orolig.. narkos.
På tisdag blir jag nersövd för jag ska fixa alla tänder oh eventuellt dra ut någon.. jag e jätte orolig alltså.. Jag har blivit sövd en gång innan.. Nån anna som gått igenom detta? Hur kändes de efteråt osv?
Jag opererade min käke för några månader sedan och jag var sövd i fyra timmar ungefär. Jag var hur nervös som helst och hade bara blivit sövd en gång tidigare när jag var 3 (jag är 18 nu).
Kommer du ha med dig någon som tex förälder, syskon osv? Prata mycket med dom och försök att andas lugnt för det kommer säkert gå jätte bra! Efter jag vaknade från min operation så kände jag mig ganska borta men inte speciellt obehagligt. Man är väldigt trött och jag sov väldigt mycket!
Kommer du åka hem direkt efteråt eller kommer du stanna över?
Det kommer gå jättebra för dig! 🙂
#0 Jag vart sövd förra året när jag skulle göra en kastroskopi. Jag hade en kanyl i handen som dom kopplade till en slang. Det tog ungefär tre sekunder från att dom sa "Godnatt" till att jag slocknade. När jag vaknade kändes mitt huvud som cement och min mage sved (dom knipsade av en bit slemhinna för att göra några tester). Jag var vaken korta stunder, sov i någon timme och sen vaknade jag helt. Det var inte så farligt, man kände sig trött och helt slut på vägen hem från sjukhuset :)
Alltså.. Jag älskar att bli sövd. Har blivit opererad 6 gånger pga bilolycka, och drömmer nästan om att typ vara tvungen att operera ut blindtarmen 🤐 men det är väl inte alltid så kul att vakna upp efteråt men.. mest för att dom tvingade mig att gå och kissa varje gång, trots att man är sådär sjuuuuuuuuuuuukt trött.
01 Jag kommer stanna ungefär 2-3 timmae om allt går bra. Jag kommer ha med min pappa. Hoppas de går.bra iallfall