Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettjösses-vad-bra-jag-är
Läst 1532 ggr
[Ympulse]
2013-12-11 20:31
7

Pepptråd

Hej alla!

Tänkte att vi kunde starta en pepptråd för oss som på något sätt vill genomgå en förändring, oavsett om det gäller utseendet eller en relation till exempel. Att skriva i tråden och "offentliggöra" sina planer kanske blir en stor del av motivationen?

Peppa varandra, och uppdatera gärna hur det går med tiden! 👍

[Ympulse]
2013-12-11 20:54
8

Kan börja ^^

Imorgon tar jag tag i livet igen efter ett känslomässigt kaos. Har äntligen börjat ta mig ur skiten och hittat någon som är värdig min kärlek, men vägen dit var desto svårare. När både depp och stress gnager sönder en inifrån kanske det är förståeligt att träningen uteblir, och att godsaker blir extra attraktiva (hehe).

Men jag har haft tur fysiskt sett. Kläderna sitter som förr, och den största förändringen har förmodligen skett mentalt förutom att man blivit lite "slappare".

Nu blir det att gå upp en halvtimme tidigare varje morgon! Promenera en stund, lyssna på musik och reflektera över livet. Vill försöka få en någorlunda skön start på dagen trots allt. Sen ska jag se till att styrketräna och jogga vissa eftermiddagar som komplement.
Godsaker begränsas till helgerna, men regelbundna mål är en självklarhet.

Jag tänker inte må dåligt längre. När man äntligen trasslat ut hjärnan är det dags för det fysiska. Min största motivation är det eventuella resultatet, och att jag redan är rätt nära.

Now, bring it! 😃

[Tilde]
2013-12-12 23:58
0

Jadu… jag har väl några saker jag ska ta tag i, främst skolan då. Är helt sönderstressad eftersom jag blir typ handlingsförlamad av stress. Ska försöka ändra på det och påbörja saker tidigare istället för att skjuta upp dem.

Har börjat lägga mig tidigare om skoldagarna så jag kan gå upp i tid utan att vara en trött zombie! 🧟‍♂️ 

Äter mycket nyttigare också, skippar nästan kolhydrater helt! Förutom i form av godsaker ibland, lol. Can't help it… 😂

Det som gör mig glad just nu är i alla fall att mitt hår börjar bli ljusare! Yay! Färgade det plum red förut och avfärgade det en gång så det blev orange. Nu är det väldigt ljust orange, så nära blont! Det är väl egentligen inget jag behöver pepp för, men känner att jag behöver få tillbaka mitt blonda hår och lite av den självkänslan :)

[rumelle]
2013-12-13 06:58
0

Jag tror inte att något pepp i världen kan hjälpa mig med min viktnedgång. Hade behövt vara av med åtminstone 15 kg innan sommaren, helst innan april. Annars kommer jag skämmas ihjäl på mitt bröllop. Men inte ens det verkar vara motivation nog till att få mig att ta tag i det ordentligt. Bajs.

linn8
2013-12-13 09:00
0

Jag är sjuk och vi ska åka ner till gammelmormor idag… Jag kommer inte få träffa henne ens och det kan vara sista chansen att träffa henne då hon är sjuk+94 år gammal. Vi ska ner till Småland och min mammas moster ska åka med i bilen men jag orkar inte med henne… Hon säger alltid: oj så stor du blivit! Du går i 6:an nu va? Bäst i klassen antar jag? Jag vet att hon gör så för att vara snäll men det är faktiskt inte super kul… Min hund ska åka till farfar i helgen och jag är så orolig… Jag kommer inte kunna titta på en hund… Det låter som om jag ska vara borta i 10 år men det är bara i helgen. Men jag är sjuk också så jag får ju inte träffa gammelmormor och det var ju därför vi skulle åka ner… Heja allihopa:D

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Fizzy
2013-12-13 11:42
0

Jag vill ta tag i mitt liv så snart det går. Skynda på drömmen om att lära ut eller forska om Historia. Men just nu är jag lite fast i Arbetsförmedlingens program och kastas fram och tillbaka på olika platser med dåliga vilkor och extremt dålig ersättning. Vill kunna köpa fina julklappar till mina närmsta, betala mer hyra och handla hem åt dom jag bor hos. Jag försöker hålla ut för min sambo ska åt samma håll som jag och våra skolor börjar utbildningen ungefär samtidigt så vi tänkte att vi tar det i ett svep och flyttar tillsammans ner där vi ska plugga. Jag har som tur nu hamnat på ett ganska avslappnat ställe med snälla människor men jag vill jaga en av mina drömmar :)

May the Gerbils be with you :3

linn8
2013-12-13 12:12
0

#4 tillägg: jag ska äta penseln vet inte hur länge:/

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[Ympulse]
2013-12-15 17:23
0

Najs med lite svar i tråden! Hoppas det löser sig för er alla ^^

Jag har börjat med morgonpromenaderna, och fastän jag tvekar varje morgon just för att jag är så förjävligt trött drar jag mig upp för att göra mig själv stolt. Efteråt blir man pigg och kry, och det tar inte mer än 30-50 minuter om dagen (innan frukost). Men nu är mysbrallorna på dock, det är ju helg ;)

Revolt
2013-12-15 18:43
0

Ett mål jag har är att jag vill förändra min stil..jag har en väldigt vanlig o mainstream stil..ni vet oftast svarta me ibland jeansfärgade eller vita(på våren/sommaren iaf) jeans, stickade tröjor eller någon blus + converse eller hunters och skinnjacka eller någon quiltad jacka..så typical stadstjejs-stil känns de som :(

Men jag känner att jag vill ha mer annorlunda stil..inte punk/emo uatn baa mer speciell stil.

