Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettlekar-och-skoj
Läst 3789 ggr
[MikeW]
0

IQ test :3

Vill ni prova testet? :) Detta ska man väl inte direkt ta så himla seriöst :P men kan väl vara lite roligt ändå :P

Jag fick själv 116 poäng.
Klicka här om ni vill köra, och skriv sen vad ni fick! :D

(klicka på "till testet!")

Några i min klass ville prova det efter att jag gjorde för dom ville slå mig :P Utav fyra andra i min klass så var det bara en som fick högre än mig (119) dom andra fick från 70-90.

Kan ni slå mig? :)

deleteduser
0

"126 eller mer", alltså högsta möjliga. Ska göra mensas riktiga test så fort jag har åldern inne.

Frida B
0

Nära, 112…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[rumelle]
7

Har fått "126 eller mer" på det tidigare. Och har fått 130 på ett annat IQ-test. Men orka göra det riktiga mensa-testet. Tycker det känns lite tramsigt och självskrytsamt att gå och säga att man är med i mensa eller smart nog att vara med. Det finns så mycket mer än IQ att värdera hos människor. Viktigare att man kan visa kärlek och omtänksamhet än att vara bra på att se mönster bland figurer tycker jag. But maybe that's just me…

Tiildiii
1

75 typ ^^

Pinglan00
0

93…

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Jesperlinden97
26

HAHA, bara jag som garvar åt att sidan heter mensa?!?!?! HAHAHA

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[EllenAlicia]
4

80 men orkade inte tänka på alla så bara tryckte lite random ibland ^^

LLLINN
1

107 :(. Fick runt 120-130 senast jag gjorde detdär testet, för ett par år sedan… Vägrar inte tro på att jag har blivit dummare under dessa år, så väljer att tycka att detdär är bshit ;)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Starfish12345]
0

89 men orka inte bara gissa typ

Tina-A
2

Får "126 eller mer" på det testet. Men jag har gjort det riktiga mensa-testet här i Stockholm och fick maxresultat, "135 eller högre" står det på mitt mensadiplom. Tydligen mäter man vanligtvis inte IQ högre än 135…

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

FlutterShy
0

Fick 80 typ och var helt oseriös haha, bara klickade runt XD

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

CupcakeGod
0

119

Varje gång jag gör tester får jag 119 poäng O.o 

Kille, nästan 17 år.

Josefinaaa
0

89 men orkade inte så bara tryckte på vissa

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

[JollyJustin]
1

75, jag tyckte testet var tråkigt så jag bara klickade nånting utan att kolla xD

HoppanLoppan
0

85 😆😆😆

conadrie
0

116 fick jag ^^
16 (17 i februari) årig tjej här (nödvändig information, not x'D)

Gaiezza
10

75 och jag var helt seriös.

Bacon, svaret är bacon. 

Flöffo
0

93, klickade runt på såna jag inte kunde. 😛

//Flöffo

Tregly
0

Fick 100 poäng exakt. Haha men tror inte man kan mäta IQ genom att lösa såna där figurer. Man kan va smart/intelligent på så många olika sätt 😉

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

rebeckanystrom-
0

107 :)

beaast
0

107 :)

Tina-A
1

#19: ja, det finns många olika intelligenser och man kan ju ha bra EQ tex, eller kanske bara vara allmänt smart och allmänbildad.. Men IQ test mäter ju just bara ditt IQ, inget annat. Så just för IQ är ju IQ test väldigt bra, tror du blandat ihop det med något annat! IQ är inte detsamma som "smart"…

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Tilde]
1

#19 IQ-test är logiskt tänkande, men att endast mäta det genom såna här mönster och figurer är inte helt korrekt, utan forskare menar på att ett riktigt IQ-test bör innehålla även språkkunskaper, matematik och minnesträning, då detta också har med logik att göra. 😉

VildaVittra
0

Här har ni ett lite svårare test att bita i: http://www.etienne.se/cfnse/

Svaren fyller man i här: http://www.etienne.se/cfnse/scoresheet.htm

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vickyy
2

75, borde man vara orolig? 😐

VildaVittra
1

#25 Äsch! Så länge du ligger över 20 så kan du åtminstone andas. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[MiniPim]
0

Vad är mensa?!

VildaVittra
0

#27 En klubb för människor som representerar de 2 översta procenten av befolkningen intelligensmässigt, dvs över 130. Finns även andra klubbar för ännu högre IQ.

Ratzo
2

när man mensar

I can't drown my demons, they know how to swim.

tusstuss
0

103, 12 årig tjej. ^-^

Portal Is Love, Portal Is Life.

tetri
0

#1 Va? Har dom satt en åldersgräns? Jag gjorde mitt första när jag var runt sju år.

feral jesus

Zevzi
7

Din IQ beräknas vara: Lägre än vad det här provtestet mäter

Oter
4

Gjort ett övervakat ( hos psykolog ) och fick då 129, och 140 online…så tror inte man ska räkna sitt iq efter ett online test, iq är även bara logiskt tänkande har inte speciellt mycket att göra med din intelligens som många vill tro.

[Ympulse]
0

119 :)

UrchinFamiljen
0

116

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Jamie+Engla
0

#32 meeeen???? ASG!! 127.. tramsigt test haha… massa mönster att para ihop, svaret finns ju i början hahahahaa…

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

i fokus
0

80..

Dock klickade jag bara utan att kolla.. Hahhaha

Mensa?..

dermot
0

103 xD

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~