Det här med julklappar
Är helt loost. Vet inte vad jag ska ge varken till min lillasyster, lillebror, mamma eller faster hmm.
Pappa är ordnad, likaså farmor och morföräldrar och sambon.
Får inte kosta flera hundra/person.
Syrran har sagt vad hon önskar sig men svårt att välja och hitta haha 😛 Flera som har samma beskymmer? Och kanske tips och idéer?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan ju vara bra att veta vad de gillar, så blir det lättare för oss att ge tips. 🙂
Jag har för en gångs skull alla klappar uttänkta, Underbart! :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#1 Svårt att säga till alla men har önskelista från syrran vet dock bara inte vad jag ska välja :P Hon gillar tigrar, katter, gå på bio mm.
Lillebror ändrar sig titt som tätt vad han önskar sig, alltid lika svårt till honom.
Min faster gillar vargar, hundar, änglar lite mer mm.
Mamma gillar djur, måla bland annat.
Skitsvårt att rabbla upp och komma på hehe
Samt komma på något som inte kostar så mycket heller
(baka, sy, göra egna saker är uteslutet redan) 😛
Syrran är 21 (snart 22) och brossan är 13 (snart 14)
Bio med lillebrorsan (5 år) Mat set till lilla syster (1 år) Guldknapp till lillebrorsan (1 månad)
Får man fråga vad du ska ge din pappa? Har ingen aning om vad jag ska ge till min. 🤔
//Flöffo
#4 Jag, syrran några släktingar till ska ge honom ett gemensamt presentkort på Elgiganten 🙂 Så vi samlar ihop oss några st på det 🙂
Jag ger alla mina kompisar snål-klappar från ÖoB. Riktigt fina set har de i år. Till fyra av kompisarna köpte jag ett gulligt fotset som innehåller söta strumpor, fotkräm och fotsalt. Finns i fyra olika dofter. De andra tjejkompisarna får ett set med fyra små bodybutter också från ÖoB. Kanske lite tips om man vill ge en fin klapp för en 50-lapp :)
#6 Ja jag har sett dem där när jag var in idag 🙂
Kanske någon inredningsgrej till din mamma/faster? Jag vet inte riktigt…
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#8 Så svårt att veta vad 😛 Urkass på inredning och sånt hehe
Till mamma brukar jag köpa doftljus eftersom hon älskar det, ibland blir det nån fin ljuslykta. Till min syster brukar det bli något kit med smink eller duschcreme från t.ex. The Body Shop. Min bror får detta år en handduk med Angry birds Star Wars, hade ingen aning om vad jag skulle köpa till han så fick bli den. Till pappa blev det förra året några tröjor, annars brukar det bli inredningsgrejer och lite bra att ha saker.
Sen brukar jag baka lite godis och kakor och ge bort. Förra året gjorde jag lemoncurd och hällde upp i fina burkar och gav bort, lätt och uppskattat.
Jag brukar köpa ansiktskrämer och grejer till mamma. Pappa får ofta filmer/serier eller böcker.
Min syster brukar (eller brukade, vi syskon köper inte julklappar till varandra längre eftersom alla är fattiga studenter, lol) jag ge smink, sminktillbehör eller liknande.
Min bror har fått exempelvis parfym, hörlurar, tröjor, osv.
Till mina mor och farföräldrar har jag tidigare gett egengjorda saker, så som muggar med egen design på, eller hemgjorda ljusstakar, osv. Det har de uppskattat!
Snälla barn. Som morsan alltid brukar säga.
#12 Haha brukar mina föräldrar med säga ;)
http://www.coolstuff.se/Snug_Rug
Hittade den här igår. Tänkte att den skulle passa perfekt till min frusna mamma. Fast hon får en canvastavla av mig för 400kr med en bild på mina 2 småsystrar som jag tagit. Mamma älskar bilden och sa själv för en vecka sen att hon tänkte göra en canvastavla av den. Hehe mamma det har jag redan fixat.. 😇
Pappa har jag ingen aning om vad jag ska ge! Brukar inte handla så mycket julklappar till föräldrarna, farmor brukar vara den som fixar julklapp till pappa som blir från oss barnbarn. Brukar inte heller köpa till mina bröder eller mina 2 kusiner som är som systrar för mej. Men känner att nu när jag är 18 är jag lite mer vuxen, så borde fixa julklappar själv nu. Men har ingen aning om vad jag ska ge! 🤦♂️
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Inredningsgrejer brukar jag ge till min mamma. Hon ÄLSKAR ljus och lyktor, så brukar hålla utkik efter sånt när jag behöver fixa julklappar.
Pappa brukar få böcker som han önskar sig. Annars får han saker som jag lyckas snappa upp på vägen liksom haha, typ om man ser något i någon affär eller på någon hemsida, och han påpekar att den var häftig eller något. Sådana saker. Annars kanske man kan köpa träningsprylar, eller presentkort på någon affär man vet att det finns grejer han vill ha.
Min syster är 12, så hon pekar alltid ut nya saker hon vill ha. Victoria's secret body mist, kläder, osvosv.
Min bror vet jag inte vad jag ska ge! :0 Födelsedagspresenten han fick från mig var för bra, så INGEN kommer kunna slå det hahaha, inte jag heller. xD Men han är Djurgårdare, så kanske något snyggt från deras store.
Farmor kommer säkert få någon fin sjal eller något, eller kanske någon inredningsgrej.
Det är ju så svårt att ge förslag när man inte känner personen, men försök tänka dig in i deras liv, hur är de som personer, kommer du på något de har nämnt att de vill köpa eller så, så är det ju perfekt!
Nu är det bara mamma & syrran kvar att hitta till 😛
Nagellack? Pennor och anteckningsblock? Böcker? Film? Biokort? Favoritgodiset? Målarfärger?
Syrran:
http://www.ahlens.se/underhallning/film/berattelsen-om-pi.html
🙂
#17 Böcker är svårt till syrran då hon har läst så himla många, så vet inte vad hon har läst och inte läst 😛 Samma med filmer.
Nagellack, nja, godis går bort pga olika anledningar.
Målarfärger hm hon målade/ritade mycket innan men vet inte vad hon har/inte har, var hon vill använda sig av och så tyvärr. :/
Fint där med tigrar men bra halsduk har hon vad jag vet, filmen tror jag hon har sett samt att en "kasse" som den med tigern har hon redan (fast inte med det motivet då). Men tack för förslagen 🙂
Har dessutom aldrig beställt därifrån så vet inte om jag vågar mig på det nu inför jul ifall det krånglar, kommer försent osv.
#18 haha, det var ett bra försök i alla fall! 😉
Målarfärgen tänkte jag till din mor, då du skrev att hon gillade att måla.
ASOS har varit säkert alla gånger jag beställt men det är sant att det inför jul lätt kan bli krångel så förstår hur du tänker. 😕
#19 Aha okej 🙂 Ja det hade varit ett alternativ 🙂
Ja jag vill ju inte stå där och julklapparna inte har kommit liksom hmm…