Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 3293 ggr
Erikssons
0

Är jag tjock?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har riktig ångest över min kropp. Mår super dåligt. Har gått ner -17 kilo men känner mig lika mer och äcklig! Tränar konstant på gym både styrka och kondition 5 dagar i veckan. Gick på diet, men under sommaren blev de lite mer sötsaker hehe… Och varje gång jag äter söt saker lägger jag mig och gråter på kvällen och bara vill gå och spy upp det. Så vad tycker ni är jag fet? Borde jag gå ner mer? Tips? ÄRLIGA SVAR.

Sugar Mist
0

Nej absolut inte. Du har en jättefin kropp :)

-

[silkesnosen]
27

Du måste ta hand om ditt psyke. Du  har en bild mentalt som inte stämmer med verkligheten. Du ser fullt frisk ut, så lev, ät och rör dig, så finner kroppen sin egen balans:)

Mooniq
8

du är absolut inte tjock. Om du är orolig över din mage eller tycker att den buktar ut så prova att dra ner på mejerivaror, de kan få magen att svälla ibland eller prova att byta till laktosfria produkter. OM du har problem med magen så kan det vara bra att prova att låta bli spannmål, alltså allt som innehåller havre, korn, råg och vete.

Du är smal på kortet. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[MiniPim]
16

Du är INTE tjock.

Fridaaaa
10

Du är långt ifrån tjock! Du mer åt andra hållet istället.
Du behöver inte ha ångest över att äta sötsaker ibland, speciellt inte eftersom du tränar så pass mycket och dessutom inte ens är i närheten av tjock.

Du behöver tänka om. Försöka i alla fall. Ändra ditt tankesätt 🙂
Det hade du mått bra av tycker jag. Svårt, vet.

Du har fin kropp!
Men du bör inte gå ner mer, för din egna skull och din kropps skull.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gerbilles
9

Du är verkligen inte tjock!

[Odde]
10

LÅNGT ifrån tjock!!!

RobinEH
18

En god självbild är inte det enklaste som tonåring.

Huruvida du ät "tjock" eller inte är upp till dig att avgöra. Men du ser definitivt inte ut att behöva gå ner mer i vikt. Undvik att ådra dig en ätstörning, och känner du att du har ett ohälsosamt förhållande till mat eller en överdriven rädsla för att vara "tjock" så bör du tala med en psykolog. 

Att äta sötsaker är inget man behöver ångra efteråt. Såvida de inte tar upp hela din diet så är det inget som kommer att orsaka näringsbrister. Sötsaker är inte heller något som automatisk gör så att du går upp i vikt, precis som broccoli.😉

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[MikeW]
6

Du är VERKLIGEN INTE tjock! Du är ju smal!

BunnyHope
13

Nepp! Inge fett här inte! Som nån annan skrev så måste du "ta hand om dit psyke". Du låter lite som en anorektiker om man läser dina tankar.

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

[Tuulikki]
14

Lägg ner tjockis-tankarna, det är inga som helst fel på din kropp! Självkänslan och självförtroendet däremot kunde behöva sig ett lyft. Ta hand om dig, du är jättefin!

Calcifer
7

Jag tror du ska söka hjälp för att få stöttning när det gäller din självbild.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Clementinbarn
4

Håller med alla andra ovanför!
Du är definitivt inte tjock, snarare tvärtom.
Tycker inte att du ska gå ner mer i vikt och om du skulle gå något kilo upp behöver du inte gråta över det, jag menar det skulle inte få dig att se tjock ut ändå! 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[Sparkle]
1

Du är inte tjock!!!

dermot
12

Är det fel att vara tjock ?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Saprey
0

#15 nej alla är vackra precis som de är! Man får välja själv hur man vill se ut❤️❤️

RobinEH
0

Det beror ju helt på vad du anser vara rätt. Är något inte rätt så är det är fel? Övervikt och fetma kan dock vara ohälsosamt och ett sådant leverne kan ses som felaktigt om det anses rätt att leva hälsosamt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

i fokus
1

Vissa är ju lite kraftigare och vissa är lite smalare. Men så länge man mår bra så är det okej, det vill säga om man blir sjuk eller liknande borde det ske en förändring. Ingenting av det är bra egentligen. Men jag tror att det är lika ohälsosamt att vara för smal som för tjock. BMI funkar inte enligt mig. Ta en person med jättemycket muskler och kolla BMI:n. Då visar det nog övervikt eller fetma. Men muskler väger mer än fett så det får tas med en nypa salt, och riktigt mycket peppar! Och jag vet hur det känns att bli nedtryckt eller få kommentarer som säger att Du är fel. Och det är inte roligt. Alla är olika och det ska respekteras. Men såklart finns det vissa som bara måste slänga ur sig fula ord ur munnen när en person som inte ser bra ut i dennes ögon går förbi. That's life.

Denna kommentar har tagits bort.
Yen-Chan
0

wtf tjock? Borde det inte stå "är jag smal"?

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Flöffo
0

#19 Det där var ingen bra kommentar. Vare sig du var ironisk eller ej.

TS: du är långt ifrån tjock. Du är jätte fin.

//Flöffo

Cahira
1

Kvinnor är byggda att lagra mer fett på nedre magen för att skydda babyn då man är gravid. Det är normalt att det putar ut lite. Du är inte fet, du är smal. (Du skulle ärligt inte må dåligt av några mer kilon). 

Det hälsosammaste är att vara "normal".. att ha lite isolering mot kyla och extra att ta ifrån om man blir sjuk. Du ska kunna känna dina revben med lätt tryck. Stirra dig inte blind på vågen vad du än gör, muskler väger mer än fett så siffrorna på vågen säger absolut ingenting egentligen. Man kan få större lår med större muskler till exempel för då är det muskler PLUS underhudsfett. 

Att vara för smal är minst lika stor hälsorisk som att vara för tung. Men att vara lite tung är MYCKET bättre för kroppen än att vara för smal. När hjärnan inte får nog med näring så, no joke, blir man dummare. Hjärnan kan inte funktionera. 

Att tycka om sin kropp kommer inifrån, inte utifrån. När du lär dig tycka om dig själv så kommer du tycka om kroppen med.

Kram på dig!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.