Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1309 ggr
Kaniner_bäst
3

(X)hjälp!

Hur ska jag göra? 

Vart ska jag vänd mig till?

Vågar jag prata?

Jag behöver hjälp och vägledning. Jag har ät störningar och när jag väl är hungrig så kan inte jag äta. Jag måste typ tvinga i mig maten. Och när jag väl gör det så mår jag inte bra efter. Och jag är liv rädd att jag ska rasa ner i vikt. Jag är jätte rädd för att prata med någon om mitt problem. Jag är rädd att nån ska få reda på det. Jag vet inte vad jag ska göra. Sen har jag väldigt rörigt i mitt liv sen jag gick i 6:e klass. Jag blev mobbad och slagen. Och sen dess fick jag svårt och äta samt att mitt humör blir helt fel. Jag behöver hjälp. Vet ni nån stans där man kan gå och få hjälp?

tacksam för svar :(

Stormblomma
4

Hur känner du för att prata med dina föräldrar?
Hur gammal är du? Ungdomsmottagningarna har ofta samtalshjälp om du inte har en skolkurator du kan vända dig till.

Ta hand om dig!

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

leemland
0

Vårdcentralen eller hos din skolsköterska!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kaniner_bäst
0

1# Jag är 18.  Jag vågar inte prata med min mamma. 

Jag vågar inte!

[Sweetmimo25]
1

Så är det för mig också! ibland går det äta oftast inte några perioder går det inte alls:O Jag vill äta men det går inte man får illa precis som du säger.

wezzra
1

jag tänkte att man kanske kan prata med en psykolog eller beteendevetare alternativt en teraput? De har ju även tystnadsplikt.

If nothing never goes right, go left.

KesoMonstret
0

Kom till mig. Jag kan lära dig äta

hahael
1

#6 Bara jag som tycker det luktar lite troll här?

Klart att laxen ska ha en jolle

[Starfish12345]
1

#7 You don't say?;P

Cahira
0

Nej det luktar inte troll. 

Jag har haft samma problem. Jag har fått tvångsmata mig själv för att få i mig näring och mått förbaskat illa efteråt. Visade sig vara magkatarr.

Det finns även näringsdrycker du kan få.

Gå till läkare och ungdomsmottagningen. Du kan få hjälp. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Kaniner_bäst
0

7# Ursäkta? Vad menar du med det?

Sweelin
1

#10 Dom menar att KesoMonstret luktar troll, inte du :)

Man kan också gå igenom vårdcentralen för att komma till en psykolog.

Det är bra att du förstår att det är ett problem och vill ta tag i det i alla fall 🙂

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

hahael
2

#10 Jag markerade inlägg sex, kesomonstret har skrivit många liknande saker. Som ingen person (ur min synvinkel) som vill hjälpa/komma med seriösa förslag skulle säga.

Klart att laxen ska ha en jolle