Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: sex-och-samlevnad
Läst 2614 ggr
[Gladamarsvin]
2

Är fylld av lycka och åter lycka

Jag har aldrig varit så här lycklig som nu jag sprallar inom mej!

Jag kan gå till skåne och forsla hem han nu   på stört jag kan gå till han på mina bara fötter. Jag är fylld av förväntan dock har jag ibak tanke att han kan göra slut. Måste bara skriva av mej detta lycko rus ! Jag älskar han och lägtar varje dag efter hans kik jag sitter och nästan inte kan tänka på annat en han! Han är så söt och underbar plus att de har hänt något som har fört oss ännu närmare en de två andra gångerna! Jag tänker på varje minut och sekund och timma. 

Han är min dröm och finns  alltid  nära mej trotts avtåndet mellan oss. Jag hoppas aldrig för mycket på han kan jag medge. Jag är galet kär i han även om jag nu skulle vara sigel så gick de i stöpet men jag klarar mej utan kille fint.

VildaVittra
22

Man börjar inte älska någon på en femöring, däremot kan man bli förälskad, vilket är något hormonellt. För att älska någon så måste man först älska sig själv och tro på att man förtjänar det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Calcifer
15

Jag håller med #1. Du är förälskad, men det har du varit en massa gånger på bara några veckor. Det är inget fel med att vara förälskad men det är inte samma sak som en djup kärlek.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Gladamarsvin]
0

Jag älskar han !och är inte förälskad bara han är min pojkvän och de är jag lycklig för han är den jag vill ha och kommer lägga ner energi på.

Han är inte helt förlåt dum ihuvudet som mitt ena ex va

Calcifer
30

Det har du sagt om en hel hop människor på väldigt kort tid. Sedan säger du att du ska vara singel för det fungerar aldrig. Sedan är du inte det för du har hittat någon du älskar. Sen är du singel. Sen är du inte det. 

Det är inte kärlek.

m4rkus93
28

Nu börjar det igen… Shit… Men älskar inte någon efter 5 sekunder… Älska är ett väldigt starkt ord vilket inte dagens ungdomar värkar fatta…du kan vara kär och tycka om han men nu får du ge dig man älskar inte 100 killar/tjejer per år… Och livet är inte heller en tävling om hur många man kan älska…

[Gladamarsvin]
0

Jag står för att jag älskar han mest av allt och jag har get han en chans och han tog den och så är de! Jag älskar att vara singel men jag vill ha min Jesper då de är han som jag älskar mest av allt och gjort och gör än. Är de bättre att vara tsm med en idiot som mitt ex?

Han förtjärnar min kärlek och vet att jag förtjärnar bättre män och nu har jag den som vårdar mej ömt. Jag vill inte med ge hur länge jag har känt han alls.  Jag är en go glad tjej som älskar   min kille och  jag håller fast vid han. Jag är en trogen tjej som stötar min kille och saknar han som vet inte vad  jag  är en normal tjej som är tsm och mer med min  kille. Jag har alltid älskat Jesper fajn jag har stöt på idoter till killar men så är de. Jag gräver inte ner mej hur många killar jag har dejtat och haft så är de.  Han tar mej för den jag är  och inte för min kropp jag har sagt om mitt handikapp och han tog de så bra och de är ett plus varför i hela  värden tror ni då jag gick tillbaka till han jo för att han tar mej för den jag är och för att jag är värd han  och inte idoter till män. Han vet mitt bästa och  de vet ja han är rätt kille för mej trotts avståndet mellan oss.  Så nu orkar jag inte förklara mer om detta !

Ta mej för den jag är och inte för den jag inte är de är mitt måtto !

hahael
13

Måste bara fråga. Har du träffat honom irl? (in real life)

Klart att laxen ska ha en jolle

[Tilde]
15

Du älskar verkligen inte en kille du inte har träffat(?)! Att ÄLSKA någon är att vara villig att göra allt för personen, t.om. dö för den personen! Jag älskar väldigt få personer i världen, däribland min familj och min sambo - som jag idag firar 2,5 år med!

Du är förälskad/kär kanske, då allt är nytt, han är söt och ni har trevligt när ni pratar. Detta verkar dock hända hela tiden för dig. Jag tror att du behöver arbeta med din självkänsla, för att bli sådär otroligt glad så fort en kille (alltså vilken kille som helst verkar det som, nummer 5 nu kanske??) hör av sig kan inte vara normalt. Egentligen bör du radera kik och hålla dig borta från killar ett tag, så du kan få en bättre relation till dig själv innan du påbörjar en relation med någon annan.

[Gladamarsvin]
2

Ska jag radera min kik då kan jag lika väl radera Facebook och vidare

[Tilde]
9

#9 Uppehåll kan du i alla fall ha! :)

Gaiezza
8

Okej

Bacon, svaret är bacon. 

[Xani]
2

Svara på min fråga nu. Har ni träffats i verkligheten?

[Budgies]
1

Han kommer säkert såra dig efter nån dag :/

Cederin
12

#8 Måste bara svara, självklart kan man älska någon även om man inte träffats på riktigt. Min bästa vän genom tiderna bodde på andra sidan atlanten och vi hann aldrig träffas innan han tyvärr gick bort, men nog älskade jag honom och gör fortfarande. Vi hade iofs pratat i flera år med långa brev och telefonsamtal, så det är nog visserligen en helt annan sak än det TS beskriver. Honom hade jag kunnat dö för, även om vi aldrig sågs fysiskt.

