Roliga saker djur gjort.
Här kan man skriva roliga och söta saker djur har gjort.
te.x
Nejlika spottar ut havreskal om man ger henne havre, hon skalar havret i munnen.
Kan skriva massor om mina råttor X3 en av mina råttor är totalgalen i både fjärdar och mat, hon hugger som en kobra XD (bokstavligt talat!)
haha vad roligt. Fjädrar? lol
#2 jupp X3
En av de märkligaste sakerna var när jag under sommaren gick ut i vår trädgård och upptäckte att vår tax satt uppe i ett litet träd. Hur hon kom upp och kunde sitta där uppe förstår jag fortfarande inte…. hon kom i alla fall inte. ._.
haha
undrar hur hon kom upp??
#5 Har ingen aning… det är inte så högt, kan vara runt 30 centimeter till där hon satt. Men det är så trång där med grenar. Synd att jag inte såg det eller något. ;-;
#6 visste inte enns att hundar kunde klättra XD
Har hittat mina råttor på lite olika ställen i mitt rum. I krukor där de krävt ner sig, i stängda skrivbordslådor, på hyllor som är nästan 2 meter ovanför marken (de klättrade tydligen på tavlor🤔) och på måååånga fler ställen! En gång öppnade jag garderoben och där sitter en råtta och stirrar nyfiket på en XD har fortfarande ingen aning hur hon kom dit!
#7 Visste inte heller att hundar kunde klättra… o_.
Haha, råttor verkar så… trevliga. Klättrar på tavlor, kommer in i stänga utrymmen och gräver ner sig. Hade knappt vågat gå runt i hemmet utan att ständigt vara rädd för att trampa på dem ._.
#8 man har ju en bur åt dem :3
Kom på en till sak nu XD vaknade med en av råttorna på huvudet en morgon, så hade de samarbetat för att öppna buren, så nu har jag hänglås för att hålla dem inne XD
#10 Teamwork
Andta konstiga saker är att en av våra fåglar tror att hon inte väger någonting. Varje gång hon får flyga runt i huset (mitt rum) så ska hon alltid sätta sig på tunna växter som böjer sig så fort hon landar på dem… efter det kvittrar hon och verkar allmänt missnöjdmed att hon inte kunde sätta sig på växten.
#11 fina damen där ja XD
Katten Lukas:
Öppnar ytterdörren.
sitter ALLTID vid skafferiet och tigger när någon av oss människor är där och ska ha något.
ska alltid gosa när vi sitter och äter.
Bär ibland med sig en viss leksak i munnen.
Katten Oskar:
Älskar att jaga Dixie och Smille
Bär med sig leksaker i munnen
Hoppar upp i min tvmöbel för att putta ner mina prylar
Försöker ta fiskarna genom akvarierutan.
Älskar att jaga saker (pinnar, händer, fötter) under en matta/mjukt föremål.
När det är blötmat äter han först upp sitt, sedan går han vidare till de andras matskålar och kollar om det finns något kvar.
Tycker det är kul att leka i kartongen som står i mitt rum.
Katten Dixie:
- Ena sidan av fönsterbrädan är hennes sovplats och den andra sidan är hennes sittplats.
- Gillar att försöka ta fiskarna
- Ser helt seriöst ut som en liten svart boll när hon rusar fram med supersnabba steg och leker. (korta ben och en rejäl päls)
Katten Jonna:
- Tokälskar kattmynta, vi har ett kattgodis som det är lite kattmynta lukt i, så hon verkar tro att det är parfym för hon rullar sig i det istället för att äta det hon får.
Katten Smille:
- Satt i en stor blomkruka när han var liten
Kaninen Oliver (R.I.P):
- Han älskade att göra sina tokskutt i min säng.
- Han brukade ramla ner från sin upphöjda plats i buren för att han prompt skulle ligga längst ut på den.
- Det var jättekul att "rejsa" runt i lägenheten.
Kaninen Gizmo (R.I.P):
- Så fort man öppnade så han kunde springa fritt i hela lägenheten rusade han mot kattmaten det första han gjorde, så man fick vara riktigt snabb för att hinna före honom dit och ta bort kattens mat.
- Drack öl en gång när ingen av oss tittade (vi tittade bort några sekunder)
Gerbilen Molle (R.I.P):
- Bröt sig ut ur sitt hem några gånger.
Degusen Poppi (R.I.P):
- Bet andra när de höll i henne men hon bet aldrig mig.
Har haft fler djur men jag kommer inte på något de har gjort just nu, återkommer! :)
Min undulat brukar gå på min padda om den ligger öppen på ex sängen och starta spotify och dylikt. Blir lika rädd varje gång det börjar spelas en låt ._ .
