Post? Röda dagar..
Hej! Jag behöver lite kunnig hjälp ;D En tjej skickade ett ganska stort paket till mig denna fredagen kl 18.00 När tror ni att paketet är framme? Finns det några röda dagar som gör att det kan "gå långsammare" (: Kram
Måndag är en röd dag! :)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#1 tack! (:
Om du har tur så kan den komma på onsdag! Ifall du inte har tur så kan den komma veckan därpå då Posten har stora förseningar med att skicka brev och paket :)
Ok (:
Dom tömmer inte på fredagar och måndag är ju röd dag, så posten hämtar ditt paket på tisdag morgon. Hade det varit ett vanligt brev hade det varit framme på onsdag, är det ett litet paket som får plats i brevlådan kommer det nog också onsdag. Ska paketet aviseras kommer det fram på torsdag.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Posten timmer varje vardag! Inklusive fredag! Men som sagt kommer det troligen ta längre tid att få den pga röd dag och förseningar!
#6: Det kanske är olika då, men här tömmer dom postombudets paket på mornarna. Fredag morgon också givetvis. Fredag klockan 18 kommer ingen och hämtar paket utan då ligger de kvar till nästa vardag. Posten är ju stängd på helgen så jag antar att det är därför dom inte ser någon mening med att hämta paket sent på en fredag när alla ändå går hem.. När jag skrev att dom inte tömmer fredagar så syftade jag alltså på kvällspaketen.
Men dom kanske gör olika på olika postombud. Här töms det iaf inte något på fredagkvällar.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tack så mycket för tipsen!! Kom precis på att paketet skickades på torsdag.
Bara hos mig de tömmer posten 2ggr per dag varje dag i veckan utom högtider och röda dagar?
Hos vår närmaste brevlåda så töms den varje vardag kl 14. Men hos vårt ombud så töms den morgon och kvällen