Lära känna någon
Hej!
Nu är de så att på mitt jobb finns det en himla söt kille som jag gärna vill lära känna, problemet (förutom att jag är blyg) är att det aldrig finns tid. På lunchen äter vi på olika ställen, innan jobbet är han upptagen (alltså kvarten innan typ) och under tiden vi jobbar hör man knappt vad man säger för de bullrar och dånar så mycket samt att vi aldrig jobbar jämte varann.. När vi väl gör de är jag typ "rädd" för honom.. typ att han ska tycka att jag är irriterande på nåt mystiskt sätt. Så att få kontakt på jobbet känns nästan hopplöst och jag har länge varit nära på att ge upp hoppet om att få lära känna honom lite bättre.
Men idag så började jag mycket tidigare än de andra inhyrda så då satt dom och skojade med mig (inkl. den söta killen) och nu vill jag ju inte ge upp längre ._.
Jag har pratat med min bror som jobbar där och han skulle vara lite diskret och hjälpa mig men han vet inte hur…
Jag vill inte verka stalker men borde man lägga till honom på Facebook eller nåt? Min tanke är att han kommer tänka "Stalker hur vet hon vad jag heter i efternamn" eller nåt.
Vi har bara sagt några få ord till varandra och han vet att jag gillar samma band som han själv. Men när han går runt så pratar han med alla utom mig. Beror de på 1. Han tänker likadant som jag (lite intresserad) 2. Inget illa menat alls eller 3. Han vet att jag är intresserad men vill inte uppmuntra det.
Vad tror ni?
Jag tror det bästa är och ta mod för att själv ta kontakt med honom, det bästa svaret finns där. Jag är själv blyg och blev intresserad av någon, men han märkte mig aldrig så tillslut satt jag helt enkelt ner foten och sa, Hej.
Det krävs ju en hel del av en själv, men man blir ju himla stolt över sig själv sedan 😃
Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget
Medarbetare på Sorg ifokus
Tack för svar och självklart vet jag att man måste säga hej.. problemet är att på jobbet finns det ingen tid för de eftersom jag inte får gå från min position bort för att prata med någon.. :/ Jag hör inte när folk pratar med mig ens när de står 2 meter från mig så högt som det är på mig jobb.
Men liksom, jag är vän med en på facebook som är vän med honom, jag känner henne dock inte så väl men borde jag fråga henne kanske?
Eller så tar jag mig i kragen och bara lägger till honom själv.
Hade gärna pratat med honom på jobbet men det finns verkligen aldrig tillfälle till det :/
De flesta killar jag känner, inräknat min bästa kompis skulle inte ha någonting emot att en tjej la till de på fb :) jag tror brara han skulle tycka det var roligt att du la till honom. Skulle du tycka det var konstigt om en kille på din arbetsplats la till dig på fb? Bara mina tankar, umgås mycket med kollar men aldrig haft en pojkvän :)
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
#3 Haha gud så rätt du har! :p De hade jag inte tyckt ju! Hade bara blivit glad såklart! :P
''Men snälla nån, alla dessa trådar där folk undrar hur man tar kontakt med folk…
Säg HEJ. Hur svårt är det, de är över facebook, finns ingen anledning att skämmas över internet. Säg Hej och få det överstökat. Ingen tycker att det är "random" att någon börjar prata med en.''
Detta skrev du till en tjej med kärleks problem, gör som du själv säger!👍
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Ta en planka och daska honom på rumpan, när han vänder sig om så säger du "Hej". Nu har du fått hans uppmärksamhet!
Skämt åsido, jag förstår att du är blyg men folk måste verkligen sluta skylla på det. Säg hej när du får chansen, fråga vad han ska göra under helgen eller nåt, eller skriv på facebook bara 🙂
#5 Jag skrev ju i denna tråden att jag vet hur man tar kontakt. Jag frågade detta:
"Men när han går runt så pratar han med alla utom mig. Beror de på 1. Han tänker likadant som jag (lite intresserad) 2. Inget illa menat alls eller 3. Han vet att jag är intresserad men vill inte uppmuntra det.
Vad tror ni?"
Jag har ju redan fått kontakt med honom och jag har honom på facebook. Och jag undrade samt hur man ska lära känna nån på jobbet när man inte får prata samt äter på olika ställen.
Jag har sagt hej till honom.
#6 De lät som en superduper plan. (Y) Jodå jag pratar alltid med honom när jag får chansen. Men som jag skrev i #0 så är problemet att de aldrig finns tid och att det näst intill är förbjudet att prata på jobbet.
