Hånglade med bästa vännens kärlek
Hej! Jag och och min barndomsvän går i samma skola, samma klass, vi är lika gamla och går i nian på en liten skola. Hon är kär i en kille och de har inte gjort något eller så. Endast pratat ibland. Hon är ganska blyg. Men igår så var jag på en fest utan min kompis som inte festar. Då var killen min vän är kär i på festen, vi pratade och efter ett tag hånglade vi. Vad ska jag göra? Jag har så otroligt med skuldkänslor och vet inte hur jag ska berätta för min bästa vän. Är det någon som kan hjälpa mig i denna situation?
Nu kommer jag låta elak med det där är inte okej. Om du verkligen brydde dig om henne skulle du inte ha hånglat med honom. Om du var full kan jag förstå lite bättre men fortfarande riktigt taskigt. Berätta för henne och låt henne bestämma själv om hon vill förlåta dig. Förstår henne om hon inte gör det. Kan tänka mig att hon kommer bli ganska förbannad och ledsen.
Vad du skall göra?
Bete dig som en äkta vän och berätta för din barndomskompis om din svekfulla handling.
Är hon jagsvag accepterar hon läget, men du får nog räkna med att om din vän har minsta lilla värdighet, kommer du att få kräla i skiten för att få hennes respekt igen - om det ens är möjligt.
Sigh.
Berätta, men även om hon blir sur kan hon inte säga att du inte får h*ngla med den hon inte är ihop med. Men du svek henne så berätta!
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Hon är inte ihop med killen och han har egen vilja, hon är bara kär i honom & han kanske inte är kär i henne?
Men visst, det var väl lite taskigt av dig att hångla med den hon är kär i.
#1 och #2 på er verkar det som om hon har dödat någon eller något… Hon hånglade ju bara med en kille och visst, det kanske inte var så schysst mot hennes kompis eftersom hon har känslor för honom, men "jag förstår om hon inte förlåter dig"?? Det är väl att ta i lite? Respekterar era åsikter men enligt mig var det inte SÅ farligt. Om det hade varit hennes pojkvän hade jag hållt med er dock.
Förresten: Ts, berätta för din kompis och visa hur ledsen du är. Om ni är äkta vänner och om hon är mogen kommer hon förlåta dig, för enligt mig bryter man inte en vänskap för en sådan skitsak. Tänk dig för nästa gång och lycka till! :)
Det handlar inte om att "han har en fri vilja."
Det handlar ju om att man för fan har så pass mycket respekt för sina vänner att man inte hånglar med deras kärlek, bara för att denne inte vågat ta kontakt med personen än.
Det är ju ett rent hån mot ens vän. "Haha, du vågar inte snacka med honom och ni är därför inte ens i närheten av ihop, men jag har hånglat upp honom för att jag kan."
Det hade varit en annan sak om ni vore kär i samma kille och du fick till det först, men det framgår inte.
Så, skämmes ta mig fan.
peace out
#7 Håller inte riktigt med dig. Hade de varit tillsammans hade det varit en annan sak, men nu är hon ju "bara" förälskad. När man är förälskad är det inget djupt bakom det, man är bara lite betuttad liksom. Antar att hon bara är förälskad eftersom ts säger att de bara har pratat någon gång ibland… Hon gjorde ett misstag som hon ångrar, hon har dåligt samvete och är ledsen. Det är ingen stor grej. Det tycker i alla fall inte jag!
shit happends och som tidigare sa, de va inte ihop 😃 tare lungt berätta för henne förhoppningsvis så är hon som sagt mogen 😉
Men herregud vad ni, #1 och #2 överreagerar! De var inte tillsammans, kompisen har ingen "ägarrätt" på killen. Visst, man kanske inte går på fest och hånglar upp sina vänners kärlekar men hade jag haft en jag var kär i och min kompis hade berättat att de hade hånglat på en fest hade jag inte blivit så himla arg, jag menar, hon kanske också hade varit kär i honom? Eller så hände det bara något under den kvällen som gjorde att det blev som det blev? Ta och lugna ner er några kilo, damn..
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#7 Överagera lite smått lagom! Herregud, Kompisen kan inte bestämma över hennes kärleksliv. Det är en annan sak om han och kompisen varit ihop, Då är det otrogenhet men det gäller inte här. Det kan hända närsomhelst och om det inte var meningen så kan ju sånt hända! INGET dumt eller oschyst med det!
