Från gulblond till askblond
Hej!
Det började med att jag hade mörkbrunt hår och började färga till blont men mitt hår är gult/orange blont och jag vill ha askblond.
Hur ska jag göra?
Tacksam för hjälp 
Jag vill ungefär ha färgen som jag har länkat https://www.google.se/search?q=askblond&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8rFWUs_wOKn-4QTlgYG4DA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1152&bih=739&dpr=1#facrc=_&imgdii=_&imgrc=k89Reu3gUBN-RM%3A%3BvBGnbDSibVhDhM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stylesearch.se%252Fstorage%252Falbums%252Fd6d0a898-f70c-4c73-b1b5-e6fc874b0227big.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stylesearch.se%252Fforum%252Ffrisyrer%252F3321414%252Faskblond%3B348%3B500
Det finns speciella blekningar för det, men det viktigaste vad jag förstår är att ha i blå pigment för att få bort det gula/oranga?
Du behöver kalla pigment i ditt hår, mitt råd är att testa en s.k färgbomb, revlon nutri color creme 931 skulle nog kunna passa :)
*dubbelpost*
För att ta bort det gula behöver du lila/blå pigment. Det är inte så svårt egentligen. Poängen är att dra ur det gula genom att använda motsatta färger. Gula, oranga och röda toner är dock rätt svåra att få bort. Du kan använda toningar, silvershampo eller en färgbomb, jag tycker toningar ger mycket mer resultat men färgbomber ska hålla längre ^^
Om du skulle råka ha lila hårfärg hemma, som jag, så kan du använda det också :3 Jättejättelite lila utblandat med massa balsam.
Jag skulle säga såhär: om du tycker att din hårfärg är helt fel och bara för gul skulle jag nog lägga i en askblond toning (INTE blekning). Men om du bara vill ta bort det gula så kan jag tipsa om en färgbomb som Revlon nutri color creme 931 ^^
Och nu skrev jag alldeles för långt för mitt eget bästa :p
#2 Smart! Men vne hur man gör 🤔
Tack för alla svar!🌺
Vart kan man köpa en färgbomb Revlon nutri color creme 931? :)
#9 Det finns på kicks, bellbox, Åhléns city (om du bor i Gbg/Sthlm) och hos en del frisörer. Annars kan du beställa från sidor som lyko.se eller eleven.se
är i typ samma sitvation hade mörkt förut ville ha blont !men blev orange sen färgade jag det i gen blev det lite ljusare sja färga det igen då blir det förmodligen den färgen jag vill ha !!
Använd silverschampo om ditt hår redan är blont :)
markera ett ord -> klicka på kedjan med ett + "add link" -> och i "url" så lägger du in länken :)
Tack för alla svar! :)
Ska köpa färgbomb Revlon nutri color creme 931 och silverschampoo och sen får jag se hur det blir!
Är inte färgbomb Revlon nutri color creme 931 ett silverinpackning?:)
Om jag vore du skulle jag gå till en frisör istället för att göra det själv. Men det gör du ju som du vill :)
#15 Silverinpackning? :p
#16 Tror inte en frisör kommer göra så mycket, om man använder en färgbomb kommer det inte gå bort över en användning utan gradvis efter flera användningar. De är inte direkt komplicerat heller ^^
#17 Jag sökte på silverinpackning så färgbomben upp :o
#18 Vet inte vad en silverinpackning är xD men eftersom de kallas silvershampo och de här är ungefär samma sak i en inpackning så låter de väl logiskt att kalla den så.