, samma här i Gävle, ingenting alls.🙂
#83 Hahaha!😂
Asså ååååååååhhh… Är sååå sugen på chips och dip just nu. *dreglar* Får gå ner och se om jag hittar nåt gott(vilket jag antagligen inte kommer). :P Men har precis duschat med vovven. Haha nu är hon trött och ligger inlindad i 2 handdukar och sover. X)
JORDGUBBAR- <3
Mamma fick med mig på någon mesig marknad där gamla tanter sålde dukar. 😛 Hämnades genom att spela vocaloid musik på högsta volym i bilen hem.
Känslan när man kommer på att man knappt ätit nåt på hela dan :0 What's happening with me :0
Jaha… här sitter man, 23.10, och har fortfarande inte gått och lagt sig som jag sa till mig själv att jag skulle göra vid 22.00.
Ska ju försjutton kliva upp 08.00 imorgon ju. Rena sovmorgonen kanske vissa tänker nu men 08.00 är rena Jessicaplågeriet.😂
#88 Haha.. själv har jag sovmorgon till kl 7.00 imorgon (japp, sovmorgon. Brukar gå upp mellan 5-6.00 annars). 😉
#89 USCH! 5-6.00 är nästa mitt i natten i min värld😂 den gången jag måste kliva upp så tidigt så är det någon som får se på en grinig tjej..
#90 xD Det är typ natt för mig med, särskilt nu när det är höst/vinter och det blir ljust så sent.. Men så är det att ha hund som måste ut och skolan 1 timme bort. ;) *klagar inte, inte alls*
#91 Ja det här mörkret är inte roligt alls😡 känns ju som om det vore natt när klockan är 18.00 nästan..
Usch, en timme bort.. men hund lät i alla fall trevligt i det hela.🐶
Måste vara säga, herregud vilken dålig stämning det blivit här! Kan inte alla försöka bbete sig lite snällare och sluta t.om KRÄNKA varandra?
Ska praoa på dagis i två veckor…Började idag och är redan sjuk…</3
#94 Jag började skolan idag efter två veckors prao på dagis faktiskt ! Jätteroligt :)
#94 Jobbigt sånt 😮 Jag har avklarat 1 av 5 veckor på förskolan jag är på. Väntar bara på att bli sjuk (är ju såna tider nu). Krya på dig!
#95 👍
Jag var hemma sjuk en dag och var lite småförkyld hela tiden men det gjorde inte så mycket , det var inte så mycket .
Andra veckan som jag praoar på lager, är hemma för jag orkar verkligen inte. Får gå upp 04:45 varje morgon och bussen tar en timme, jag är där i åtta timmar och får lyfta saker hela dagen, är helt trött och sliten. Min kompis var bara med den första veckan så jag är ensam nu, bara 4 dagar kvar.. Funderar på om jag ska vara "sjuk" resten av veckan. Är trött och mår verkligen inte bra..
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Sjuk.. 🤢
#75 HAHAHAHAH SATTE OSTBÅGE I HALSEN OCH HÖLL PÅ ATT KVÄVA MIG SJÄLV AV DEN VIDEON. HAH alltså jag dör ahhahahahahaha
#100 Haha dö inte nu! :D
Kan man vara kär i någon man aldrig träffat?
#102 Jag tror inte man kan vara kär på riktigt. Men man kan liksom falls för en person man inte träffat, haha.
#104 OLIIIII <3 <3 <3 <3
vacker <3
ren KAOS idag på jobbet! Missade bussen så fick sova hos farmor…dock kommer det inte bli bättre imorn…
Dagdrömmer 😍❤️
Ni vet när man saknar någon sådär jättemycket men den personen hatar en? Bleh..
Igår blev min sambos bäste vän pappa till en liten flicka! Åh så söt och mjuk hon var! 😍 Hon såg så liten ut fast hon var väldigt lång - hela 55 cm!
Vi var därför iväg och köpte bebiskläder som present till den lilla flickan (som förmodligen får heta Isabella)! Mads var helt galen i affären och ville köpa allt möjligt för han tyckte allt var så sött! haha Han var värre än jag - och jag älskar bäbissaker! 😂
Jag har färgat håret^^
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#113 nice! :D vilken färg? Har du bild? :)
I'M BACK BITCHES!
*dubbelpost*
SOOOOOOPHIIIIIEEEEEE!!
#117 OLIVIA YOU LITTLE BASTARD! DU KAN JU INTE HÅLLA ATT AVSLÖJA MIN IDENTITET SÅDÄR? 😢😮
#118 Grät grät.
#119 ._. I will put tuggummi on your stol.
Ni vet att jag flyttade för ett tag sedan och lovade bilder på huset osv… Nu är vi nääästan klara med inredningen, så jag kan nog ta bilder i veckan och visa hur vi bor. 😃 Vi ska bara bygga klart en garderob och sätta upp en klocka (och städa) så kan jag fota, hihi
#122 JÄVLAR! D: Vilket avsnitt? Vi hade ju fått reda på att NÅGON avhuvudkaraktärerna skulle dö, men Brian…? D': *Sätter mig i mörkt hörn*
#123 senaste avsnittet, säsong 12 episode 6 "life of Brian" :'(
Gissa varför jag inte gick till skolan idag.
