(x) Musikundersökning!
Tjena sett så många som lagt ut videos på ungefär samma artister hela tiden och bett om åsikter. Tänkte jag skulle göra detsamma men med favoritband istället. En grupp från Helsingborg som växt och blivit ganska stora inom sin genre. Kom med åsikter! Vill se om det tas emot som jag förväntat mig :)
Ge gärna konkret anledning till varför ni inte tycker om låten eller varför ni tycker om den 😃
https://www.youtube.com/watch?v=QcXVnyiQjBE
X:et är för innehållet i video kan anses som moget material.
May the Gerbils be with you :3
Äntligen musik som passar mig! 👍
Detta är min typ av musik bland annat 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Njee… Inte min typ.
Gillar inte rock och vidon m.m
Så jag gillar de inte
Hm inte så svårt, om vi jämför lyrics:
Soilwork - Nerve
"Call it liberation or frustration,
As it hits like a bomb
Tearing you apart as you're first in line,
Entering the zone
Watch how it runs, a nerve wrecking resistance
Watch how it burns, a venomous script's getting formed
You've traveled a long way to get here
And now it's waking you up..
Waking you up"
med, ah jag vet inte, varför inte Justin Bieber/Maejor Ali?
"She say she love my lolly
She wanna make it pop She say she love my lolly She want to kiss the top She say she love my lolly She love my lollipop She say she love my lolly She say she love my lolly
She say she love to party Girl I love your body Why you on the table? Cause you know I'm watching She say she love my molly So we can leave this party And go back to my hotel And don't stop for hibachi And don't stop in the lobby I hope you massage me I hope you can take it when i make you call me papi The club about to close Come up out them clothes I'm about to give you watchu asking for "
Måste jag säga mer än så?
Tycker om utöver det trycket i musiken. Det röriga/hårda/åt det arga hållet - känslan.

Jag tycker om låten. Mer min typ av musik 😃
Varför ska alla ta med JB!???? #3 Han har väl inget med det att göra
Jag gillar det! 😎
#5 Som det står i TS text så skriver han "sett så många som lagt ut videos på ungefär samma artister hela tiden och bett om åsikter." och det bara är Beiber videos som har lagts upp så jämför ju #3 dom. Varför får hon inte jämföra? Han har ju med detta att göra med tanke på att fortfarande allt som har lagts upp tidigare har bara varit hans musik.
Vad har Justin Bieber med det här att göra?
Det finns band som är så mycket bättre än de här, men de är inte dåliga. Tycker inte riktigt om hans "rena sång" (i brist på bättre ord), men det är för att jag är mer för den ljusare rösten.
Min typ av musik men inte min typ av … röst? Nä, jag vet inte. Men som sagt, absolut inte dåliga!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Hmm ja.. Gillade låten tills han började "sjunga". Gillar verkligen inte musik där de growlar så mycket (såvida de inte är jätteduktiga på det, som sångaren i Killswitch Engage, eller In flames!). Refrängen var ok dock. 🙂 Men orkade tyvärr inte lyssna på hela låten på grund av verserna.
Kul att höra lite åsikter. Själv har jag lyssnat länge på dom. Jag gillar deras musik ganska mycket. Blandningen av mjuk sångröst med growl blir en bra kombination.
Jag gillar mycket sån här musik. Samt lite 50 tals musik. Ganska blandad musiksmak men större delen består av det här.
Positivt chockad över responsen. Bra motiveringar också till varför ni inte gillar det eller gillar det 😂
Tack för svaren :)
#2 Det är inte rock :) The beatles och Elvis är mer rock. Den här genren kallas "Melodic Death Metal".
Suger på sånt här med gerner och skit, men vad är det för skillnad på melodeath och post-hardcore haha? Nu har jag inte lyssnat på något annat "melodeath-band" än de här så jag har inget annat att jämföra med, men tycker det låter väldigt lika 🤔
dumförklara mig inte nu, jag är bara helt lost när det gäller sånt här.
