Åsikter om navelpiercing
Hej. Jag fyller 15 om tre månader och jag vill jättegärna ta ett hål i naveln. Pappa sa att det var okej när jag fyllt 16 men pappas sambo har sagt 18 år till sina barn och då måste det gälla för mig också. Dom tror att jag kommer bli stämplad som "slampa" och och att varenda man som ser mig på sommaren kommer dregla efter mig bara för att jag har en liten stav i naveln. Vad tycker ni? Är det slampigt med navelpiercing?
Slampigt tycker jag verkligen inte att det är, men däremot tycker jag inte att det är speciellt snyggt att se igenom en klump (smycket) genom tröjor eller liknande. Sedan är det stor risk att man tröttnar i framtiden - hur många 30-åringar går runt med navelpiercings liksom? 😛
Men vill du så tycker jag att du kan göra det, så länge du har tänkt igenom det noga. Min syster piercade naveln hos en professionell studio när hon var 18. Hon sa att det gjorde jätteont, men att det var värt det. Fast hennes kropp stötte ut smycket efter ett tag. Man måste tydligen ha en speciell navelform för att det ska gå bra.
Det är ju inte så fint att ha tighta tröjor över såklart men det tycker jag att det är värt. Du har nog rätt att nästan ingen över 30 har en piercing men har man den i flera år och tycker om den så är det också värt det. Man kan ju bara tar ur den sen :) Att man måste ha en speciell navelform har jag aldrig hört! Vet du vilken form det är?
#2 Nej alltså alla navlar ser ju olika ut och beroende på utseendet väljer piercaren(?) om smycket ska sitta över eller under naveln. Vissa navelformer har lättare för att stöta ut smycket, men jag vet inte vilka… Det är bara vad jag har fått höra från personalen på piercingstudion. 🤪
Navelpiercing är jättefint tycker jag sålänge det är något litet fint smycke å inte nå klumpigt eller tex en stav de gillar inte jag 😊
#3 Ja det är klart. Jag har väldigt bra läkkött och min piercingar brukar bli jättefina. #4 Jag tycker också att det är jättefint! Jag kommer ju inte gå runt med jätte urringade linnen och visa upp den i magtröjor. Ingen kommer se den förutom jag, min pojkvän och på sommaren när jag har bikini!
#6 Det låter ju jättebra! Minns du vad tråden hette? Jag kan inte hitta den.
Jag är 16 (fyller 17 i maj) och mina föräldrar har också varit väldigt envisa och sagt att jag ska vänta tills jag fyller 18. Mina föräldrar oroade sig mest för att de inte visste så mycket om navelpiercingar så jag letade fram lite information som jag visade dom och nu ska jag äntligen få ta hål om någon vecka. 🙂 Du kan kanske lära dina föräldrar lite om just navelpiercingar och få dom att se det som ett örhänge, fast på magen. ^^
Jag tycker verkligen inte att det är slampigt!
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#8 Grejen är den att dom vet att jag har läst på och att jag kommer sköta om den men dom tror att det kommer så slampa i min panna om jag har en navelpiercing!
Jag har funderat ett tag på att ta en i höst/vinter som belöning om jag lyckas träna mig till en platt mage i sommar. För navelpiercing är verkligen inte snyggt på tjockismagar. Men lyckas jag med träningen, så!
Finns det smycken som inte syns så mycket under tajta tröjor?
#0 Det beror helt och hållet på hur du beter dig. Om du håller den under kläderna och för dig själv så är det inte minsta slampigt, men om du går och visar upp den för allt och alla så ja kanske. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Man blir ju inte slampa pga av en piercing. Lol.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag ser två problem med navelpiercingar:
1. Dom tas i en skinnflik = kroppen har lättare för att göra så att den vandrar och då får man ett fult ärr.
2. Naveln är ganska full av bakterier och det blir lättare för infektion och sedan tar det ett bra tag innan navlar läker. Räkna med 6 månader minst då det är ett utsatt ställe i och med att man har linningen av kläder som skaver, ibland så blir aldrig hålet helt läkt.
Så vänta säger jag, men slampigt näe.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Ska erkänna att det gjorde jäkligt ont att få en nål igenomtryckt igenom en skinnflik, men jag ångrar inte min piercing det minsta och hade inga problem med läkning och skötsel. :) Så länge man tvättar och håller rent som med alla piercings så är det ingen fara. Munnen är väl värst skulle jag tro med alla bakterier där.
Jag köpte plåster som man klipper så stor man vill ha och plåstrade över så det kunde strömma luft uppifrån och nedifrån men inte skulle fastna i kläderna och ändå hållas skyddad första tiden, typ då jag sov. Men efter varje tvättning lät jag det lufta innan jag täckte den igen.
Värsta är inte heller själva håltagningen, det är efteråt då skinnet glider över smycket så fort man böjer sig eller har suttit och ska ställa sig upp. Bara en förvarning. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Min mamma sa till mig att jag inte fick pierca mig förrän jag var 18 och det är jag så glad för idag! Jag vill så gärna ha alla möjliga ha piercingar när jag var 15 men mamma sa hela tiden nej. Idag så har jag inga piercingar och jag fyller 19 detta året. Jag har aldrig haft och kommer nog aldrig skaffa. Personligen så tycker jag att man inte bör vare sig pierca sig eller tatuera sig innan man är 18 pga då räknas du som vuxen och behöver inte ha din förälders tillåtelse.