Medarbetare på Naglar och Hår

Storkebodas
8

När hon skriver att hon är lycklig och älskar sin kille behöver hon väl ändå inte få 4 personer som berättar vad älska innebär? Det enda som står i nationalencyklopedins ordbok är att älska betyder "känna kärlek för viss person, särsk. av motsatt kön" och synonymer är "gilla" samt "tycka om". Det är det ordet älska betyder i svenskan, punkt. Sedan har var och en sin egen tolkning av ordet, och det får man väl ha, men för att använda ordet "älska" behöver man inte alls "vara villig att göra allt för personen" t.ex. Sedan kan jag även tycka att det är inte juste att tala om för TS hur hon känner. Det är möjligt att hon haft många killar mm, men sak samma, nu är hon lycklig. Tror inte det är så kul att få en massa svar då om att hon minsann inte älskar sin kille. Så till TS: jättekul att du äntligen verkar ha hittat rätt, hoppas det fortsätter bra! :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Xani]
7

Hon hade aldrig träffat honom, bara skrivit på kik. Men nu har hon dumpat honom, för att hon inte litar på honom. Vet detta för vi har Pmat alldeles nyss. 

Hahahaha åh…

hahael
2

#16 Men, hur, varför? Vaaaa?

[Xani]
2

#17 Haha undrar jag med…

[erikam]
15

Det fina med kärlek är att ingen kan bestämma vad kärlek är för någon annan. Kärlek har ingen tid, inget rum och ingen plats. Vissa blir kära fort, andra tar det tid för. Vad man gör för den man är kär i är olika.

hahael
6

TS du förvirrar mig och säkert många andra med ditt "på/av" kärlek. Men dem trådar jag läst där du skrivit om i princip samma sak och det handlar alltid om att du litar på honom eller ger honom en andra chans och att du är SÅÅÅÅÅ kär i honom. 

Nu har ju ett par  här i tråden skrivit våran åsikt dvs att detta inte verkar som en bra idé och det verkar sätta dig ur balans och "ångra" dig. 

Om jag var du skulle jag stänga av kärlekslivet ett bra tag. Hitta sig själv är viktigare än att hitta någon annan, tyvärr försöker många personer hitta någon annan först :/

Halcyon
17

Haha asså du börjar bli ganska trollig… tror seriöst inte for reals att du har haft alla dina "pojkvänner" känns mer som att du bara söker uppmärksamhet

we're always chasing that paradise

hahael
2

#21 Instämmer

[Gladamarsvin]
0

Nu känner jag mej retad bara för jag har get den jag älskat alltid från första dag en ny chans.  Varför tro att jag är helt dum i huvudet?

Jag har inte hittat rätt kille innan han och jag har en anledning till varför jag dumpade han de första gångerna en person kan ändra sig och de har jag gjort och han med.

😢

Gaiezza
12

#23 För att du gör MINST 5 trådar om varenda kille du skaffar.

Det är så sjukt irriterande och ingen tar dig snart seriöst.

Bacon, svaret är bacon. 

Xristina
20

Jag måste erkänna att varje gång jag har gått in på TiF, så har jag sett ännu en ny tråd där du är såååå kär och ni är perfekta för varandra, att du litar på honom, att du älskar honom mest av allt osv osv.. Och det är med olika killar varje gång! Jag vill inte låta elak, men det roar mig en hel del.

Calcifer
8

Tyvärr får man en viss attityd som svar när man repeterat skaffar ny pojkvän, gör slut, skaffar ny, gör slut, osv. Och det är att ingen tar en seriöst.

Frida B
5

#23 ärligt talat, har du älskat någon på riktigt? Då borde du veta att det går inte över på en vecka, har man tur kommer man över någon man älskar/gillat väldigt mycket på ett halvår.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[etsan]
11

Sorry, men jag tycker att TS kan få älska hur mycket hon vill. Om hon skriver ett inlägg behöver hon inte få massa komentarer om att hon bara är förälska osv. Är ni ts? JAG (men det är jag det) tycker det räcker med ett sånt inlägg, tänk på att andra kan bli ledsna om man skriver ett inlägg och får massa kritik. Tack för mig🙂

VilmaKristina
7

Tycker ni som klagar på henne börjar gå över gränsen, alla behöver inte gå på henne.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[MsHammer300]
3

vill inte vara så värst elak, men om du skriver ETT inlägg med alla dina nya pojkvänner så tror jag att du hade fått mindre elaka kommentarer, då de som är elaka kanske tröttnar på att spamma dig med kommentarer. Bara ett förslag.

[Tilde]
9

#29 Jag tycker inte att någon var varit elak mot TS. Skriver man ett inlägg i veckan om att man är kär, gör slut och vill vara singel, sedan hittar en ny, ja då får man ju vara beredd på att folk reagerar. Det vore onormalt om ingen kommenterade om det. Självklart ska man inte skriva påhopp eller något elakt om TS som person… men detta beteende tycker jag att man har all rätt i världen att kommentera. 🤓

VilmaKristina
3

Har aldrig sagt att någon varit elak.

Hennes beteende är säkert något att kommentera, men nu efter alla trådar kanske folk borde förstå att deras kommentarer inte har någon inverkan. 

Jag tycker det är över gränsen.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[MsHammer300]
4

#32 kanske därför de försöker med värre kommentarer i hopp på reaktion…. lutar mot mobbning.

Calcifer
10

#33 Att flera människor anser att det blir tröttsamt när en människa hela tiden går emot råd, tips, osv för att sedan göra samma misstag igen och hamna i samma sits och be om råd och tips ännu en gång är inte mobbing. Om flera medlemmar kontinuerligt gick in för att kränka TS så handlar det om mobbing. Det är inte heller mobbing att framföra sina egna åsikter gällande känslor och förhållanden när TS själv har gjort trådar = öppnat för diskussion.

[MsHammer300]
0

#34 aha, ok.