Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettjösses-vad-bra-jag-är
Läst 3420 ggr
Kaniner_bäst
1

nyårsluften?

Vilka är era nyårsluften? Skriv gärna!

Mina är:

Bli starkare i mig själv

sköta skolan bättre

linda88
29

Och förbättra stavningen ;) ?

Blodfot
0

för mig är det att börja sy mera!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Vikan
18

Nyårsluften. Satt och tänkte på vilken luft. ._.

Meeen, har inga nyårslöften. Wiie

shettis10
1

hmmm mina nyårslöften är nog att FÖRSÖKA att inte förstöra min kropp och att leva mer :)

Frida B
2

Att ta för mig mer i livet, och att lära känna nya härliga människor!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Majbot]
7

Bara jag som skippar 'nyårslöften' och gör det bästa av varje år? :p

Vikan
1

#6 Inte bara du. xc

[00emi07]
6

Att vara nöjd med det jag har.

[Starfish12345]
10

är jag den enda som stör mig på att det står nyårsluften? ;P aja, mitt nyårslöfte är nog att skaffa en hobby xd

deleteduser
18

Att folk ens orkar hacka på någons stavning, tänk om TS skulle ha dyslexi och tar illa upp. Hursomhelst, mina "löften" är: -jag ska försöka sluta läsa folks bloggar och ask. -jag ska försöka börja titta folk i ögonen när jag pratar med dom. -jag ska försöka ta mycket bilder. Jag skiter i det gamla vanliga "ära nyttigt och träna mycket". Jag ska träna när jag är motiverad för min egen skull, och äta det jag mår bra av. Sallader och sånt mår min kropp bra av, men jag behöver mina chokladbollar för att må bra i själen :))

dermot
12

Seriöst, varför ens påpeka stavningen? Obviously så fattar ni vad TS menar. Jag har inget nyårslöfte :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

nadilda
0

jag har väll inga direkta löften, men massa mål har jag. De flesta har med vovvens träning att göra🙂

Fridaaaa
0

Inga nyårslöften, enbart mål.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fsigge
6

när jag såg att det stod "nyårsluften" så tänkte jag på att det typ blev rökigt i luften av fyrverkerierna XD

mitt löfte är att jag aldrig ska lova saker- Jag lovar ;)

Frida

[Tilde]
0

Mitt är att tänka mer på mitt välmående. :) Exempelvis inte äta socker (i princip) och att försöka ta tag i saker tidigt så jag slipper stressa.

[MiniPim]
3

#3 På seriösaste allvar, gjorde du det? ._. Jag fattade själv med en gång vad hon menar med en gång. Alla stavar inte perfekt. Herregud… Jag ska ut och springa lite några dagar i veckan och även äta nyttigare och mer. Och höja mig i matte,

Retrieversaga
0

Äta nyttigare… Inte runt och stroka i skafferiet lika mycket… träna, träna, träna! Sen så har vi nationella som jag SKA klara = mindre dator= mer plugg :/ :)

Kaniner_bäst
7

Jag har faktiskt nått som heter dyslexi.

Om du ens vet vad det är. Och dels så kan inte alla vissa ord. 

Så kör upp nått asså.

Frida B
5

#18 ta det lite lugnt.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Kaniner_bäst
4

#19 jo men saken är att jag har blivit mobbad för hur jag skriver och stavar. Och jag hatar när folk påpekar hela tiden. Och ja jag tog illa vid mig. Har man varit mobbad sen man var liten så är det inte så kul att bli på hoppad!

linda88
7

TS jag har också lite svårt att stava ibland. Ett bra tips är att googla ordet om man är osäker. Då får man upp den rätta stavningen om ordet är felstavat. 

Tycker dessutom att du skall lugna ner dig. Det är väl bara bra när folk talar om att de blitt tokigt så man lär sig?

Kaniner_bäst
0

Läs det jag skrev innan..

linda88
6

Tråkigt att du blivit mobbad. Jag får tyvärr räcka upp handen där också men idioter kommer det alltid att finnas. Dock är de inte mobbning att påpeka saker. Försök tänka att folk vill hjälpa dig och att inte alla människor är mobbande idioter.

Blodfot
2

Ts, har svårt med stavningen, och blir trött på när folk påpeckar det, kan inte då folk sluta? Jag är trött på det tjafset att folk säger att det är bra att påpeka för då lär man sig, det är bulshit om man har dyslksi för det försvinner, tro mig jag vet för jag har samma problem. Ts, vill du prata så finns jag, och en sak till. Bry dig inte, det är inte ditt fel att folk inte fattar.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Frida B
4

#20 ja men man kan ändå ta det lite lugnt, då ingen mobbat dig här utan bara påpekat. Trist att du blivit mobbad och riktigt lågt och elakt av mobbarna. Men här är det ingen som mobbat.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

dermot
16

Jag har en syster med dyslexi och hon är HELT förstörd efter att lärare och andra människor påpekat hennes stavning, speciellt de första åren när läraren inte ens ville kolla upp det utan sa "läs igen" 23 gånger om dagen. Hon vågar inte ens skicka sms till sina närmsta kompisar utan att någon i familjen måste kolla så det står rätt. Trots detta så är jag själv sån som vill ha allt rättstavat och kan bli irriterad på de som slarvar (som inte har svårigheter) men jag skulle fan skämmas om jag drev med någon som har dyslexi. Det är fan inte kul. Jag förstår TS fullt ut.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Vikan
2

#16 Well, jag är sjukt seg. Så ja, förstod inte vad det handlade om. Kan ta mig minuter att förstå något ibland….

fidojunior
6

Ni som påpekar felstavningen borde kolla på hur ni själva skriver t.ex ska stor bokstav användas i början av en mening.

