fira jul
Hur ska ni fira jul?
och hur önskar du att du fick fira? :)
jag ska iaf fira med pappa bara :)bruka vara jag pappa o farfar men tyvärr gick ju farfar bort i juli , så första julen på rätt länge han inte är med på. men efter som att jag inte gillar riktigt att fira jul osv så brukar vi inte göra så mkt :)
men jag skulle vilja att man skulle åka på ett hotell o vara där nå dagar, elr fira med pojkvännnen. men han måste ju fira med sin familj :)
Min kille kommer hit någon dag innan jul och stannar till och med efter nyår!
På själva julafton ska jag, mamma, mina syskon och hennes gubbe åka till hans syster där det kommer bli galet mycket folk. Blir väl att äta julbord och umgås, bara ha trevligt helt enkelt. :)
Och det är nog faktiskt så jag önskar att fira också! 😃
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Nu till helgen blir det julmiddag hos min pappa, på förmiddagen på julafton kommer jag fira med min pappa, på eftermiddagen/kvällen kommer jag fira hos min moster tillsammans med min mammas släkt och min sambo kommer även och firar med oss då. Dock kommer han att komma lite senare eftersom han är hos sin pappa och firar på dagen/eftermiddagen.
På kvällen kommer vi att ha lite mys och julklappsöppning för oss själva här hemma med våra djur (som älskar att öppna paket😉)
Hoppas ni får en riktigt trevlig jul! ❤️
Jag åker upp till våran stora stuga i Sälen och åker skidor i en vecka på fredag med familj och kusiner:-)
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Ska vara med min sambo och min syster och hennes man hemma hos mina föräldrar. Mina föräldrar ska vara i Australien. Så det blir en lite udda jul i år. Men det blir säkert bra. :)
Åker ner till skåneland igen till min far och min farmor ska även vara där som vanligt. Det är vi tre som det alltid varit min uppväxt så blir en traditionell jul. Äta god mat, umgås och ge varandra presenter :)
Sen åker jag hem juldagen för att umgås med min sambo innan jag måste jobba på fredagen.
May the Gerbils be with you :3
Vi tjuvstartar på söndag, jag och maken. Då ska vi äta julmat och öppna julklappar 🙂
Sen åker vi till våra respektive familjer. Jag ska fira jul hos mina föräldrar med mina farföräldrar, morfar och ett par till släktingar. Vi blir minst 15 personer.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Har alltid varit hos min farmor innan. Med alla min pappa syskon + respektive. Men iår blir de hemma hos min farfar (farmor och farfar är skilda ). Med några farbröder + respektive. Så de blir väl dit tidigt, äta oh kolla kalle anka. Sen fika, julklappsöppning och sen lite mys.
tillägg. Precis så jag vill ha julen. (trött på att vara på samma ställe varje år) Men önskar att pojkvännen kunde vart med. Men lite så, vi har väldigt starkt band osv. känns som vi varit tillsammans en evighet. men bara 1 månad xD Men han ska ju fira med sin familj :)
Kommer tyvärr inte fira jul iår.. Är i Iran hos min slKt och det är ju ett muslimskt land. så vi missar julen :(
Jag ska fira jul hemma med hela tjocka släcktes. Nästan 30 pers! Vi kommer äta god mat, öppna presenter, dansa runt granen och såklart kommer det hållas tävlingar!!
Kommer fira med mamma och 3 av mina syskon hos mammas ex bror och hans fru. Så mammas ex och hans släkt.. Kommer väl bli ok, tycker om hans släkt och det kommer nog bli mysigt. Min hund får följa med också, så blir nog bra :)
Helst skulle jag vilja fira med hela släkten från mammas sida. Mostrarna, gammelmormor, mormor, mamma och mina kusiner från mammas sida och så har mormor och ena moster varsin hund så hade blivit lite hundar också! :) Men p.g.a. vissa omständigheter går inte det.
Skulle samtidigt vilja spendera julen hos pappa och den släkten. Men ska gå intensivkurs till körkort och är bara ledig julafton/juldagen så hinner inte åka dit. (Mina föräldrar är skilda och bor 3 timmar ifrån varann..)
Eller spola tillbaka tiden till då mamma o pappa va lyckligt gifta och släkten från båda hållen kom hem och firade tillsammans ❤️ Men saker förändras 😐
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Kommer först fira jul i vårt stora hus hos mamma med mina 6 syskon, min mamma, min extrapappa och min mormor och morfar. Sen den 26:e far jag till pappa och firar jul där igen där farmor, faster, kusiner, farbror och pappa väntar!
we're always chasing that paradise
Vi ska fira med farmor och min farbror hos min kusin, (första gången när vi VINTE firar hemma xD) ville inte först, men eftersom vi ska ha hundarna med känns det rätt okej ändå :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Firar jul med min familj, mormor o moster, ibland kusinerna också ^^ Jag tycker julafton är allmänt jobbig, blir stressad av att alla ska va här hemma hos oss och att jag måste gå runt och försöka vara trevlig hela dan haha. Ganska uttråkande.
Skulle va rätt nice att fira jul med nå kompisar istället ^^
Firar jul i mormors hus, var tänkt att fira med familjen, mormor och min morbror och hans flickvän och son från början, men så dog morfar och begravningen skulle hållas strax innan jul så min moster med familj kommer också att fira jul med oss.
Har alltid firat jul med mamma och pappa men efter dem separerade så firar jag denna jul hos pappa. Första gången det blir med pappa.
Vi kommer åka upp till min storasyster och hennes barn(min systerson). Äta julfrukost där och ha det allmänt mysigt.
Efter det så åker jag och pappa hem och äter julmat för oss själva och på kvällen så åker jag till pojkvän och har lite minijul där 🙂
Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden
Kommer först vara hos min mammas sambos mor och far föräldrar, sedan fira hos min mamma med den släkten. Sedan på eftermiddagen åka till pappa och fira med släkten. Sen åka hem. Suger, j*kla paket.
julafton har vi bara firat hemma, julklappar och mat. Sen kom några vänner hit.
Juldagen dock, är mycket mysigare :) då åker vi till min styvpappas föräldrar och så kommer mer släktingar dit. Då firar vi jul igen med julklappar, julbord och det bästa av allt - julklappsleken!
Idag kom faster o farfar hit o vi firade hoss oss :)
Massa paket o mat o sådant :)
Imorrgon sa vi till farmor o min farbrors familj kommer :)
Det blev inte riktigt som det var tänkt. Min farfar, farbror och pappa blev magsjuka. Så istället gick vi till morfar, jag, mamma och lillebror. Min morbror med sambo och "gammelmoster" kom också. Men istället för 11 personer blev vi i slutändan 5.
Ett tag gav vi upp att försöka fira jul alls, så vi tog en sväng ut i stallet. Där var det i alla fall mysigt.
Och nu har lillebror också blivit magsjuk, så det blir ingen julklappsöppning idag. Nu sitter vi och tittar på Tomten är far till alla barnen, och sen ska jag sätta mig i karantän för natten tror jag 😛
/Rebecca
Haha oj! Alla killarna i den pappas sida :P #20
#21 Haha ja, det är väl bara min kusin som inte är sjuk vad jag vet!
Vi missade Kalle också, när vi var tvungna att frakta all mat hemifrån till morfar.
Jag skulle nog ha firat jul med min man och hans familj istället 😴
/Rebecca