Youtube-sminkgurus
Vilka är era favorit sminkgurus på youtube? Jag vill gärna ha tips på duktiga (hobby eller proffs) makeupartists. Ett krav är dock att de måste använda sig av en bra kamera och inte en suddig webcam i konstig färg. De ska helst prata engelska, men svenskar är också välkomna om ni vet om några såna!
Jag gillar Shaaanxo och Lauren Curtis bäst. :) Följer även bl.a. Carli Bybel och Michelle Phan, men gillar dem inte lika mycket eftersom jag inte tycker att de har samma charmiga personlighet som Lauren och Shannon. 😃
Min favorit är klart Macbarbie07 eller Bethany Mota, sjukt duktig, har precis släppt en egen kläd kollektion.
Sen en som är jätte duktig är en som heter MadeYewLook, hon gör mest ansikts målningar osv men även några normala men tycker att henne videos är sjukt coola :)
Zoella, blandning mellan allt som är tjejigt med många DIY's
Thatsheart, riktigt söt tjej, precis släppt en egen palet :)
Finns så många mer, om du vill ha fler är det bara att fråga 🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#1 Tack för tipsen! Ska kolla upp dem :)
Jag följer bara dem som har bra kvalitet på videorna, jätteviktigt!
Jeaninegirl94, Casey Holmes, Jaclyn Hill och Nikkie tutorials borde du kolla upp! :D
Wayne Goss, GiGi Gorgeous, Joseph Hardwood och PixieWoo.
Det jag skrev försvann -,- men jag skrev typ Zoella, CutiePieMarzia och Tiffyquake :) Hon har också en kanal som heter ihascupquake där hon gör gaming.
Jaclyn Hill är min favorit, följer också WhatWouldLizzyDo, emilynoel83, Kandee Johnson, MakeUpByAlli, gossmakeupartist, Casey Holmes, Tanya Burr, dulcecandy, MakeupGeek, BaileyB, MMandLshow, LoveMelisaMichelle, Lauren Curtis, nvmakeuplover (hon postar inte så ofta längre, men hon är jättegullig!) BangerBeauty (Linda Hallberg) och saaammage.
Johanna - Instagram
Jag är inte direkt en sån som kollar på sminktutorials hela dagarna men brukar titta på zoella och marina joyce, mest för deras andra videos men brukar ta mej en titt även när de lägger up nåt om smink :3
Tack för alla tips! Ska försöka kolla upp de flesta! ^^
Följer redan CutipieMarzia, men hon gör knappt sminkvideos och är inte direkt någon jag ser upp till vad gäller makeup ändå. 😛 MakeupbyAlli började jag följa igår!
Jag älskar itsJudytime för hon är så jordnära, sen har hon en underbar dotter och ska dessutom ha tvillingar om några månader. Så följer hennes vanliga kanal också.
Sen gillar jag shaaanxo för hon är rolig och också väldigt naturlig och jordnära.
**
dope2111** som gör otroliga transformationer till olika kända figurer/människor!
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Jag kollar inte så mycket på sminkvideos längre. Men jag minns att jag för något år sen kollade mycket på en som heter panacea81. Så henne kan du ju kolla upp om du får lust. Hon har en väldigt mysig dialekt iallafall. 😃