Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 1960 ggr
Halcyon
5

Släktforskning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

O…m..g. Jag har alltid varit ganska intresserad av vad som ligger bakom vår släkt, men blev så otroligt nyfiken när min mormor igår berättade att Jane Horney, hennes mammas syster, var spion under andra världskriget. Häftigt, var väl det ända jag tänkte. Men sen när jag nu på morgonen bara började söka på "Jane H…" så kom det direkt upp "Jane Horney 1985". Men herregud, var hon typ "känd"? Kan det verkligen vara så? Läste igenom allt och ja, hon var ju spion som blev mördad under andra världskriget. Och det läskiga är att hon är så jäkla lik min mamma och speciellt min mormor… wooow. Och sen läste jag även att det hade gått en tv-serie om henne! Här kan man läsa mer om henne. :)

Har ni något häftigt bakom er släkt? Bara ett coolt namn eller någon häftig släkt-grej? 🙂

we're always chasing that paradise

thenewbreed
0

Gud vad coolt! nej jag har aldrig släktforskat, men kanske skulle vara kul och göra det någon gång :)

Medarbetare på bildredigering! :)

cookiedough101
0

Jag ska passa på att släktforska någon gång, det verkar jättekul! Vad jag nu vet så är jag lite släkt med Bill O'Reilly ;)

Halcyon
2

#1 Ja det var lite kul! :) #2 Så häftigt!! Vet också att jag är en ingift släkting till han på 500-lappen och att en i min släkt på pappas sida hette Babbamaja. Alltså i förnamn! Höll på att dö av skratt när han berättade det hahaha!

Halcyon
0

Puuuttttt, är nyfiken! :')

leemland
0

Först: Det är inte särskilt lönt att putta idag ;P 

Nu är jag inte tonåring längre, men för snart 2 år sedan började jag släktforska seriöst :) Har haft intresset sedan innan mina tonårsår men det blev inte förrn nu jag gjorde de :) 

Har inte haft någon känd person, vad jag vet. Men jag har en del emigranter, de är kul att få reda på om dom :) , och så hade jag en som gick på läroverket- och de va rätt så stort förr! :) 

Vill du prata om det och så så skicka PM till mig bara! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

CupcakeGod
0

Släktforskade lite för några år sen. Min mormors pappas syster var gift med Gianni Versaces farfar eller nåt. Har inte så mycket koll på vem var gift med vem.

dermot
4

Fasen vad coolt TS! Jag vet inte så mycket om min släkt, men min farfar släktforskare en hel del. Fick veta att jag är släkt med min granne. Haha! xD

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Halcyon
0

Vad roligt att några har skrivit!! 🙂

#6 Vad häftigt!
#7 Hahahah, ja tänk vad världen är liten! 👍

Yen-Chan
0

min mor släktforskar och kom fram till att vi kan ha Anders Linbäck som "släkting" (dock inte helt säkert än)..
Sveriges första kända seriemördare, kyrkohede dessutom…

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Lindb%C3%A4ck_(kyrkoherde)

Sajtvärd SydKorea Ifokus