Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettfamiljen
Läst 1497 ggr
jozzan97
2013-12-27 14:54
0

Rymma

Hej, jag har funderat ett tag på att rymma hemifrån har en lägenhet typ 20 mil härifrån men den står mamma på, jag är 16 åt alltså inte myndig. Jag och mamma/pappa kommet inte överens alls dom bara är att o klagar på mig så fort jag kommer hem, o det har hänt saker såjag får inte åka till lälägenheten kanske till och med måste hoppa av skolan.. Vad gör jag bor 1,5 mil ifrån närmsta by så kan inte ta bussen om jag inte tar mig dit först Ge förslag hur jag kan rymma utan att det märks?

Calcifer
2013-12-27 14:58
11

Nej, du har ingen lägenhet om den står på din mamma och du är 16. Din mamma har en lägenhet. Det går inte att rymma utan att det märks, och du kommer inte komma långt heller. Du kommer några mil sen hämtar polisen dig och svårare än så är det inte. Kommer du längre för att du har pengar undanlagda så hittar polisen dig ändå till slut om du inte blivit rånad, våldtagen eller mördad då redan.

Det är bara dumheter att man ska rymma hemifrån när man fortfarande är ett barn. Om dina föräldrar har brutit mot några lagar i sitt beteende mot dig kontaktar du socialen istället. Om du bara inte trivs hemma så kan du prata med dina föräldrar om att få ett avlastningshem. Det går även att kolla upp möjligheten att få bo i fosterhem.

Men att rymma kommer aldrig leda någonvart.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[rumelle]
2013-12-27 15:01
4

Jag tror nog att du själv kan klura ut att det inte går att rymma utan att det märks.

jozzan97
2013-12-27 15:06
0

Menade inte så utan att det märks fatta ju till o med jag att det märks till slut men mena hur man ska lyckas lämna huset utan att det märks mamma o pappa är alltid hemma

hund_katt
2013-12-27 15:30
2

säg att du ska gå någonstans, fast istället för det så rymmer du. om du inte säger att du går en promenad. det gör du ju. fast en promenad som inte går hem igen :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Calcifer
2013-12-27 16:13
11

#4 Och istället är det schyst att hennes föräldrar ska oroa ihjäl sig när hon inte kommer hem?! Nej, fattar inte varför någon skulle ge henne tips på hur hon ska kunna rymma "bäst". Det finns inget alternativ som är bra där, för det kommer gå åt pipsvängen hur hon än gör!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
2013-12-27 16:40
7

Att rymma löser inga problem. 
Och polisen hittar dig ganska snart.

Bättre att prata med dina föräldrar och ev kontakta soc eller kurator mm i så fall.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tusstuss
2013-12-27 18:44
3

Du kommer några mil, sen hämtar polisen dig. ._.

Portal Is Love, Portal Is Life.

MozillaFireFox
2013-12-28 04:53
0

#7 om dem inte gör det är du antagligen död ._.

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

i fokus
2013-12-29 19:32
0

Du borde inte rymma alls. Prata med någon vuxen som du litar på istället. Läs #1 kommentaren. Du kanske ångrar dig. Det är bara inte rätt att dina föräldrar ska behöva oroa sig för dig, de älskar dig, det vet jag. Även fast du kanske inte tycker att det känns som det. Du är ju deras barn ändå.

siaames
2013-12-29 21:28
0

Jag minns när jag försökte rymma, gick inge vidare..  Hahahah! Så piiinsamt..