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Min kanin har ätit kyckling, tuggummi av misstag, får lika dåligt samvete varenda gång jag tänker på det hah. Vaknade en morgon och så satt han i fönstret, fattar inte än idag hur han tog sig upp dit🤔
#16 kaniner kan hoppa ganska högt, om de vill ^ ^
#17 Typ 130cm? ^^
min katt klättrade upp i ett träd med massa grenar i. när han skulle klättra ner gick han med huvet först i 90 grader slutade med att han trillade ner och efter kom ungefär 100 grenar xD sen gick iväg som om inget hade hänt hahah…
han har även klättrat på väggarna o sen lagt sig uppe på dörren.
försökt springa ikapp med en hare.
han har även gjort mycket mer konstiga saker men kommer inte på de just nu 🙂
Min kanin brukar springa efter våran hund ibland när hon vill lukta på han, hon brukar ibland springa mellan benen på hunden och våran hund bara flyger upp i luften haha XD
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#18 det var värre det…. XD
#21 Aa jo, de stod väl nån stol eller bord brevid som han hävde sig upp med inte vet jag haha^^
Vad jag kommer på nu är att min unghäst alltid, och jag menar alltid, följer en från grinden till vindskyddet i andra änden hagen när man släpar med sig en säck spån. Man får skynda sig att öppna spånsäcken och hälla ut spånet i skyddet och ta några steg åt sidan, för så snart det ligger nytt spån i vindskyddet så rullar hon sig 😃
Så har jag en annan knäppjök, min kanin, som brukar hoppa över kaninhindren om de står framme när hon är lös på gården, och inte bara en gång utan hon gör någon sorts bana och skuttar runt jättelänge😛
#23 försökte få min kanin att hoppa över hinder när hon levde, men inte skulle hon hoppa över dem. DE SKA VÄLTAS OMKULL! XD
#18 Det tror jag inte är omöjligt. Både Charlie och Bailey (mina kaniner) lyckades ta sig upp på en tvåvåningsbur! Tror dock att Bailey hoppade upp på en stol som var i närheten först… Men Charlie liksom "klättrade" med klorna på buren för att komma upp den sista biten - som en katt! 😂
haha
va djur kan hitta på att göra!
När min farmors hund ( labrador) var en valp så försökte våran förra hund (tax) Niva att uppfostra valpen genom att skälla ut den totalt så fort den gjorde något som Niva ansåg opassande.
En gång så försökte farmors hund få Niva att busa med henne så hon hoppade runt och bet Niva i öronen. Då skällde Niva till ordentligt och verkade allmänt tjurig. Då satte sig valpen på Nivas huvud så hon inte kunde komma loss xD Haha
När jag hade marsvin så försökte den para sig med det andra, problemet var att båda var tjejer. Haha kommer aldrig glömma minen då det andra marsvinet (som det första försökte para sig med) då detta skedde. ( Ja, båda var tjejer. Den som försökte para sig med dena andra, alltså den "första" blev av misstag gravid, efter att vi hade lämnat över dem till ett zoo)
#28 Är det inte som med kaniner då, att de juckar för att visa dominans? :)
#29 Jo dom gör upp rangen eller så brunsta hon.
Våran shihtzu va skendräktig när vi skaffade en rottisvalp så rottisen låg och tuttade på shihtzun haha och det gjorde han även när han var vuxen xD det konstiga va att shihtzun lät han göra det :P rip<3
Checka in @gnagarboden på instagram 
Min kompis hittade inte sin lilla hund en kväll när hon skulle gå och lägga sig. Letade överallt utan resultat. Men hon tänkte, jag vet ju att hon måste vara här någonstans, alla dörrar och fönster var ordentligt stängda, så hon la sig ändå. Då började det plötsligt höras ljudliga snarkningar från en resväska som stod i sovrummet
! Hunden hade buffat upp locket och krupit in och sen hade locket lagt sig på igen.
Numera kollar kompisen alla väskor noga så hunden inte ska kunna bli instängd av misstag…
Min lilla kanin brukar få, vad ska man säga som ryck när han är pigg. När han får springa på golvet så brukar han springa och sen göra ett ryck och hoppa en halvmeter upp i luften.
En sak som han brukar göra är att springa flera varv runt mina fötter när man t:ex sitter på en stol och har fötterna på golvet så springer han runt.
Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden
Sambons hamster rymde och vi alla var i panik för balkongen hade varit öppen och allt. Vi alla försöker ändå sova och plötsligt hörs ett krafsande i garderoben i andra rummet. Då har hon gått in genom våran garderob. Genom ett hål i väggen intill den andra garderoben och klättrat upp på en skummgummi kudde. Då hade den varit borta hela dagen.
May the Gerbils be with you :3
Jag har bara reptiler och spindlar. Så ska försöka skriva något om dem. x)
En av mina ormar går in i "kill-mode" när man öppnar terrariet, vare sig det är för att mata eller spraya vatten. 😃 Som vuxen kan den kasta sig ut 1,5 meter från grenen och då har de 2 cm långa tänder. Kommer bli spännande. 🤪
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#36 när du säger 'kill-mode', menas det att 'han-hon-den-det' anfaller dig? XD ormen hade skrämt livet ur mig!
Kan ju också flika in här att igår, när jag skulle mata min råtta misstog hon mitt finger för en köttbulle och bet mig XD inte hårt, men ibland är hon alltför girig XP
(lägger till en bild på henne, då alla andra har lagt in en bild på sina husdjur. Dock är bilden tagen när hon var liten)
#37 Japp, hon slänger sig från grenen med gapet i 180 grader. 😎
#38 gör det inte ont? XD eller hon nafsar bara?
#39 Kan säga att jag inte låtit fingrarna hamna i munnen! ☝️
#40 aha XD tog för givet att du blev biten, men det är ju bra att du inte har blivit det! 👍
#41 Nej, det gäller att dra undan händerna snabbt. Har man otur kan tänderna gå av och då sitter de där de sitter sen. 😛
#42 aj aj aaaaj 😕 både för dig och ormen….