Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2606 ggr
[Jossan456]
1

tillåter inte övernattning

Hej det är så här att jag har en pojkvän som är 19 år som jag är tillsammans med och jag fyller 15 år om 59 dar och det är så här att mina föräldrar har aldrig tillåtit mig att sova över hos nån, Nu så är det så att jag vill börja sova över hos min pojkvän men jag får inte tycker ni att det är fel att inte få sova över hos någon när man är 15 år?

Tjeja
0

Jag tycker det låter lite naivt av dina föräldrar att inte tillåta det. I alla fall om det skulle vara så att dem vill hindra er från att ha sex?

Men å andra sidan har jag ju ingen aning om vem din pojkvän är eller hur han är och inte dig heller! 

Dina föräldrar vill givetvis skydda dig från att fara illa på något vis! Att de inte vill att du ska vara ute och fara på nätterna utan att de vet var du är eller var du håller hus eller vad du sysslar med har jag full förståelse för om det är sådant de oroar sig för?

Kanske kan din pojkvän sova över hos dig istället så dina föräldrar kan känna sig trygga med vart du är och att du inte super dig under mattan etc liksom?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Frosstis
1

Får du inte ens sova över hos kompisar? jag sover över varenda helg och vissa vardagar o jag e 15

Scorpio97
1

Jag är sexton, och har aldrig sovit över hos kompisar (mitt val dock), men jag skulle nog få det om jag ville.

Har dina föräldrar träffat din pojkvän? 

Dom har förmodligen någon anledning till varför du inte får sova över hos honom, har du frågat exakt varför dom säger nej? Dom kanske inte litar på honom, eller så tycker dom helt enkelt att du är för ung (om jag hade en fjortonårig dotter, så skulle inte jag vilja att hon sov över hos sin pojkvän, speciellt inte om han är nitton, om jag inte känner killen väldigt väl).

//Jessie

Tjeja
0

Sova över hos kompisar annars tar jag för givet att du får?

Jag har alltid sovit över hos kompisar när helst jag velat och det passat ända sedan jag var dagisliten!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

siaames
14

För de första du är 14. För det andra han är 19. 

Skulle inte heller låta mitt barn sova över hos honom, men hos kompisar så är de okej. ;)

[rumelle]
6

Fråga om det är ok att han sover över hos dig istället? Visa att ni kan uppföra er städat och bra så kanske de kommer att lita på er och låta dig sova över hos honom sen.

LoveYouSigne
0

Så var mina föräldrar med min förra kille jag hade också, då åldersskillnaden var med 5 års skillnad mellan han och mig. Han fick bara sova hos mig. Och jag är väldigt glad över att mina föräldrar inte lät mig sova över hos honom även fast jag var som jag var just då över den biten.

Lärde egentligen inte känna honom helt för än den dagen det tog slut mellan oss, då visade han sitt sanna jag. Så jag tycker du inte ska ha bråttom med den grejen att sova hos honom, jag håller med #6, och börja med att sova hos dig. :)

Calcifer
9

För det första är din pojkvän vuxen och du är ett barn. För det andra skulle jag göra precis som dina föräldrar och inte tillåta min dotter sova över hos någon så pass mycket äldre.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NellieLavec]
2

Jag flyttade till internat när jag var 14 och delade rum med olika människor, tjejer som killar. Jag har sovit över hos kompisar så länge jag kan minnas. Men alla uppfostrar olika, och dina föräldrar har säkert en anledning till varför dom inte vill "släppa iväg dig"

[Tilde]
6

Jag hade inte tillåtit min 14-åriga dotter att sova över hos en 19-årig kille. Är hon över 15 och de har varit tillsammans i ett halvår eller mer skulle jag fundera på saken, men endast om jag kände honom väl och kunde lita på honom. 🤓

:holmgreen:
0

Mina föräldrar skulle aldrig låta mig göra det om jag hade varit 14 och han hade varit 19. Det är stor skillnad när man är i den åldern.

Bicca
1

Om det är bara för att hindra er från att ha sex, så kan du ju nästan vänta de 59 dagarna? Största delen av mina kompisar är pojkar och hos dem sover jag över när som helst, men med en pojkvän kanske mina föräldrar hade tvekat. Är själv 15 nu, och det där med ålder kan verkligen bara vara en siffra, så typ presentera honom för dina föräldrar och se vad som händer? Lycka till, kram