skitkonstig körlektion?
Hej, vet inte i vilket forum jag ska skriva detta då det inte fanns något för körkort eller liknande. Men jag hade min sista körlektion idag, kör upp på onsdag. Allt gick superbra de första 30 minutrarna, körde i hård stadstrafik. Men sedan kör vi in i ett bostadsområde. Det är 30km/h och vägen är inte speciellt bred.
Så står det bilar parkerade på vänster sida, och sedan kommer det en stor sopbil och ställer sig bredvid de parkerade bilarna. Jag frågar läraren om jag ska vänta på bilen eller försöka ta en annan väg, då mellanrummet mellan sopbilen och de parkerade bilarna är otroligt litet. Han säger att vi ska köra igenom där?
Det slutade med att vi fick FÄLLA IN båda backspeglarna, han fick ta tag i ratten för att inte köra in i någon av bilarna då jag blev superrädd och undrade VARFÖR man skulle utsätta sig för en sådan här situation då det KUNDE undvikas. Sopbils-gubbarna såg helt förskräckta ut och undrade nog vad vi höll på med.
Så min fråga är, var detta okej? Låter det vettigt att han sa åt mig att köra in i detta otroligt trånga utrymme? Jag är helt förvirrad för det går emot allt jag lärt mig med att inte ta onödiga risker osv.
http://static.feber.se/article_images/10/70/19/107019_440x440.jpg det var alltså nästintill såhär trångt, jag skojar inte, kanske 5 cm till på varje sida.. :s
Jag skulle verkligen inte kört där iallafall.. det låter konstigt🤔
Haft mitt körkort i över 1 år nu och NEJ, jag skulle aldrig göra så!
Skulle man göra så på en uppkörning skulle man bli så kuggad! 😮
Men du förstår ju redan att man inte ska göra sådär så det är nog lugnt! Lycka till med körkortet! 😃
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#2 Ja precis?! Är superförvirrad och framför allt arg då det kändes så fruktansvärt onödigt!!
Tack så mycket! 😃