Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1227 ggr
Arviden
0

akut hjälp

Jag hade mens i 7 dagar förra veckan! iförrigår så hade den kommit tillbaka (asså den hade tagit slut och va inte tillbaka i 2 dagar) sen kom den igen men i små klumpar. typ röda små klumpar. igår va den borta och idag så kom den tillbaka. bara i en liten mängd. har inte haft sex eller något, men har inte haft mens på någon månad. min mena är rätt oregelbunden. behöver hjälp nu, för komme rinte ha tillgång till internet. kan inte gå till ungdomsmottagning eller så heller. vill inte förklara varför just nu men vill bara veta om det är farligt eller ej? har sagt tillmamma och hons a att mensen kan vara oregelbunden. hon visste dock inte varför men hon tror inte det är något farligt.

Hanna
2

Hur gammal är du och hur länge sedan är det du hade mens första gången ungefär?

Jag tror inte det är någon fara, det är inte ovanligt att mensen kan vara oregelbunden.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Arviden
1

är 13 år och det var förra året efter nyårsafton ungefär. okej, vad bra. men saken är det att jag har ju redan haft mens i 7 dagar. det är väll "max"?

Frida B
1

#2 finns ingen maxgräns gällande mens. ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hanna
0

#2 Som jag sa innan så tror jag ändå inte att det är någon fara. Är du ändå orolig så kan du ringa 1177 för upplysning. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Zakaraa
0

Finns de personer som har sin mens till och från utspritt under ett par veckor och sedan uppehåll under en längre tid. Det är helt olika hur man har det men är inte farligt.
Mellanblödningar är otroligt vanligt

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Arviden
0

Den slutade för två dagar sen, asså den va helt borta. Igår kom den tillbaka och nu är den vanlig, alltså mängden. ainte lite och inte mycket. Är de farligt? ska jag oroa mig? kan inte ringa till ungdomsmottagning elr så, kan inte det just nu bara. undra inte varför.

[MiniPim]
1

Är inte du en kille?

Arviden
0

Nej, min kompis lånade ju mitt konto Jag behöver hjälp nu! se här, under kvällen kommer det inget alls men på morgonen när jag ska kissa så börjar det. alltså när jag kissar kommer det jättemycket. och nj det är inte blodigt kiss utan mens. jag behlöver hjälp, är det farligt?

Arviden
0

Nej, min kompis lånade ju mitt konto Jag behöver hjälp nu! se här, under kvällen kommer det inget alls men på morgonen när jag ska kissa så börjar det. alltså när jag kissar kommer det jättemycket. och nj det är inte blodigt kiss utan mens. jag behlöver hjälp, är det farligt?

Arviden
0

Snälla bjälp mig! :(

Mitralis
0

Det är både vanligt och ofarligt 🙂
Slappna av.

Arviden
0

Är du säker? har gått 2 veckor och två dagar och jag är sjukt orolig :( det blöder jättemycket när jag kissar!

Mitralis
0

Så där har det varit för mej också ibland. Det går över 🙂
Om det blir så flera månader i rad så tycker jag att du ska besöka ungdomsmottagningen. Men någon enstaka gång under sitt första mensår är ofarligt.

Arviden
0

#13 Vilken tur! Det är så jobbigt, aka övernatta hos en kompis nu också. (måste det för mina föräldrar är inte hemma) så jag har iallafall tur att det inte blöder under natten men jag tycker det är pinsamt att slänga bindor i papperskorgen här… :(

Clementinbarn
1

#14 Förstår om de kan kännas pinsamt nu i början eller så, men det är inget konstigt och jag tror ändå inte att dom du är hos kommer gå och inspektera i papperskorgen om du slängt något! 😛

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Cazzos
0

Jag fick min mens 2011 och den har varit oregelbunden fram till nu, det är fortfarande inte exakta dagar men det är iaf 4-5 veckor mellan gångerna och inte 4-5 månader som det var förut 😛

Ett tips när du är hos en kompis elr så, rulla in bindorna i toalettpapper och gräv ner dem längst ner i papperskorgen 🙂

Eller så skaffar du en menskopp, det har jag velat ha långt innan jag fick min mens så nu när den är regelbunden så ska jag köpa en 👍