När jag ser folk på stan så känner jag ba åh gud så vll jag se ut, men när jag väl handlar hittar jag aldrig såna plagg utan jag fortsätter handla linnen o typ blusar osv..Har så otroligt mycket kläder verkligen men jag vill vara mer annorlunda..hur hittar man sin stil?

Idag var jag och shoppade massor iaf och köpte ett par dr denim jeans, men inte svarta eller jeansfärgade utan militärmönstrade :D 

De känns som ett stadigt steg ut i min "stilresa" faktiskt!

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Zorro_Tiger
2013-12-15 19:12
0

#8 Coolt att du vill och vågar ändra din stil, vill jag också göra men får nog skrapa ihop lite mer självförtroende först! Ett tips är secondhand affärer :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Ljusa
2013-12-15 19:16
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 det viktiga är att du väljer din stil efter vad du tycker om, köp inte saker bara för att de är anorlunda. Jag har hyfsat anorlunda stil, är en tjej som vägrar använda saker från tjejavdelningen. Jag kör på stora tröjor och sport/mjukis byxor. Jag klär mig så för att jag trivs med det så jag hoppas att du hittar en stil som du trivs med!! Lycka till, det är inte alltid så lätt att hitta sin alldeles egen still, jag hade kanske tur som visste exakt hur jag skulle klä mig enda sedan typ.. Dagis 😁 Men som sagt lycka till med stilen, pröva att gå till afärer som varken du eller folk i din omgivning brukar handla ifrån annars blir det lött samma : ), jag vet för hälften av killarna i min klass + jag kom till vår avslutning i samma skjorta, lol. Bifogar en bild på mina kläder en vanlig skoldag, brukar ha lite mer färger men det här var det rena jag hittade :p

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[Starfish12345]
2013-12-15 19:26
0

På måndag ska jag börja gymma och ska försöka gymma varannan dag! Hoppas verkligen att jag kommer lyckas, det e nog mitt mål just nu, att komma i bättre form :3

LLLINN
2013-12-15 20:02
0

Precis börjat på mitt första extrajobb på McDonalds, är lite sådär lagom vettskrämd!

Nej men det kommer nog gå bra, har bara så jävla höga krav på mig själv att alltid vara bäst på allting så får galen prestationsångest 😭

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Tova.O
2013-12-15 20:20
0

Jag vill börja träna mer, få mer muskler. Det är bara det att det aldrig händer, orkar inte. :s Jag vill inte gå ner i vikt eller något sådant, jag är nöjd med min kropp egentligen. Skulle bara varit roligt att få lite mer muskler och bättre kondition så att man kan prestera på topp på innebandyträningarna. :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Zorro_Tiger
2013-12-16 22:39
0

#12 Så kul, jäkligt gött med extra pengar ju! Tänk att såklart har det ju vart första jobbdagen för alla på McDonalds och att säkert så har nästan alla tyckt det har varit jobbigt i början. Och det spelar ingen roll om det är att servera på McDonalds eller lära sig kinesiska, man kan det ju inte från början, eller hur? Och glöm aldrig att alla gör fel och förmodligen flest i början men man lär av sina misstag ju :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Majbot]
2013-12-16 23:56
0

Kör lite bulkvariant nu. Tillåter godis nu i December fram till nyår. Sen ska det bli en rejäl deff på det. Kondition på morgonen/lyfta på kvällen är tanken, iallafall de dar jag inte är i skolan, vilket är nästan alla dar i veckan. 

Målet att dra 130 kg i marklyft kvarstår.

[Ympulse]
2013-12-17 20:46
0

Härliga mål alla har! Morgonpromenaderna fortsätter här i vintermörkret, men som väntat har jag seriöst ALDRIG tid/ork att träna mer efter skolan. Känns dock bra att åtminstone ha en liten vardagsmotion avklarad vid det laget :) Vad gäller matvanorna är jag osäker på om jag ska jubla eller gråta, haha! På morgonen blir det alltid en liten mängd osockrad och osaltad havregrynsgröt med kanel och mjölk. Till lunch äter jag en lagom mängd mat och oftast en knäckemacka och vatten. Men när jag kommer hem går det inte lika bra xD Mellanmålet är dock okej, oftast bestående av en smoothie, yoghurt med frukt eller en skiva grovt bröd med ost. Sen framåt kvällen, när jag ofta är på UNF (nykterhetsgrupp som dessvärre ofta bjuder på fika), kan jag fiesta rejält. De dagar jag inte är där äter jag middag hemma som vanligt och möjligtvis något litet snacks, men när jag ska dit blir det oftast fika direkt på mellanmålet vilket även får utgöra den dagens middag. Sen får man ångest, tar i extra på promenaden morgonen därpå för att sedan upprepa proceduren… Oops! Synd att man är så fruktansvärt glad i sötsaker ;)