Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 982 ggr
[fiskenn]
0

första dejten

jo det e såhär att jag ska på en dejt med en kille som jag inte träffat innan men jag vet vem han är. men har aldrig umgåtts med han. 

tycker om han jättemkt verkligen men bara tanken av att vi ska träffas så mår jag illa. blir så sjukt nervös eftersom att jag vet att jag är blyg med nytt folk och framför allt när det e någon som jag gillar. 

har ni något tips på hur jag kan lugna mig så jag inte blir så himla nervös. ibland känns de som om jag kommer spy bara tanken på mat. tänker på han 24/7 det går inte att sluta..

försöker att tänka att de kommer gå bra men blir bara ännu nervösare då :/ hur ska jag göra? vill ju inte sitta där o inte säga ett ord bara för att jag e för nervös att göra bort mig.. 

tänker bara på att det kanske bara kommer bli pinsamma tystnader eller nått. att ingen säger något på hela tiden..

snälla vad ska jag göra. har ni tips på vad man kan prata om, eller göra så att kanske stämningen lättar så de inte blir så stelt?

Emshify
0

Nu har väl inte jag särskilt mycket erfarenhet, men mitt tips: Ta det inte på så stort allvar! Han är bara en människa, precis som du, och förmodligen också jättenervös! Det spelar ingen roll hur det går egentligen, ellerhur? Du ska bara dit och ha trevligt, och "se om han är nåt att ha". ;)
Försök att inte tänka på det så mycket nu utan fokusera på annat. Om det känns bättre kan du ju alltid tänka igenom några bra samtalsämnen innan bara för att känna dig säker (vet inte hur bra ni känner varann men ett tips är att undvika frågor som är rent faktamässiga, typ "vilket skola går du på?" och istället fråga om intressen och erfarenheter, typ "tycker du om att resa?" eftersom det är lättare att få igång en bra konversation då) men sen lovar jag att konversationen kommer flyta på naturligt när ni tinat upp! Försök bara ta det lugnt, ha kul och tänk att det inte är någon big deal!

[fiskenn]
0

tack för tipsen, dom var jättebra 🙂 ska försöka tänka så!

[Tilde]
0

Förmodligen blir du lugnare när ni väl ses :) Prata om allt möjligt, något ni har gemensamt, eller fråga om hans liv - roligaste minnet? Bästa resan? Favoritmaten? etc. Då får man lätt igång ett samtal som sedan kan leda till en fin konversation. 🙂