Jag har inga nyårslöften, aldrig haft och behöver inga.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[MiniPim]
3

Så jävla elakt, tänk er för på seriösaste allvar

[MiniPim]
3

Vadå googla för att se det rätta ordet? Bara för man har svårt med att stava och har en "sjukdom" eller vad man kallar det så ska man väll fan inte behöva googla på vartenda ord för att folk inte ska påpeka ens stavning.. Detta irriterar mig.

Frida B
0

#30 det var ett tips från någon.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Kaniner_bäst
3

Ja det finns såna som klagar på andra men har en massa fel själv. Check ;)

linda88
4

Nä gud ni har så rätt varför försöka vara lite hjälpsam på ett roligt icke dömande vis. Jag får väl be er alla köra upp något också då, de blir ju så mycket trevligare. Jösses!

[MiniPim]
0

#31 Ja, men inte riktigt ett bra tips vad jag tycker

Frida B
3

#34 tyckte det var ett bra tips, inte illa menat eller någonting :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[MiniPim]
0

#35 Jag gillar inte tipset för att man ska väll inte behöva sitta och googla på vartenda ord bara för att ANDRA inte ska sröra sig på ens stavning?

Frida B
0

#36 nej men är man osäker på hur ett ord stavas kan man kolla upp det, oavsett om man har dyslexi eller inte. Om man bryr sig när folk påpekar det, vill säga. Vilket jag förstår att man gör. Och det är inget elakt med det :) Personen menade förmodligen bara väl.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jesperlinden97
1

Jag har inga speciella nyårslöften :) Bara ''småsaker'' man kanske borde tänka på.

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Cazzos
3

Mitt nyårslöfte är att må bra. 🙂

KesoMonstret
4

Mitt nyårslufte är - Bli asiat - fånga allihop (dyslexier) - byta lösenord till "voffla"

hahael
0

Borsta tänderna även fast jag är trött, är trött på att få panik över att jag har dålig andedräkt och sedan stå o borsta tänderna i en kvart :p

Klart att laxen ska ha en jolle

[MiniPim]
3

#40 seriöst? vad händer med tif egentligen? här brukade folk va trevliga

hahael
2

#42 tycker dock att denna användare speciellt luktar troll, men ja de är vad jag tycker^^

Klart att laxen ska ha en jolle

dermot
4

#40 Okej lilla mumintrollköttfärsen. Har du verklige n inget annat för dig?

// Anka

mejamylove
4

#40 rätt säker på att det var ett skämt… 

Sluta munhuggas people! Ingen är perfekt och att bli förbannad över ett tips är väldigt onödigt och energikrävande, bara att låta det vara - för sin egen skull.

fsigge
0

men snälla. EN bokstav fel och det blir sånt tjat! 😕

Frida

Fizzy
0

Säga till Arbetsförmedlingen att låta mig vara och söka jobb själv.

Ägna mer till min hobby

Till TS: Vet det är jobbigt. Hade en polare med svår dyslexi. Han använder Firefox med rättstavningsfunktion aktiverad. Då blir det en röd liten linje under ord som är felstavade. Den fungerar dock inte på vissa förkortningar och engelska när du har svenska aktiverat.

Bara ett vänligt tips. Bli inte fly förbannad.

May the Gerbils be with you :3

Cazzos
3

Varför har TS dyslexi bara för att en bokstav är fel…? 😐

Get your shit together people.

Fizzy
0

#48 Läs tråden igen. Hon säger själv att hon har det. Get your shit together ;)

May the Gerbils be with you :3

Cazzos
1

#49 Ja men folk började ju redan anta dyslexi hos TS innan hon skrev att hon faktiskt har det. Missade att TS hade skrivit det btw.

[MiniPim]
3

#50 Det va ingen som "antog" att hon hade det. Det var nån som sa att hon kan ha det och att man ska sluta driva med folk om stavningen.

deleteduser
1

#48 Jag var den enda som nämde dyslexi innan TS, och det enda jag skrev var "tänk om TS skulle ha dyslexi och tar illa upp".

:holmgreen:
1

Finns ingen anledning att fortsätta diskutera detta då det inte är ett brott att stava fel. TS har dyslexi, okej vem bryr sig? It's none of your business. Tillbaka till ämnet! (:

mimi07
0

att jag ska sluta cutta mig :)

Hjärtaälska dit liv! det kan ta slut imorgon!Hjärta

Fridaaaa
0

#54 (X)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HejPåDig
0

Inte äta något godis alls på hundra dagar, inte läsk inte chips godis glass osv :)

linn8
0

#56 modigt O______o det skulle jag aldrig klara:P Jag har inga;D

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

:holmgreen:
0

Brukar inte ha något, det är nog mer mål jag ska uppnå. Kanske lite samma sak. ^^ Men mitt mål i år är att jag ska ta körkort!