Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 1622 ggr
Peak303
0

Stad inom Europa?

Som födelsedagspresent fick jag en weekend resa tillsammans med mamma där jag får välja valfri Europeisk stad jag skulle vilja åka till. Men jag har supersvårt att välja. Då jag är galen i att fotografera har jag fastnat lite för London, men sen skulle jag vilja åka till Island och Färöarna men där går det nog inte att se det jag vill se under en helg. Någon som har tips på fint ställe på Island eller annan stad i Europa som är fin att åka till om man skulle vilja fotografera en hel del under resan? :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Tilde]
0

Spanien, typ Gibraltar eller någonstans i norr! Eller Österrike kanske :) Specifika städer är lite svårare att säga.. Åh men Skottland borde du åka till om du gillar att fotografera natur i alla fall!

Moalinn
0

Hade jag varit du hade jag åkt till Island även om du kanske inte får se allt du vill, du får ju alltid se något. Det du inte hinner med finns antagligen kvar till en annan gång!

Annars hade jag tagit Highlands i Skottland 😍
Kroatien är väldigt fint också!

Jag har inte varit utomlands direkt, mer än Spanien (Barcelona), Danmark och Norge så har inte så mycket att säga till om mer än mina egna drömmar haha.

Helt underbar present du fått, grattis i efterskott och allt sånt där även om jag redan sagt grattis! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Peak303
0

Tack för tipsen, ska verkligen kolla upp Skottland! :D

Kroatien har jag nog faktiskt aldrig riktigt dragits till av någon anledning x)

Tack så mycket Moalinn! 😃

Finns ju egentligen så pass mycket man vill se egentligen :O

-'  Malin Hultman

Odd
0

#2 Highlands 😍

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

:holmgreen:
0

Vilken rolig present!

En av mina favorit städer jag har varit i är Paris. I staden hittar man stad blandat med natur vilket är mysigt. Sen beror det även på vad du vill fotografera, men där kan man få mycket fina bilder av små mysiga fik och staden helt enkelt.

En annan rolig stad är Barcelona. Där finns massor om du vill fotografera! Stora konstverk står överallt typ, husen är speciella då många av dem har konst på fasaderna, massor människor och stora gator, så som La rambla där det händer grejer hela tiden.  :)

Nwmo
0

Kroatien, välj någon fin stad!

- Emil

Yen-Chan
5

Göteborg är en väldigt fin stad 😃

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Peak303
0

#5: Tack för tipsen :)

#7: Men Göteborg är ju i Sverige och är där rätt ofta, inte så mycket att se. x)

-'  Malin Hultman

deleteduser
1

Jag har varit på Island och det är verkligen en upplevelse, känns som en annan värld haha

Moalinn
0

Helt underbart vackert alltså. 😃

Barcelona tycker jag inte har speciellt mycket att erbjuda. Beror väl helt enkelt på vad du vill fotografera.

Jag tror mer på att du ska gå efter ditt hjärta. Ta det du vill mest och så kan du alltid åka tillbaka om du känner att det inte räckte med en helg. Jag upptäckte väldigt mycket i Barcelona på bara tre dagar, då var vi ute från 10 på morgonen till 10 på kvällen så om du lägger i en hög växel så tror jag nog att du hinner se en heeel del, oavsett vilket land du väljer. 😉

Medarbetare på Djurfoto

[Tilde]
0

#10 Barcelona är ju ett paradis för arkitekturintresserade! Så ja, det beror ju helt på vad man är intresserad av :)

Peak303
0

#9: Var var du då? :)

#10: Nej då är nog inte Barcelona så jättemycket för mig. Är inte allt för mycket för just hus osv. :)

-'  Malin Hultman

0

#10 Det klart hon ska gå efter sitt hjärta, ingen säger till TS vad hon ska göra. xD Men hon bad ju om tips och det enda vi kan göra är att skriva utifrån våra egna erfarenheter. Jag vet av egen erfarenhet att det finns massor att fotografera i Barcelona, sen vad man föredrar att fotografera och vad man är ute efter är en annan femma. :)

Moalinn
0

Jag gav henne bara ett tips att gå efter sitt hjärta haha? Hon frågade oss, antagligen för att hon vill ha tips på länder men om hon verkligen vill åka till Island så borde hon göra det och inte till Grekland för att någon säger att det är fint där.

Och jag vet av erfarenhet att det inte finns mycket att fotografera i Barcelona. Men jag är inte mycket för byggnader och folk utan mer natur - därav ser jag inte Barcelona som en speciellt rolig stad men där har man olika syn på saken! 🙂

Medarbetare på Djurfoto

0

#14 Men bara för att du inte gillar att fotografera byggnader så betyder det inte att det inte finns något att fotografera haha. Det är två helt olika saker. "Och jag vet av erfarenhet att det inte finns mycket att fotografera i Barcelona" - Jo det finns mycket att fotografera. Arkitekturen. Sen råkar du vara den som inte gillar att fotografera det, men det är en annan sak.

[vigge_]
0

BERLIN! Kommer också åka en sådan weekendresa med mamma och jag ska till BERLIN! Så sjukt pepp! :D

Moalinn
0

Jag kan inte säga att det finns något att fotografera när jag säger att det inte finns något att fotografera, eller? Jag kan liksom inte bara ändra mig här och nu, utan isåfall måste jag åka dit igen och verkligen se det med mina egna ögon.
Min erfarenhet säger att det inte finns något att fotografera. Jag sa bara vad jag tyckte och vad jag vet av min erfarenhet. Det betyder inte att det inte finns något att fotografera.
Jag förstår inte vad problemet är?

Medarbetare på Djurfoto

Achatina
0

Beror väl på vad du vill fotografera?

Svårt att åka bara över en helg till någon stad med mycket natur. Europa har ju annars många gamla medeltidsstäder. London är det bästa jag kan komma på, eller rent allmänt något inom Storbritannien (rent spontant så känns Wales, Skottland och Irland ospecificerat var som bra kandidater).

dermot
0

Italia :3

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Peak303
0

#19: Där är det fint ja! Var där då jag var liten. Har kusiner som bor där och att min moster är där och fotograferar en hel del. :D Men vet inte var i italien man ska åka isf :O

-'  Malin Hultman

Achatina
1

Venedig är inte att rekommendera i alla fall, om du ska till Italien och inte vill fota byggnader :P

[Tilde]
0

#20 Toscana är riktigt fint! :)

Peak303
0

#22: Det såg riktigt fint ut där om man kollar på google! 😍

-'  Malin Hultman