Orkar inte plugga mera
Går första året samhälls linjen, har bra kompisar och sånt och trivs i min klass. Men jag orkar inte plugga mer får F på nästan alla prov och får göra om prov. pluggar lite men inte tillräckligt mycket tydligen. Är inte intresserad ett dugg av ämnena vi har korta dagar men 5-6 lektioner per dag, kan inte sova för jag är så stressad över skolan. Men jag kan verkligen inte hoppa av linjen, min mamma skulle bli otroligt besviken på mig.
Har dessutom F varningar i flera ämnen.
Höll nästan på att bryta ihop i skolan idag när jag fick tillbaka mitt prov F såklart hade pluggat men kan inte lära mig ett skit. Gör allt för att glömma skolan hatar den så mycket, far och tränar då känner jag mig inte stressad men annars så är jag det nästan hela tiden . På lektionerna somnar jag nästan är så tråkigt och jag hinner inte med, orkat inte lyssna på läraren när dem pratar där framme.
Du behöver tala med din mentor och kanske kuratorn på skolan. Utbildning är superviktigt i dagens samhälle och du behöver få stöd så att du orkar fokusera och får struktur på dina studier.
1# jag vet man kan inte få jobb om man inte gått gymnasiet men min mentor kan jag inte prata med hon är en häxa i princip.
#2 Då får du ta kontakt med ngn annan och hon (mentorn) kanske visar sig vara betydligt vettigare än vad du kan ana.