När det gäller just navelpiercing så tycker jag bara det verkar vara allmänt krångligt. Nästan alla jag känner som har piercing i naveln har fått ta ut den pga att det har krånglat på ena eller andra sättet. Sedan fastnar den ju i kläderna. Men slampigt nej, men personligen förstår jag inte varför man skaffar det då det faktiskt inte syns förutom på sommaren.
tycker varken att det är slampigt eller att det gjorde ont. min blev dock infekterad så jag tog ut den så nu är det ett hål istället. haha
aaaaaaaaaaaangelina
är lite nervös .. ska ta imån ..
titan piercingar är de bästa materialet då kroppen tar det som vatten och inte ett främmande ämne som den vill stöta ut (vissa stöter ut kirurgiskt stål under läkningstiden) . de där om olika navelform har inget med saken att göra utan de är kroppen själv som väljer att stöta ut den . och sen får man räkna med att den vandrar ca 0-2 mm pga olika tryck när man rör sig under läkningstiden (varierar från person till person).
jag tog min som 13 åring på salong utan tillåtelse såklart men de va en annan koll än vad som är idag ;) och ja har haft min piercing från smalaste mage till lite små gosig . känner mig fortfarande jävligt snygg i den och kommer nog aldrig ta ut den .
de man ska tänka på när man piercar sig i naveln är att inte ligga och spänna sig (man kan svimma) och inte ha bråttom upp ur stolen/britsen då man kan bli yr och aa.. svimma =)
smärtgräns 1-10 är de en 3a , bröstvårta däremot gör något fruktansvärt ont ;o
Tack så mycket för allas svar! Jag försöker lirka lite med pappa och det verkar gå framåt. Han verkar inte säga ett lika skarpt nej längre ;) Till er som sa att det beror på hur jag beter mig om det är slampigt: Jag kommer max att visa den för några kompisar i skolan om dom vill se den, annars kommer ingen förutom jag, min pojkvän och min familj att se den! Jag tar den enbart för min egenskull och jag går aldrig runt i magtröjor på sommaren heller :) Tack för alla tips och svar hur det var för er! Det verkar göra ganska ont men det är det värt! Vi får se hur det går för mig, om jag lyckas övertala dom!
Usch.. Tjejer & killar får ha på sig exakt vad som helst utan att bli stämplad som det ena eller det andra.
Så jäkla irriterande!
Själv tycker inte jag att man ens kan vara en slampa, det är bara ett förlegat ord. Man får vara exakt hur man vill, klä sig hur man vill, ha samlad men hur många man vill, pierca sig exakt vart man vill utan att någon ska kalla en för det ena eller det andra.
Jag har haft hål i naveln sen jag var 13 år, det är en jobbig läktid dock.
Vill du göra det så gör det, kan väl inte vara så svårt att övertala föräldrarna.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Pappor brukar kunna tycka att saker är slampigt (även fast de inte är det) och det är något vi aldrig kommer kunna förstå själva. Du kommer ju alltid vara pappas lilla flicka i hans ögon liksom, de enda han vill är att skydda dig.
Mamma tycker att jag är jättefin i klänning och sånt när jag ska ut på fest, medans pappa står med armarna i kors och säger "men de är ju kallt ute.." haha.
Om jag var du så skulle jag vänta tills jag blev 18, jag tror din pappa kommer ha en annan syn på det då när du är vuxen och får göra hur du vill.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Lite fjortisstämpel har det nog. Det är en såndär typisk grej som 15-åriga tjejer skaffar sig för att se coola/sexiga ut. Ja, det kan vara snyggt tycker jag om man är casual med den och inte tar på sig minimala kläder jämt bara för att flasha magen. Så om du vill ha det, go for it. Jag har haft naveln piercad en gång, det gjorde inte alls ont tyckte jag.
Jag tycker du ska skita i alla normer, fördomar & stämplar.
Se ut precis hur du vill se ut och skit i alla andra!
Det de säger är bara bullshit ändå.
Det finns inget slampigt & det finns inte något som är mer fjortis än de ena osv, du är ju bara du!
Hade aldrig tillåtit att min pappa skulle behandla mig annorlunda än mina bröder. Nu gör han inte det, då han lever i 2000-talet och ej på 50 -talet.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag tycker att det är snyggt och vill du ha den så tycker jag att du ska få göra den. Själv har jag tänkt att ta en piercing i ögonbrynet :)
#23 Ja men precis, min pappa är likadan! Jag är yngst av mina syskon så jag kommer nog alltid vara pappas lilla tjej precis som du säger ;) Kul med så många svar! Tog det lång tid innan era piercingar läkte? Vandrade den något? Hur lång tid tog det? Ni som var under 15, vart tog ni eran piercing? #26 Det tycker jag också. Jag ska förklara för pappa att jag inte kommer visa upp den och gå med magen bar hela dagarna så kommer det nog gå tillslut :)
Jag är snart 16 år och vill oxå ta navelpiercing så denhär tråden var ganska intressant för mig :)
För mig så är det mamma som säger blankt nej, och pappa säger ja! De är skilda men min pappa säger att mamma oxå måste säga ja, så jag ska bara övertala pappa att skriva under lappen även fast mamma säger nej ;)
Min mamma säger bara nej för att HON tycker det är fult, men mumlar oxå nåt om infektioner osv, men hon säger ju nej bara för att hon tycker det är fult och det tycker jag är dåligt! Är man typ 16 år kan man ta ansvar själv över hur man vill se ut osv, men aja.
Hoppas du kan övertala din pappa!
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
#28 Det tycker jag är lite konstigt, att föräldern säger nej för att dom tycker att det är fult! Hoppas att du också övertalar din pappa. Allra helst din mamma ;)