Medarbetare på Djurfoto
#5 och #7 varför är det förbjudet att jämföra? De är väl musiker båda två eller hur?
Varför blir så många osäkra och butthurt så fort man nämner JB, jag har inte gjort något annat än att jämföra texter, chillax herregud…
För er som inte förstod så ville jag få fram genom att jämföra lyrics, att Soilwork har lite mer känsla och förmedling i sin text mer än att 'x' vill slicka på killens snopp och åla sig på bordet för dricka och ligg.
Jag förstår verkligen inte hur man kan jämföra två helt olika musikstilar. Spelar ingen roll om det hade varit Eminem, Arvingarna eller Avril Lavigne. Bryr mig inte om Justin Bieber tbh men att folk hela tiden ska hålla på att jämföra musik hit och dit, jag blir galen. Varför?
Medarbetare på Djurfoto
#13 …för det är musik…?
Vill även få fram det tydligt, med ett fantastiskt exempel, varför jag upplever en låt bättre än den andre. I detta fall är det endast texter jag jämför och inte beats osv, så därför ser jag inget fel med det? Att jämföra själva musiken och inte rösten(allt annat än vokalisten) så ja, det hade varit knäppt helt klart.
Ser fortfarande ingen anledning. Det är som att jämföra en skräckfilm med en romantisk film. Vad har de gemensamt? Jo, det är film. Varför jämför man dem? Jag har ingen aning.
there's two kinds of people …
Medarbetare på Djurfoto
#16 Så du menar att justin och maejor inte kunde ha valt en annan väg att gå med sina uttryck och ordval?
Soilwork hade kunnat skriva något i stil med
'Ah fy fan vad folk kan gå på mina nerver,
livet är så jobbigt usch blä…'
Ah du fattar väl.
"She say she love my lolly She want to kiss the top"
Kom igen för fan haha…
Jag försöker bara förklara vad jag tycker, så förvirras inte med att tro att jag försöker säga vad som är rätt/fel!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
If you get what I mean.
men iallafall, man kan ju visst jämföra film. Man behöver inte jämföra de olika stilarna, men man kan jämföra t.ex. upplägg, hur bra manuset är osv…
Jag säger absolut ingenting om vad Justin har skrivit och gjort just för att han inte har något med det här att göra haha.
Jag förstår vad du menar, men förstår inte varför man jämför så som man gör.
Du hade inte behövt jämföra överhuvudaget, tror de flesta hade fattat om du skrivit typ "De har en bra, betydelsefull text" (eller vad det nu än var du ville få fram).
Medarbetare på Djurfoto
#20 Fler kanske förstod av att jag gjorde ett exempel? Det blir mycket tydligare vad jag menar med hjälp av exempel istället för att skriva
'Jag upplever texten som betydelsefull.'
Samtidigt så behöver inte folk bli så himla arga för att man råkar ta deras favoritartist som exempel, varför måste folk ta åt sig? När folk trackar ner på något jag tycker om så argumenterar jag för varför jag inte håller med, jag blir inte arg och försöker tysta den andre parten. Annars bara avslutar jag diskussionen med att fastställa att vi alltid kommer ha olika åsikter. Jobbigare än så behöver det inte vara.
Man kan jämföra allt, jag kan jämföra soilwork med en jordnöt om jag så vill, men i detta fall valde jag att jämföra med något som var mer relevant, dvs en annan låt och dess lyrics.
Bra argument #21. Ingen sarkasm :)
Vi jämför varje dag. Att jämföra två artister är som att jämföra vilken pizzeria eller vilken glass som är godast. Det är helt upp till var och en. Och jag tycker Soilwork har ganska djupa texter medans kanske Justin Bieber och One Direction inte riktigt framför något. Men dom kanske framför något för någon annan.
#10 Det är små skillnader som hur man kombinerar gitarr, sång och text. Som skillnaden mellan rock och hårdrock kan ibland vara svår att hitta men i andra fall inte.