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
uh
mannen
jo
det är r00d
Nej som är inte tillsammans och hennes kompis har ingen ägande rätt på killen men det här handlar om respekt. Man respekterar sina vänner och backar. Anledningen till att jag blir arg är för att jag vet hur det känns och jag vill inte att någon ska utsättas för det.
Fast hur sårad kan man bli egentligen? Hon känner honom inte ens. Det här är så typiskt tjejer! Hon har bara pratat med honom några gånger = förälskad, väldigt ytligt, hon kan inte ha djupa känslor. Det märks så tydligt att det handlar om unga tonårstjejer.
Försök föreställ dig det här scenariot med 30-åriga tjejer. Anna (vi kallar henne för Anna) tycker att Pelle är snygg, det pirrar lite i magen när hon ser honom. De har bara pratat tre gånger. Annas bästa kompis Frida vet att hon är betuttad i Pelle. Frida råkar hångla med Pelle på en fest, hon känner sig lite dum, hon ber om ursäkt. Anna som bara har pratat med Pelle några gånger säger upp vänskapen med Frida eftersom hon är så sårad….
Inte så moget, eller hur?
#14 När man lägger upp det så ja, det låter omoget, men samtidigt kan man inte jämföra med 30-åringar för det är inte det det handlar om. Jag hade en dålig dag igår och jag kanske tog i lite men det är fortfarande respektlöst i mina ögon.
#15 Jag förstår att man kan bli lite halvsur eftersom det var ganska onödigt av TS, men att vara sur en längre period låter för mig väldigt överdrivet. Tja, vi alla är ju olika och det är väl tur, det!
Tycker man kan bete sig moget om man är tonåring med :) just saying och det gäller både respekt och att kunna förlåta skitsaker :) tack för mig :D
Ingen har nämnt något angående att säga upp kontakten.
Jag tror dock att både tillit och respekt kan ta skada av en sådan handling.
Det jag vill komma fram till är att det mest naturliga är att man faktiskt backar undan ordentligt innan man har tungan i ens barndomskompis crushs mun.
Kärlek skulle jag inte säga. TS skriver att de pratat ibland. Visst kan man inte definera en annan individs uppfattning på kärlek men om man bara pratat ibland så skulle jag knappast kalla det för kärlek.
Håller med #14!
#17 Jo, det är i och för sig sant, men någon gång är det dags att växa upp också :) De är ju inte tolv liksom. De ska börja gymnasiet och blir snart, enligt svensk lag, vuxna.
#18 Citerar Glitterregn Berätta för henne och låt henne bestämma själv om hon vill förlåta dig. Förstår henne om hon inte gör det.
"Förstår henne om hon inte gör det" är i mina öron ett slags sätt att säga upp kontakten på.
Tycker att ni överdriver faktiskt…fast tjejer gör ju gärna det ja mena hallå :) det är BARA en kille :) jag vet inte hur gammla ni är men det är ju troligen inte så att ni är redo att ingå giftemål än :) chilla finns många fiskar i vattnet :)
Jag är kille. Så nej, din könsstereotypa generalisering fungerade inte denna gången.
Jag skriver alltså att tjejer överdriver :) tro mig de gör de och vem vet inte om inte em tjej :) och vad har detta med könssteriotyper med detta göra? :) för din del finns många fiskar i vattnet med ta det lugnt inte bara vi tjejer som kan håva :) tycker fortfarande det är LÖJLIGT aa du läste rätt :) det är en skitsak varför dampa om det…visst bruden va blyg vah? Dags att ställa sig upp och ta för sig då kanske? :) man kommer ingen vart annars :)
Jag är ledsen, jag begriper verkligen inte vad du skriver.
#23 Jag förstår inte heller riktigt vad du menar, men Kutirai, vad var det som du reagerade på i #21?
"Tycker att ni överdriver faktiskt…fast tjejer gör ju gärna det"
Jag tolkade det som om hon syftade på oss i tråden.
Folk tror så mycket med :) haha aa jag menade att om du reagera på "att de va bara en kille" så mena jag att "det är bara en tjej" för din del då :) eller kille vem vet världen är ju öppen för allt :)
#20 Jag var lite otydlig där. Jag menade mer att jag förstår om hon inte kommer att känna tillit till ts igen. Att säga upp vänskapen skulle inte jag gjort men jag skulle inte kunna vara vän med henne på samma sätt efter det :)