Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettalkohol-och-droger
Läst 2251 ggr
Gaiezza
0

Alkohol och blodprov.

Frågar detta åt en ytterst orolig kompis. Hi ska ta blodprov om två dagar och drack alkohol igår, kommer det synas på blodprovet? Hon drack dock bara en starköl men vill vara på den säkra sidan eftersom att hon är under 18.. Vill INTE ha några påhopp om att man inte ska dricka under 18 eller att ni tycker det är onödigt. Så ni behöver inte svara i denhär tråden om nu inte har svar på min fråga!

Bacon, svaret är bacon. 

Aleya
0

Får jag undra vad som ska kollas?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sjöstjärna
0

En starköl kommer inte att visa sig i blodprov tre dygn senare. Vet hon om de ens kommer att kolla alkoholhalten i blodet?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Karmatarerskanise
0

Om blodprovet är för att kolla alkohol så syns det. Är det blodprov för att kolla annat syns det inte. Man måste leta speciellt efter det.

Sjöstjärna
0

Inte efter tre dygn, alkoholen bryts ner snabbare än så.

/Sjöis

Karmatarerskanise
0

4 man kan se alkohol så långt som tre månader tillbaka.

Gaiezza
0

Okej då vet jag, blodprovet är inte till för att kolla alkohol. Det är för hundförändringar. Tack för svaren! :)

Bacon, svaret är bacon. 

Aleya
0

#6 Då är det inget att vara orolig för. Dom kostar knappast på ett prov för att kolla alkohol om det inte är nödvändigt och i detta fall för hudförändring.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sjöstjärna
0

#5 Bara om man druckit ordentligt, en riktig bläcka eller flera dagar i rad, en starköl räcker inte. Och det är väl cirka 1 månad om det är cdt du tänker på?

/Sjöis

Karmatarerskanise
0

Nej det är tre månader.