Balsammetoden?
okej, eftersom jag inte fick nåt svar på min likadana tråd i forumet 'hår' så skriver jag här istället. Har någon av er gjort/gör balsammetoden? Jag vill gärna prova men kan man använda vilket balsam som helst? Och ska man göra något innan man börjar?
Det finns massor av trådar om balsammetoden inne på hår, söker du så hittar du säkert flera (; Jag har själv svarat på flera trådar med frågor om BM, och blir det för många lika trådar så tröttnar man på att skriva samma sak om och om igen efter ett tag.
Har du sett sajten lockig.se?
Jag använder BM, och har gjort det sen i somras. Du kan inte använda vilket balsam som helst, lär inne på lockig så finns det en lista med vad du ska undvika (samt listor på godkända balsam). Du måste använda ett sista schampo som tar bort allt "skräp" ur håret, innan du kan börja med BM.
Jag använder Coop's balsam som tvättbalsam, och garnier response avocado oil & shea butter som återfuktande balsam. Håret är lite starkare än tidigare, men jag har intem märkt jättestora skillnader. BM är dock ungefär lika tidskrävande som vanligt schampo-tvätt, så jag fortsätter ändå. Det är väldigt olika hur lång tid det tar innan man märker skillnad också, så mitt hår kanske inte ställt om sig helt än.
//Jessie
Det finns ju ca 948372 trådar om just det på hår.ifokus 😛
Nej, du kan inte använda vilket balsam som helst. Vilka balsam du kan använda, vilket shampoo du måste tvätta med innan, godkända produkter och listor etc. finns på www.lockig.se 🙂
~mikkan
Jag testade förut och tvättade då håret en sista gång med ett milt schampo och började sedan med BM-godkända balsam. Jag hade ett tvättbalsam och ett annat. Mitt hår blev sååå mycket finare och lockigare redan efter första gången!
Jag torkade då håret i en kökshandduk och lät det sedan lufttorka. Har ibland i någon slags hårgelé för att definiera lockarna mer också. 🙂
Du har redan fått bra tips på var du kan hitta godkända balsam! Lycka till! ^^
Tack :D