Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 871 ggr
[Starfish12345]
0

(X) berätta elr inte?

jag skärde mig själv en gång och då berättade jag för en kille, han fick mig att lova att aldrig göra det igen, jag har nu gjort det 4 ggr mer. jag vill gärna berätta för honom, för att jag har dåligt samvete att jag bröt mitt löfte, men han sa "om du skär dig bryter jag kontakten mellan oss" ska jag berätta eller inte?

och snälla inga kommentarer om att jag behöver hjälp, jag har slutat.

[Starfish12345]
0

läst 130 gånger, inget svar…

Michaela-N
7

#1 Antagligen för att det är en väldigt knepig fråga!

Jag tror att du kommer må så mycket bättre med dig själv om du berättar sanningen. Förlorar du honom som vän är det självklart en stor förlust för dig, men är inte ärlighet det som varar längst?

Jag är lite kluven. Bara en spontanfundering :-)

Zevzi
6

Alltså. . Lämna man någon för en sån sak är man jävligt dum i huvet..(ursäkta mitt ordval) Man brukar ofta skära sig på grund av olika saker och kanske inte skulle hjälpa att han bröt kontakten:s Tycker du ska berätta och lämnar han dig förtjänar du en bättre vän!!!

CupcakeGod
2

Sluta skära dig. Du kommer få äckliga ärr som kommer vara där riktigt många år, och du kommer undra varför du egentligen skar dig. 

Jag lyssnade inte på alla som ville få mig att sluta. Nu måste jag gå runt i en hoodie på sommaren.

Thildalulu
3

Nån som har så stora problem med de att han bryter kontakten för att man berättar en sån sak är inte värd att vara min vän de är min åsikt ^

[Tilde]
3

#3 Jag tycker inte det är idiotiskt. Vissa människor mår riktigt dåligt av att umgås med negativa eller deprimerade människor. Alltså måste man tänka på sig själv i första hand, för två människor som mår dåligt gör ju ingen nytta för varandra. :/ Jag hade personligen aldrig klarat av om min pojkvän skar sig eller mådde dåligt på det viset. Såklart skulle jag försöka vara där, men om han inte kämpade eller om det helt enkelt inte gick så vet jag inte vad jag hade gjort…

Men i slutändan varar ärlighet längst. Kanske vill han stanna även om du inte höll ditt löfte. Det går ju inte att säga. Förklara allt för honom hur du mådde och om du har kommit över beteendet nu så finns det ju inget för honom att bryta kontakten över.

[Starfish12345]
2

Jag ska berätta ikväll..önska mig lycka till :p

[Starfish12345]
10

Berättade…han blev först jättearg men sen så pratade vi och han förlät mig..vi står faktiskt varann närmare nu, några tårar efter :)