Hint nr1. Jean
Hint nr2: Tick Tick Boom
Jag kollade just klart få Life of Brian… VARFÖR?????? DE KAN INTE GÖRA SÅHÄR!
Men… vänta… kommer ni ihåg avsnittet där Stewie rste fram i tiden och träffade sitt vuxna jag…? DÄR VAR INTE BTRIANSGRAV PÅ EN KYRKOGÅRD, UTAN I DERAS TRÄDGÅRD! Kanske det fortfarande finns hopp!
#114 rosa^^ Nu är det liksom rosa/brunt. Tyvärr ingen bild…
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#127 snyggt! :D #126 hoppas!
en vecka.
dör är så hyper!! :'3
HAPPY BIRTHDAY TO MEEE!😃😃🎈🍸🥳
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
#130 GRATTIS !!!!!!! :D
Stör mig på att min kompis tänker köpa en likadan kamera som mig eller den nyare varianten bara för att hon tycker att hennes kamera som är lika bra som min, är dålig. Sanningen är väl den att jag kan inställningarna & rent fotovett bättre. Suck. Härmapa.
#131 TACK!!!! :D
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
Allt jag önskar är att du ska bli bra igen pappa. Att det iallafall ska bli lite som vanligt igen.
#132 Se det itne så, hon kanske vill ha den för hon tycker din kanera tar bra bilder. :)
#135 Jag tycker inte om folk som köper samma sak som jag har medvetet. :)
Sugen på pepparkakor :] :3
Det var wtt hjärta men de försvann… --- Nej inte aaaaals avundssjuk pä alla som ska på fest ikväll..
Vart på dejt idag. Som jag väntat hihi!
Äntligen lite glädje i detta liv. 🙂
Yey, sjuk fot nu då så man inte kan gå, såklart! 😟
Tröttast på jorden.
Har ett himla sug efter att prova gå till gymmet xD
Men jag orkar inte för massa i skolan.. :(
Fick ett A i engelska! :D WOO!
#145 åh grattis! fan va bra :D
Tänkte skriva något här och just när jag skulle börja så glömde jag bort vad.🤔
Vill ha helg nu!
Ibland önskar jag att jag hade blivit född till en normal familj. ..varför just jag? Önskar att jag hade en normal uppväxt, normala föräldrar och syskon, önska att jag var normal. Vill bara bort ifrån allt. Orkar inte.
#149 Majk :c <3
någon håller på att spela Koranen på högsta volym i klassrummet, wtf..
Vill flytta hemifrån så jävla mycket!! Hatar att bo här hos mamma. Så mycket skit här varje jävla dag, blir fan deprimerad och psykiskt sjuk av att bo här.
Åh imorgon får jag äntligen komma hemifrån. 150 mil bort med mina fantastiska kaniner, kan det bli bättre? Hoppas ni tifare håller tummarna för mig och mina kaniner i helgens Svenska Mästerskao i kaninhoppning :D
Orkar inte, vill inte. Men jag har äntligen hittat en som gör min dag lite ljusare
Äta eller inte äta? Det är frågan. Jag sitter på sthlm centralstation och det är tråkigt och sjuuukt mycke folk
Äta eller inte äta? Det är frågan. Jag sitter på sthlm centralstation och det är tråkigt och sjuuukt mycke folk
Jag är hungriiiiiig! JAG VÄGRAR ATT INTE ÄTA!
Min fot har somnat.
Snön drog ju ner humöret rätt mycket.
Asså känslan när man röstar på serier och fantasy skådisar till peoples choice awards och 4/5 är personer och serier man älskar…. fml
Nähä laga ingen mat åt dina barn då D':
Wiooo, foten var inte stukad som den första läkaren sa. Det var ledbandet som var skadat. Tar bara 2-6 veckor att bli bra! 😐
Så där var min jul och julfest förstörd då.. Är fast med en luftskena på foten och kryckor så länge jag inte kan gå på den, fast luftskena längre.. Jippieee!
Omg titta upp instagramkontot @olgaotur
JAg dör så rolig hahahah
Kom hem nu ifrån jobbet på Grand hotell. Mina fötter gör så ont så det fan inte är sant! Har stått upp i typ 12/13 TIMMAR!!! Först så hade jag praktik på citygross i fem timmar där jag satt ner bara två gånger och gick i TRÄ skor! Sen kom jag hem och stressade helvetet av mig, åt på någon minut sen toa direkt efter och sen en snabb dusch och direkt efter det så var det av till Grand där jag började halv fyra och slutade kl 11. Där satt jag ner bara en gång i tio minuter.. Har så ont i fötterna så det inte är sant! Känner knappt av dom. Och varje steg gör så ont att jag bara vill lägga mig ner på marken och dö. Världens jobbigaste dag i mitt liv än så länge. Men har även varit rolig. Även om det har varit stressigt som helvete xP
#163 ligger inte Grand hotel i Stockholm? Är du i Stockholm? OMFG, Vi måste träffas! :'D
Känslan när ens killkompis tror att man bara dushar en gång i veckan. omG döda migg ;P