PS: meningen "Jag vill inte verka stalker men borde man lägga till honom på Facebook eller nåt? Min tanke är att han kommer tänka "Stalker hur vet hon vad jag heter i efternamn" eller nåt."
Borde inte finnas i inlägget då jag visst redan va vän med honom, såg det idag.
Hm, hade likadant problem som dig, i princip. Det är så att jag går i ettan på gymnasiet, för ca 2-3 månader sedan började jag lägga märke till en kille i tvåan (fast han är 18, så han har gått om ett år). Tiden drog ut, jag vågade inte säga hej (är extremt blyg av mig, oftast, när det gäller någon som jag är intresserad av i alla fall). Men till slut blev jag lite trött på att inget hände då jag lade märke till att han kollade på mig i princip jämt under de 2-3 månaderna som gått nu.
Haha, låter som en stalker nu, jag vet. Men men, han hade faktiskt samma tanke bara det att han inte är bra på att leta upp folk xD Frågade i alla fall min kompis, då hon har skolkatalog, om hon kunde kolla upp hans klass och sedan skicka bild på klassen så jag kunde få hans namn. Hittade det. La till på fb, lite sådär random. Dagen efter jag la till honom gillade han min profilbild på fb, och misstänkte redan för ca 2-3 månader sedan (när han började kolla på mig) att han var intresserad. Tog modet att skriva till honom på onsdagen, alltså två dagar efter att han accepterade vänförfrågan. Vi snackade på fb och sms, och träffades faktiskt på lördagen. Nu har vi umgåtts till och från i 1 vecka och snackat i 2 veckor, och jag kan redan nu säga, att jag är kär. Haha. Han har sovit över hos mig 1 gång och jag hos honom 1 gång, men ska åka till honom imorgon och sova över också. (och nej, inget sex, haha. Är oskuld, och inte redo för sånt än).
Så vi två har spanat in varandra i ca 2-3 månader utan att någon har vågat ta första steget, tills jag då tog modet att stalka honom lite och lägga till honom på fb ;) gav resultat!
Problem solved. Vi har pratat i timmar nu (Y)
Yay! 😃
#10 Kul att höra, så glad för din skull! :D
håll oss gärna uppdaterade, vill veta!
#12 Vi ska fika i helgen ;)
De rullar sakta men säkert!
Här kommer en liten uppdatering för er som ville ha det.
Fikan gick superbra. Vi pratade i 4 timmar om allt möjligt, han bjöd dessutom på den. Vi bytte telefonnummer och jag fick en kram.
En vecka senare så bjuder han ut mig på bio, efter bion går vi till donken där han åter igen bjuder, där sitter vi och pratar i 3 timmar sen går vi hem.
Men fick reda på idag av en kompis att hon hade hört på julbordet som de anställda gick på att han hade sagt till en kompis att han vart på dejt och att han dejtar en tjej då. Hon frågade vem och han sa att de var jag.
Så inte nog med att några på jobbet vet, nä vi dejtar nu (Y).
Visste inte ens själv att han tyckte vi dejtade!
#14 Nackdelen med att han gått sin egen väg och tycker att ni dejtar utan att säga något är att du själv inte tycker/tyckte det och kanske träffar någon annan samtidigt.
Har ni pratat med varandra om vad för relation ni har? Tycker han/du att det är okej att dejta flera samtidigt, osv?
Men vad kul iaf att det gått framåt! 😃
#15 Nej nej inte alls, skulle aldrig få för mig de! :)
nä jag blev bara så chockad att han tyckte att de var dejter vi vart på. men klart att jag blev riktigt glad när jag fick reda på de! :)
Nä, det vi inte har. Han är en riktigt riktigt blyg kille och jag tycker inte de är dags än eftersom vi faktiskt bara träffats 2 gånger även om vi umgicks 4-6 timmar båda gångerna. Men när jag tänker på honom så associerar jag de till trygghet av nån anledning.
Däremot finns de självklart en annan kille på jobbet som jag tycker om att prata med och kan prata så lätt med honom medan min dejt-kille inte kommer lika lätt. men det kan mycket väl vara för att jag inte vill göra bort mig för att jag är intresserad. ;)
Ja verkligen! :)
#16 Blygheten försvinner ju efter ett tag så oroa dig inte! 😉
Kul att du trivs med honom iallafall! 😃
WOHO!!! Det kanske leder till någonting? 😉Blir så exalterad för din skull!
/ Ellen Bajsnåmi
#17 Ja klart, så är de ju alltid. :)
#18 Jaa, de får man ju hoppas! :))