Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 656 ggr
torbritt
0

Inte deprimerad?

Fick nyss efter jag varit på ett bup-möte så ansåg dom mig inte deprimerad och jag kommer alltså inte få papper på det. 1 möte i 1 timme och dom kommer fram till det. Dom vet inget om mig eller vad jag gjort men anser att jag inte är deprimerad. Typ det vi pratade om på mötet var hur jag skulle bli av med min socialafobi och hur min familj är. Dessutom skrattar jag när jag blir nervös.

Tycker ni att man kan se det efter ett 1 timmes möte?

[Tilde]
3

Det finns ju flera "krav" på symptom innan man får en diagnos, som med alla sjukdomar. Tycker de inte att du uppfyller dessa krav kan de inte ge dig en diagnos. :/

Men jag hoppas att det löser sig för dig!

Fizzy
0

Mig slängde dom bara i tabletter. Ville inte ens höra min berättelse utan skrev ut tabletter. Blev förbannad och gick. Sen fick jag hjälp på andra håll.

May the Gerbils be with you :3

torbritt
0

1# saken är ju det att man inte bara "visar" den liksom. Har man haft det i flera år har man ju lärt sig att dölja den(iaf jag). Tycker det var lite väl hastigt att ta ett sådant beslut bara på det lilla dom hört och sett av mig.

Fizzy
0

#3 Vissa kontor är så. Mitt tips är att gå till en vanlig läkarmottagning eller sjukhus. BUP har alltid enligt min och mina vänners erfarenhet varit skit oavsett stad.

May the Gerbils be with you :3

The Idizen
0

Jag fick bara medicin så fort dom fattade ..

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

monstermash
5

Å andra sidan, sitter du och döljer och låtsas vara glad så får du ärligt talat skylla dig själv om de inte anser att du är deprimerad.

Visst lär man sig att dölja det, men det får man tränga undan hos en psykolog om de ska kunna hjälpa en. Eller så får man säga det, att man har svårt att visa hur dåligt man mår och låtsas må bra istället. 

Sedan kanske du faktiskt inte är deprimerad heller? Du kanske har annat, men inte just depression, t.ex nedstämdhet, på gränsen till depression eller liknande.

torbritt
0

Okej men då är jag helt enkelt inte deprimerad då.

Aleya
1

Det jag har lärt mig av vården är: Berättar man inte som det är så kan man inte heller få hjälp.

Så då är ju frågan vad du berättat för psykologen och vad du inte sa?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen