Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettreligion-och-samhälle
Läst 1060 ggr
Rafflan
0

Tänka på vid konfirmations present?

Vad ska man tänka på när man köper konfirmations present?
Nåt man tex inte får/bör köpa?

Har spanat på ett armband med symbolerna "tro, hopp och kärlek", tror den kan bli ganska passande?

deleteduser
1

Okej ett tips från mig som f.d komfirmand, köp inte för "religösa" presenter. Jag fick en hel drös halsband med kors på och jag använder ett utav dom. De presenterna jag uppskattade mest var inte de dyraste utan de jag verkligen hade användning för, tillexempel doftljus, presentkort, "vanliga" smycken osv.

Är armbandet något du kan se henne bära till vardags, kommer hon ha användning för det? Isåfall, kör på det! :)

:holmgreen:
0

Håller med föregående. Man får halsband med kors så att det räcker och blir över. ^^

Moalinn
0

Sen beror det också på hur religiös personen är i fråga. Vet några i min konfirmandgrupp som var jättereligiösa och ville visa det - då passar "religiösa" presenter.
Men det finns lite olika anledningar till varför man konfirmerar sig och så vidare.

Sen är kors och liknande något som alla använder idag, religiös eller ej - tyvärr.

Hur väl känner du personen? Vet du varför hon/han konfirmerar sig?

Det är lite som Elsa säger, man måste veta vad man köper och till vem då det lätt kan gå snett. Bara för att någon konfirmerar sig så betyder det inte att man vill bära kors och annat religiöst över hela kroppen.

Edit:
Fick inte ett enda halsband med kors, haha. Var tvungen att gå och köpa ett själv för ja - jag ville ha ett.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto