Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: studier-och-utbildning
Läst 618 ggr
CupcakeGod
0

ang betyg från högstadiet

Någon som vet om man kan plugga upp betyg från högstadiet? Just nu går jag andra året på gymnasiet. Jag klarar inte av att gå på min nuvarande skola, jag har valt helt fel. 

Så, saken är. Jag gick ut med IG i samhällskunskap, religion och geografi. Kan jag på något sätt få bättre betyg i de två ämnen för att kunna komma in på en utbildning som kräver att man har bra betyg i samhällsämnen?

[Tuulikki]
0

Jag hoppade av gymnasiet efter 2 år och började på en folkhögskola. Skulle alltså gått trean nu egentligen men läser istället resten av mina gymnasiekurser på folkhögskolan. Har kompisar som läser upp både högstadie- och gymnasiebehörigheten :)

Halcyon
2

Tror inte man kan plugga upp det på den gymnasielinjen om man behöver godkänt för att komma in. :/

we're always chasing that paradise

Afturelding
0

Komvux eller som #1 säger, folkhögskola. Hos båda kan man läsa grundskolans ämnen =)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Omorika
0

Tycker du ska prata med en Studievägledare de ska kunna sånt här och veta precis hur du ska göra och kan till och med hjälpatill med undantag från behörighet om det finns tillräckliga skäl eller anpassa gymnasielinjen så du får in dina saknade betyg. Tror dock det har blivit mycket svårare än för några år sedan.