Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 809 ggr
LillaBenice
2013-12-16 12:53
0

(X)

Vad i hela h*****e ska jag göra egentligen..? Kan knappt bo kvar hemma för jag och min far absolut inte kommer överens, bråkar hela tiden om precis allt, från strumpor till om telefonen, från prat till att lägga i ved i kaminen.. Och det blir verkligen inte bättre , bara värre.. Min mamma sa för ett par veckor sedan att vi snart inte kan ha oss under samma tak, oh de är så sant som de är sagt.. Fyller 18 i april 2014. Oh vet inte riktigt hur jag ska göra, för även om jag får ett extrajobb utöver skolan så köer jag inte ha råd att ha en lägenhet +mat + allt annat som ska betalas.. Mina föräldrar har inte heller pengar så dom knappt klarar sig.. Eftersom mamma har endast sjukpension oh pappa har lån osv som ska betalas på. Dessutom är mina föräldrar skyldig mig runt 30k, för försäkringspengar som jag fick när jag var liten, dom känns de som jag aldrig ens kommer få se röken av.. :( Vad ska jag göra?! Ja kan verkligen inte bo hemma länge till..

rebeckanystrom-
2013-12-16 13:01
1

Dom är skyldiga att försörja dig medan du går i skolan. Du kan inte sätta dig i lugn och ro och försöka prata med din pappa?

LillaBenice
2013-12-16 13:07
0

Alltså det spelar ingen roll vad jag/vi gör, vi blir osams hur vi än försöker.. Vi går inte ihop helt enkelt:/ Ja visst är dom det, det vet jag med, men dom har ju inte råd, borde jag/dom inte kunna få hjälp någon annanstans ifrån? :/

Mantissa
2013-12-16 13:13
2

Ta kontakt med soc

rebeckanystrom-
2013-12-16 13:13
0

Jag vet hur det är, hade själv samma situation med min pappa innan jag flyttade hemifrån! Men det blev mycket bättre när vi inte är så tätt inpå varann. 

Jag vet inte om socialen kan göra något i detta fallet? Dom kanske kan gå in och hjälpa på något sätt med boende osv. Skulle nog ringt och kollat med dem :)